Ik heb exchange 2003" op m'n server geinstalleerd en geconfigureerd volgens een handleiding die ik heb gevonden. Alles lukt aardig het verzenden gaat goed alleen het ontvangen gaat dus niet goed, het gaat totaal niet. Mijn isp is telenet(BE) en na een nslookup gedaan te hebben op poort 25 bleek dat deze geblokkeerd werd, ik heb m'n exchange server dan verplaats naar poort 999, en in mijjn router ook geforward naar 999, en dan krijg ik van buitenaf wel antwoord. Nu toch denk ik dat ik hier in de mist ben gegaan met het configureren.
Wanneer iemand een bericht stuurt met een afleverrapport dan krijg ik niets aan maar de persoon die heeft gestuurd krijg ook niets aan van fout, afleverrapport ofzo.
Het lijkt er dus op of het bericht tussen kaai en wal ergens blijft hangen.
Ik heb hier in de search gevonden dat planet dit ook blokkeert (poort 25) en dat je dit daar kan oplossen door een MX record naar mailrelay.planet.nl in te stellen, nu heb ik een nslookup gedaan naar mailrelay.telenet.be en dit blijkt wel te werken, heb het ook ingesteld maar het doet niets.
Wat ik dus denk:
1) Er zit een fout met het poort forwarden (wat ik persoonllijk denk, server die stuurt stuurt toch op poort 25 smtp en dan moet het naar poort 999 geraken ?)
Maar geraak er zelf niet meer uit, heeft er iemand een idee?
Wanneer iemand een bericht stuurt met een afleverrapport dan krijg ik niets aan maar de persoon die heeft gestuurd krijg ook niets aan van fout, afleverrapport ofzo.
Het lijkt er dus op of het bericht tussen kaai en wal ergens blijft hangen.
Ik heb hier in de search gevonden dat planet dit ook blokkeert (poort 25) en dat je dit daar kan oplossen door een MX record naar mailrelay.planet.nl in te stellen, nu heb ik een nslookup gedaan naar mailrelay.telenet.be en dit blijkt wel te werken, heb het ook ingesteld maar het doet niets.
Wat ik dus denk:
1) Er zit een fout met het poort forwarden (wat ik persoonllijk denk, server die stuurt stuurt toch op poort 25 smtp en dan moet het naar poort 999 geraken ?)
Maar geraak er zelf niet meer uit, heeft er iemand een idee?