Toon posts:

Optische schakelaar werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een optische kabel van 10M gekocht en een optische schakelaar. Nu is het de bedoeling dat ik mijn xbox 360 en PC op die schakelaar aansluit en die dan naar mijn surroundset. Alleen om een of andere reden geeft mijn surroundset dan geen geluid, terwijl als ik mijn xbox of pc direct erop aansluit er geen problemen zijn. Op internet kon ik er niks van vinden. Zou het misschien zo zijn dan je alle kabels van het zelfde merk met hebben?
Heeft iemand hier een verklaarring\antwoord op?
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_main_1424_.jpg
Dit is de schakelaar

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

wellicht teveel licht verlies, zie je wel een lichtje als je hem op de juiste stand hebt staan?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Ja het licht komt er gewoon goed door en zover ik zie geen verzwaking.

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-01 15:23
Ik heb exact dezelfde schakelaar en gebruik hem als volgt:

Samsung DCB H360R Set top box --> Schakelaar --> Surround versterker
Harddiskrecorder/DVDspeler --> Schakelaar --> Surround versterker

De twee kabeltjes die naar de schakelaar toe gaan zijn hetzelfde 50 cm à 3,5 euro.(http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=204). Van de schakelaar naar de surround versterker gaat een kabel van een ander merk van 1m. deze heb ik al een paar jaar. Het merk was dacht ik HQ, maar ik weet het niet zeker.

Werkt probleemloos vanaf het begin. Soms na het omschakelen even wachten (0,5 minuut) tot de versterker het 'snapt'.

Verwijderd

Ik heb deze al een paar jaar in gebruik en het werkt met allerlei verschillende TOSlink kabels. Je moet de schakelaar wel goed inklikken op de gewenste stand. Iets er naast en er gebeurt niks.

Verwijderd

Topicstarter
mmm... na 1 min is er nog steeds geen geluid en hij zit gewoon goed ingeklikt. Ik heb het op elke manier al geprobeer. Zou hij dan kapot zijn?

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-01 15:23
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:26:
mmm... na 1 min is er nog steeds geen geluid en hij zit gewoon goed ingeklikt. Ik heb het op elke manier al geprobeer. Zou hij dan kapot zijn?
Heb je al gekeken wat er gebeurt als je de kabetjes omwisselt?
Als dat niet helpt, dan is ie inderdaad waarschijnlijk stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ze op elk mogelijke wijze aangesloten maar nog geen geluid. Ben bang dat ie kapot is.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

ik heb ook zo'n zelfde switch met de xbox360 eraan (1m kabel), de Settopbox (1m) en mijn pc (10m+2m). De switch zelf hangt aan een kabel van 1m aan de receiver.
Mijn pc zit dus achter een 12m + 1m lange lijn en af en toe haperde ie bij mij. maar als ik dan wat aan het stekkertje frotte en em in een bepaalde richting op duwde, dan bleef het geluid goed spelen zonder haperingen. Ik heb em daarna in die bepaalde richting vastgelijmd met m'n lijmpistool. Dit werkt prima en heb geen storingen meer.

Ik heb trouwens allemaal verschillende merken kabels van hele dunne tot wat kwalitatievere. Ik merk verder geen verschil tussen de kabels onderling.

Als het bij jou niet wilt werken gewoon dat ding terugbrengen/sturen en vragen of je een andere mag proberen.

[ Voor 58% gewijzigd door KneppaH op 30-01-2007 17:11 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga em proberen terug te sturen. Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1