Is mijn 9700Pro nog te herstellen?

Pagina: 1
Acties:

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,

Mijn oude 9700Pro vertoonde van de 1 op de andere dag allemaal blokken en strepen in het beeld.
Aangezien dit ook in bios al te zien was ging ik ervan uit dat de kaart stuk was.
Zo heeft de kaart denk ik wel 2 jaar in de kast gelegen todat ik gisteren een games pc'tje aan het opzetten was voor mijn kleine neefje.
Dat jong heeft van al zijn spaarcentjes een gebruikt pc'tje gekocht met een klein grafisch kaartje er in.
De 9700 Pro zou hartstikke leuk voor hem zijn dus ik zocht die kaart weer op voor een herkansing
.
Bij het opstarten zag ik weer de gekleurde (meestal rode) blokken in de bios verschijnen en in iwindows werd het strepen met blokken.
Oppeens werd mijn beeld geheel groen en *Ploep*...ik had weer goed beeld.
Ik was enorm in mijn sas hiermee omdat ik hem nu heel erg blij kon maken :)
Ik heb nog 3 uur met de pc zitten prutsen...wat spellen gespeeld om te testen en dook toen mijn bed in.

Nu vanochtend start ik hem weer op en nu is mijn beeld weer vernaggeld met blokjes :(
Baal er erg van en wil het zo graag goed krijgen voor hem.
Heeft iemand enig idee wat het zijn kan en of het te herstellen is?

(mischien een handig detail,als ik een text venster heen en weer beweeg laat dit een iets rode waas achter..beweeg ik dit een paar keer heb ik het venster egaal rood)

[ Voor 6% gewijzigd door melly op 28-01-2007 09:32 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij is het geheugen niet helemaal goed meer. Je kan proberen om het geheugen nog een stukje te onderklokken maar ik vrees dat je kaart toch niet meer te recupereren valt.

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb hem met een tool al wat terug geklokt.
Vervelende is alleen dat hij de eene keer hij het goed doet zowel in 3D als in 2D..
Dan doet alleen 3D het weer goed.......en vervolgens na een reboot is alles weer brak.
Er zit geen logica in en omdatt hij niet constant brak beeld geeft blijf ik hopen dat het nog goed te krijgen is.
Ik heb dit nog nooit gedaan,maar kan flashen een optie zijn?
Mocht idd. het geheugen brak zijn kan je dit zelf weer fixen?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Je geheugen is heen gegaan.

Niks meer aan te doen.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 09:51
Ik denk persoonlijk dat je geheugen de geest heeft gegeven. Je zou nog kunnen proberen of het geheugen met wat extra koeling het wel volhoudt.
het lijkt er op alsof je toch niets te verliezen omdat de kaart op dit moment niet goed werkt. Dan zou je in ieder geval een biosflash kunnen proberen. Op dit moment heb je toch niet veel aan deze kaart.
Als je echt graag voor je neefje de pc wat wilt upgraden kun je eens in de vraag en aanbod of op marktplaats kijken. Daar zijn redelijk veel AGP kaartjes te vinden voor een zacht prijsje.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 11:46
Heb je [FastWriter] in je bios aanstaan? Bij mijn Radeon 9800 Pro kreeg ik ook rare strepen op mijn scherm. Na het uitzetten van AGP Fastwrites was het probleem opgelost.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Pagina: 1