Beste Tweakers / Elektrotechneuten,
Ik heb thuis een Data-switch tussen 2 computers staan die loopt naar 1 monitor.
(FTP-server/ROUTER en Client PC)
(Ook wel 2 x computer ,1 x werkplek)
Het probleem is dat mijn monitor uit sync. gaat wanneer ik de boel via de data-switch aan heb gesloten, hij werkt dus niet goed. (Doh!)
Het kastje werkt OK ,ik heb hem op een andere monitor getest in hetzelfde huis ,en een aardeprobleem is ook uitgesloten.
Ik heb er nu 2 jaar Elektrotechniek op zitten en dit is ook mijn hobby ,maar dit snap ik dus ECHT NIET!
Het enige dat ik kan verzinnen is dat de kabels te lang worden en dat daardoor de sync. lijn te zwak wordt om door de monitor herkent te worden ,maarjah... dat lijkt me heel erg sterk... (Van beide computers)
Het is een "redelijk" goedkope (50 piek) Data-switch ,maar hij werkt dus op andere systemen wel goed.
En de monitor is nou ook niet bepaald jofel
(15" Trust ,jaja TRIEST!!! hij is ook maar voor op mijn serverbakkie ,maar haalt toch nog 1027 x 768 @ 75 Hz
en ja ,ik heb lagere resoluties geprobeerd)
Op mijn Iiyama A901HT (19" Vision master Pro (Pro = diamondtron)) heb ik geen enkel probleem met het bakkie. (Zelfs redelijk beeld in 1600 x 1200)
De Trust monitor heeft geen kabelbreuk ,dit heb ik gechecked.
Ik gok dat ik het probleem op kan lossen door een of ander draadje weg te knippen dat een soort "Sync reply" vraagt of geeft.
Maar welke??????
Beste Tweakers / Elektrofreaks PLEASE help me on this...
En voor de lolbroeken onder jullie ,ja als ik ze gewoon allemaal een voor een probeer is het misschien wel te vinden ,maar ik heb liever een technische grond waarom ik een bepaalde draad door zou knippen.
Hier volgt een schema :
Color VGA Adapter
Pin# Label Function
1 RED Red color signal
2 GREEN Green color signal
3 BLUE Blue color signal
4 ID2 Monitor identification bit 2
5 N.C. Not Connected
6 GND-RED Ground Red signal
7 GND-GREEN Ground Green signal
8 GND-BLUE Ground Blue signal
9 N.C. Not Connected
10 GND-SYNC Ground Sync signal
11 ID1 Monitor identification bit 1
12 ID0 Monitor identification bit 0
13 H-SYNC Horizontal Synchronization
14 V-SYNC Vertical Synchronization
15 N.C. Not connected
IK KOM ER ZELF DIT KEER NIET UIT EN HEB HULP VAN BOVEN NODIG
!!
Ehm.. woordverklaring :
Uit sync. (synchronisation) = Het zelfde idee dat als je monitor max 75 Hz in 1024x768 aan kan en er 100 Hz op staat ,zo'n effect ,beetje gestreepte kleuren die over het scherm heen rollen.
(De monitor weet niet meer wanneer hij een horizontale en verticale lijn / rasteropbouw moet maken.)
Help,help,help.........
-=@@D=-
Ik heb thuis een Data-switch tussen 2 computers staan die loopt naar 1 monitor.
(FTP-server/ROUTER en Client PC)
(Ook wel 2 x computer ,1 x werkplek)
Het probleem is dat mijn monitor uit sync. gaat wanneer ik de boel via de data-switch aan heb gesloten, hij werkt dus niet goed. (Doh!)
Het kastje werkt OK ,ik heb hem op een andere monitor getest in hetzelfde huis ,en een aardeprobleem is ook uitgesloten.
Ik heb er nu 2 jaar Elektrotechniek op zitten en dit is ook mijn hobby ,maar dit snap ik dus ECHT NIET!
Het enige dat ik kan verzinnen is dat de kabels te lang worden en dat daardoor de sync. lijn te zwak wordt om door de monitor herkent te worden ,maarjah... dat lijkt me heel erg sterk... (Van beide computers)
Het is een "redelijk" goedkope (50 piek) Data-switch ,maar hij werkt dus op andere systemen wel goed.
En de monitor is nou ook niet bepaald jofel
(15" Trust ,jaja TRIEST!!! hij is ook maar voor op mijn serverbakkie ,maar haalt toch nog 1027 x 768 @ 75 Hz
Op mijn Iiyama A901HT (19" Vision master Pro (Pro = diamondtron)) heb ik geen enkel probleem met het bakkie. (Zelfs redelijk beeld in 1600 x 1200)
De Trust monitor heeft geen kabelbreuk ,dit heb ik gechecked.
Ik gok dat ik het probleem op kan lossen door een of ander draadje weg te knippen dat een soort "Sync reply" vraagt of geeft.
Maar welke??????
Beste Tweakers / Elektrofreaks PLEASE help me on this...
En voor de lolbroeken onder jullie ,ja als ik ze gewoon allemaal een voor een probeer is het misschien wel te vinden ,maar ik heb liever een technische grond waarom ik een bepaalde draad door zou knippen.
Hier volgt een schema :
Color VGA Adapter
Pin# Label Function
1 RED Red color signal
2 GREEN Green color signal
3 BLUE Blue color signal
4 ID2 Monitor identification bit 2
5 N.C. Not Connected
6 GND-RED Ground Red signal
7 GND-GREEN Ground Green signal
8 GND-BLUE Ground Blue signal
9 N.C. Not Connected
10 GND-SYNC Ground Sync signal
11 ID1 Monitor identification bit 1
12 ID0 Monitor identification bit 0
13 H-SYNC Horizontal Synchronization
14 V-SYNC Vertical Synchronization
15 N.C. Not connected
IK KOM ER ZELF DIT KEER NIET UIT EN HEB HULP VAN BOVEN NODIG
Ehm.. woordverklaring :
Uit sync. (synchronisation) = Het zelfde idee dat als je monitor max 75 Hz in 1024x768 aan kan en er 100 Hz op staat ,zo'n effect ,beetje gestreepte kleuren die over het scherm heen rollen.
(De monitor weet niet meer wanneer hij een horizontale en verticale lijn / rasteropbouw moet maken.)
Help,help,help.........
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"