Asus P5W-DH Deluxe: langzaam en hakkelend geluid bij 3D apps

Pagina: 1
Acties:

• yeep
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-01-2025
Ik heb onlangs mijn PC geupgrade naar een Asus P5W-DH Deluxe met Intel E6700 Dual core, 2 GB PC-6400 RAM en een nieuwe 650 Watt voeding.
Ik had Windows Vista al draaien en na het vervangen van de onderdelen heeft deze alles netjes geinstalleerd en alles bleek te werken.
Nu merk ik echter dat er bij het gebruik van bepaalde 3D effecten problemen optreden met het geluid. Het meeste simpele is dit al te merken als er iets van geluid is en de Windows Energy screensave springt aan. Zodar deze die strepen enzo begint te doen (als je de screensaver kent weet je hoop ik wat ik bedoel) gaat het geluid iets lamgzamer lopen, komt er een soort van mechanische vervorming overheen en hoor ik allemaal gekraak er door.

Mijn systeem bevat het volgende:
Asus P5W DH Deluxe
Intel E6700
Creative labs Soundblaster Audigy 2
USR Wifi kaart
Asus EN7600GS Silent

Ik heb het volgende allemaal al geprobeerd (zonder success):
- Nieuwe chipset drivers
- Nieuwe video-card drivers
- Oude video-card drivers (de drivers die standaard bij Vista zaten)
- Nieuwe audio drivers
- Soundblaster disabled in de device manager en de onboard audio gebruiken.
- BIOS update (naar 1801 beta)

Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen. Ik heb nergens last van tot een bepaald 3D effect aanspringt. Ik dacht eerst dat het aan mijn soundblaster lag, maar het probleem is er ook nog met de onboard audio. Dus het is mijn moederbord en de videokaart (of de combinatie ervan).

Heeft iemand een idee?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 11:35
Je zegt ik had Vista al draaien, dan ga ik er vanuit dat er iets gewijzigd is in je configuratie, maar wat precies ?

• yeep
Wat ik daarme bedoelde is dat ik Vista al geinstalleerd had voor mijn upgrade. Ik heb geen Windows reinstall gedaan. Ik heb gewoon mijn PC uitgezet. Nieuwe componenten erin gedaan en weer aangezet.

Verwijderd

Volgens mij moet dat niks uitmaken, of je nu verse Vista install of XP Install doet. Ik vermoed eerder dat het een driver probleem is d.w.z dat er een bij is die Vista niet voledig ondersteund.

Zit er misschien een ouder hardware onderdeel in jouw configuratie?

• yeep
Het oudste is mijn Soundblaster Audigy 2. Verder zit er dus die Wifi kaart in, maar die is van vorig jaar.
Ik heb trouwens al ontdekt dat als ik de Glow effects en Triple Buffering uitzet, dat ik geen storing heb. Maar dat is nog steeds niet normaal.

En als het een driver is. Welke? Ik heb een anders soundkaat geprobeerd (die onboard audio), verschillende drivers voor de videokaart. Ik denk echt dat het iets hardware matig is. Ik kan ook niets op internet vinden over andere mensen met dit probleem. Ik denk eigelijk dat mijn videokaart niet goed is.

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
missgien komt het door dual-core
daar heb ik ook problemen mee gehad\
ik had hakkelende 3D weergaves en geluiden bij voornamelijk oude 3D spellen ed.
sommige processen kunnen niet goed met dual core omgaan en flippen dan

oplossing:
open taakbeheer, ga naar processen en right-click op je proces (je 3D ding dus)
doe dan affiniteit instellen en vink 1 core af

nu draait het procees alleen op 1 core en is het dual core probleem verholpen

succes!!!

[ Voor 9% gewijzigd door psycix op 28-01-2007 21:38 ]

• yeep
Heb ik geprobeerd, helpt helemaal niets.
Ik het ondertussen nog weer een verfijning van het probleem domein gedaan. Zodra de Vertical Sync in een spel aanstaat, dan geeft Glow of Triple Buffering een probleem met het geluid. Als ik Vsync uit heb staan kan ik gewoon Glow aanzetten zonder problemen.

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
jammer dat dat het probleem niet was :'(

missgien is er een probleem dat die types hardware gewoon niet goed samen kunnen werke
OF er zit ergens gewoon een bug/fout in de drivers/firmware/hardware

om dat 2e uit te zoeken kan je misgien even wat onderdelen met andere pc's uitwisselen om te kijken aan welk onderdeel het nu precies licht
Pagina: 1