Ik heb onlangs mijn PC geupgrade naar een Asus P5W-DH Deluxe met Intel E6700 Dual core, 2 GB PC-6400 RAM en een nieuwe 650 Watt voeding.
Ik had Windows Vista al draaien en na het vervangen van de onderdelen heeft deze alles netjes geinstalleerd en alles bleek te werken.
Nu merk ik echter dat er bij het gebruik van bepaalde 3D effecten problemen optreden met het geluid. Het meeste simpele is dit al te merken als er iets van geluid is en de Windows Energy screensave springt aan. Zodar deze die strepen enzo begint te doen (als je de screensaver kent weet je hoop ik wat ik bedoel) gaat het geluid iets lamgzamer lopen, komt er een soort van mechanische vervorming overheen en hoor ik allemaal gekraak er door.
Mijn systeem bevat het volgende:
Asus P5W DH Deluxe
Intel E6700
Creative labs Soundblaster Audigy 2
USR Wifi kaart
Asus EN7600GS Silent
Ik heb het volgende allemaal al geprobeerd (zonder success):
- Nieuwe chipset drivers
- Nieuwe video-card drivers
- Oude video-card drivers (de drivers die standaard bij Vista zaten)
- Nieuwe audio drivers
- Soundblaster disabled in de device manager en de onboard audio gebruiken.
- BIOS update (naar 1801 beta)
Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen. Ik heb nergens last van tot een bepaald 3D effect aanspringt. Ik dacht eerst dat het aan mijn soundblaster lag, maar het probleem is er ook nog met de onboard audio. Dus het is mijn moederbord en de videokaart (of de combinatie ervan).
Heeft iemand een idee?
Ik had Windows Vista al draaien en na het vervangen van de onderdelen heeft deze alles netjes geinstalleerd en alles bleek te werken.
Nu merk ik echter dat er bij het gebruik van bepaalde 3D effecten problemen optreden met het geluid. Het meeste simpele is dit al te merken als er iets van geluid is en de Windows Energy screensave springt aan. Zodar deze die strepen enzo begint te doen (als je de screensaver kent weet je hoop ik wat ik bedoel) gaat het geluid iets lamgzamer lopen, komt er een soort van mechanische vervorming overheen en hoor ik allemaal gekraak er door.
Mijn systeem bevat het volgende:
Asus P5W DH Deluxe
Intel E6700
Creative labs Soundblaster Audigy 2
USR Wifi kaart
Asus EN7600GS Silent
Ik heb het volgende allemaal al geprobeerd (zonder success):
- Nieuwe chipset drivers
- Nieuwe video-card drivers
- Oude video-card drivers (de drivers die standaard bij Vista zaten)
- Nieuwe audio drivers
- Soundblaster disabled in de device manager en de onboard audio gebruiken.
- BIOS update (naar 1801 beta)
Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen. Ik heb nergens last van tot een bepaald 3D effect aanspringt. Ik dacht eerst dat het aan mijn soundblaster lag, maar het probleem is er ook nog met de onboard audio. Dus het is mijn moederbord en de videokaart (of de combinatie ervan).
Heeft iemand een idee?