[XP] USB 2.0 probleem

Pagina: 1
Acties:

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

Topicstarter
Ik heb een probleempje met usb op winXP

heb momenteel een intel 915 express chipset in mijn laptop hangen, welke usb 2.0 volledig ondersteund, heb hier windows XP pro met sp 1 en 2 draaien, welke ook usb 2.0 volledig ondersteunen, maar als ik mijn usb stick / usb HD d'r aan hang, geeft ie aan dat dit apparaat sneller kan werken op een hi-speed usb poort (usb 2.0).

Na wat geklik op heb ballonetje, geeft de machine aan dat ik geen usb 2.0 controllers heb.

in de bios rondgeneust, geen usb intellingen te vinden (laptop bios).
in de device manager gekeken, geen enhanced controller te vinden (dus windows heeft voor de grap eens gelijk met zijn ballonnetjes (/offtopic))
lang genoeg op de intel website rondgehangen om er achter te komen dat intel daar ook geen oplossing voor heeft.
Mijn tweede windows die ook op mijn laptop staat geprobeerd, maar ook deze zag geen enhanced host controllers.
Uiteindelijk gezocht naar een bios update oid, maar helaas... niets te vinden.

Zoals je weet, gaat usb 1.1 nete sloom, zeker met een usb stick / HD, en ik zou heel graag mijn usb 2.0 aan de praat krijgen.

Heeft iemand ervaring / een oplossing voor mijn probleem?

PS mijn laptop is een AHTEC Signal 259 MXM (www.ahtec.net)

nog wat extra data voor de liefhebber:

Intel(R) 82801FB/FBM USB Universal Host Controller - 2658

Chipset

Detected Chipset:
Mobile Intel(R) 915GM Express Chipset family

-_-

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zou de Intel Chipset drivers eens kunnen herinstalleren? Heb je nog andere dingen aan de USB-poorten hangen? Mijn USB-gevoede externe harde schijf vind het vaak niet leuk als er ook nog iets anders op het duo USB-poorten hangt, en geeft allerlei foutmeldingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zijn 2 types USB 2.0, een Gewone USB 2.0, en USB 2.0 Hi Speed. Het kan dus zijn dat die 82801 een gewone USB 2.0 is.

Je kan die even door google heen halen om daar meer informatie over te krijgen.

Ey!! Macarena \o/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

Topicstarter
nou... mijn probleem is inmiddels door een wonder opgelost. Geen flauw idee wat ik gedaan heb, maar ik heb nu een enhanced host controller in mijn device manager staan, en de transferrates zien er nu wat beter uit.

Nogmaals, ik weet niet waar het aan ligt, heb verschillende dingen geprobeerd, en in de bios de instelling op default gezet (ik d8, wie weet)...

iig bedankt voor jullie replies :)

-_-