Abit LX6 heeft er geen zin in

Pagina: 1
Acties:

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 16:51
Heb hier een PC met een Abit LX6 moederbord (nieuwste BIOS) en als ik net bezig ben in een een of andere Direct3D of OpenGL toepassing dan stopt ie er gewoon mee.

Waarschijnlijk ligt het aan het mobo omdat de videokaart al verwisselt is (Voodoo 3, Speedstar a200). evenals het geheugen, de processor (p2 266, cel466) en de geluidskaart. Er is niets overklokt (tenminste, naar mijn weten) en alle fans draaien zoals het hoort. In het BIOS zijn weinig settings te vinden die iets oplossen.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Heb je er al eens aan gedacht om je pc opnieuw te installeren?
En waarom vervang je een voodoo3 door een speedstar a200, de voodoo3 is sneller.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 16:51
ik heb de videokaart verwisselt om te kijken of het daar aanlag.

besturingssysteem al 6x opnieuw geinstalld
(win98SE en Win2000) maakt ook niets uit. Naait gewoon keihard vast, een aantal keer reboot ie ook gewoon

• edje80
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

edje80

Heb ook een LX6 ver 1.0 of 1.1 gehad heb hem toen heel hard weggeschopt schijnt een voltage problleem te hebben.levert niet genoeg vermogen voor een goeie videokaart.
Moet je ff bij de onderste pci-slot kijken zit een sticker met type nr.
Heb toen maar een MSI K7T2 met een Duron650@960 gekocht :D:D:D:D

MAT

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
Yep, een complete ramp is dat ding, de i/o loopt op 4.5 ipv 3.3 ( heb het opgemeten ), en de voeding gaf gewoon 5 en 12 volt door, alles werdt kokend heet in hat ding, een standaard viper550 is gewoon afgefikt daardoor , ook de processor die standaard geklokt was werdt gewoon aso heet, maar in het begin toen dit ding gekocht was had ie echt geen probelemen, maar de laatste tijd lipe de pc als een gek vast en moet ik er naar kijken.