Toon posts:

3 dagen mijn comp niet gebruikt toen deed mijn netwerkkaart het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
soryu voor de iets te lange titel maar ik kon het egt niet kleiner maken

Okee ik heb dus mijn computer 3 dagen lang zonder stroom of iets eraan gekoppelt ff weg gezet want ik was mijn kamer aan het veranderen
afijn
ik zet het ding weer terug en ik wil ff mijn mail tjekken en dan doet hij het niet okee ik kijken of chello er weer eens uit lag (dat was niet het geval)
nou ik ook ff kijken of de home server het nog deed die deed het ook
Ik probeerde de server te pingen en toen gaf hij wel een response aan maar daarna steeds timeout bij opdracht
Nu weet ik dat dit een irq conflict is maar ik kan nix vinden in dos doet hij het volgens de drivers prima, maar toch in windos/dos wil hij niet/slecht werken.
En ga nou niet zeggen dat de kabel verkeert is want hij deed het voor dat ik hem had los had gekoppelt prima.
Het is een Realtek RTL8029(AS)PCI Ethernet NIC
Ik draai Win98se
Ik kan wel inetten op mijn pa's comp
Te zien aan dit berichtje (HEHe)
Ik wil graag serieus antwoord wat ik moet inetten (verslaaft)
Mzzls

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als ik het goed begrijp share je internet met je vader en heeft je vader de `server` k ?
Kijk of je jezelf kunt pingen op je eigen comp. Installeer opnieuw ICS op de server en draai opnieuw de client bij jezelf. Zou t moeten oplossen...als ie kapot issie kapot natuurelijk. Schrijf voortaan iets specifieker je hardware ( aansluiting op )
Ik neem namelijk aan dat je pa een 3com heeft enzo en die tijdens die 3 dage ngewoon gebruikt heeft. Heb ik het helemaal fouy, help me een beetje op de goede weg dan ;)

Verwijderd

Ik kan uit je verhaal niet duidelijk opmaken of je nou direct op je modem bent aangesloten of niet. Maar als dit het geval is, wil je modem ff uit en aanzetten ok wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
haloo
maiar
je hebt het helemaal vekeerd maar dat komt omdat ik te weinig/verkeerde uitleg heb gegeven
oke het netwerk bij ons ziet er als volgt uit
een p133 linux server
een c450 comp (van mij)
een p3500
een c500
en een 486
ze zitten allemaal op een 16 poorts utp hub die weer op de server is aangesloten waardoor wij allemaal kunnen inetten over de zelfde verbinding
en ik deel dus niet
Mijn vader heeft dezelfde kaart als ik (zie mijn vorige reply)
Ik kan op mijn vaders comp de server wel pingen maar op mijn comp kom er heel soms een respone terug
Ik hoop dat je hier iets me kan
mzzls

• Agent-X
  • Niet online
Net iets anders ja ;)
Ik zou zeggen, wissel die realtek even om met die van je pas en kijk wat er nu gebeurd. Kun je alvast uitsluiten of het locaal of de kaart is..k ?

Verwijderd

Ik had dat ook met mijn netwerk (PC's willen elkaar niet zien, heel soms respons), ik had toen ff de protocollen verwijderd, en alleen TCP/IP + IPX, en toen liep het netwerk als een tiet!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
okee
ik zal vanavond ff kijken wat ik er aan kan doen
hopelijk werkt het

Verwijderd

Laat het maar weten!

Verwijderd

En????????????? Is het gelukt?????????????

Verwijderd

Topicstarter
nope het is helaas niet gelukt koelertje
maar ik laat mijn broer er ff naar kijken
maar toch bedankt voor de reply's

• afterburn
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

'k zou toch die utp kabel maar eens checken...

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Ik heb weer een idee!!!!!!!!!!!
Ik had dat ook, pc verplaatst van beneden naar boven, en mijn netwerkkaart deed het niet meer. Ik hebhem toen eens in andere PCI sloten gestopt, het scheen dat hie het maar in 1 soort slot deed, terwijl ie dat eerst altijd deed. Mijn andere netwerkkaart doed het wel in alle sloten. Dus daar kan ook het probleem zitten, lijkt me sterk als het kabeltje niet OK is, als ie het normaal wel heeft gedaan. Probeer dus een een ander netwerkkaartje, of andere PCI sloten. Het kostte me veel uurtjes om er bij mij zelf achter te komen, maar het is me gelukt, dus het moet jou ook lukken!
Succes!!
(Dit was mijn 100e relpy, dus dat brengt geluk!)
Pagina: 1