Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SUNPLUS SPHE8202D uit dvd speler

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 21:57
Zoals al eerder gemeld in het forum van av, heb ik onlangs een dvdspeler van amstrad (model 3095) gewonnen.
Omdat er geen digital out (geluid) opzat heb ik hem eens opengemaakt... >:)
Blijkbaar is het hart van het toestel (zoals bij zovelen) een Sunplus SPHE8202D chip (datasheet)
Ik heb reeds op google zitten zoeken (en op got natuurlijk ;) ), maar ik kan nergens enige hulp vinden, vandaar dit topic.
Heeft er iemand een idee hoe ik toch het digitaal geluid via coax kan aansluiten?
In de datasheet staat bij de "group map" wel de "audio digital output", maar bij de pinout kan ik het nergens terugvinden...

of is dit eerder een verloren strijd en kijk ik beter ergens om een deftige dvd speler? :?

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Check deze pinnen even:
NaamNummerfunctie
A_IEC_RX/GPIO164EC-958 receive data
A_IEC_TX/GPIO 165

maar ik denk dat dit niet zomaar een tulp stekker erop solderen is. en er staat wel wat over in de datasheet, lees het rustig een keer door :O

[ Voor 28% gewijzigd door StapelPanda op 27-01-2007 23:37 ]

• Promy
bedankt!
aangezien ik niet echt electronica studies gedaan heb wist ik niet dat IEC958 de code voor s/pdif was
Ik heb het stukje van de datasheet over de audio DSP/ audio interface / Integrated audio quality ADC maar veel wijzer kom ik er niet uit.
Is het te kort door de bocht door te veronderstellen: IEC958 transmit (pin 165) bevat een s/pdif signaal, welk direct op coax kan? ;)
Of dient er eerst een conversie te gebeuren zoals dat bij soundblaster moet gebeuren? ( zoals hier) (wat eigenlijk van een TTL signaal vertrekt? :?
mmm, blijkbaar ken ik er toch niet zoveel van als ik zou willen

• Promy
omdat ik het toch niet kon laten, ben ik toch aan het solderen geslagen.
Nu heb ik een draadje naar buiten getrokken, die aan die pin 165 (digital out) en aan de ground.

Als ik tijdens het spelen van dolby digital audio met een voltmeter aan deze draden meet dan meet ik ongeveer 1.5V...

Volgens wat ik gelezen heb is dat teveel voor een digital s/pdif signaal... (niet voor ttl).
Mag ik deze zonder probleem aan een coax digital in hangen, of loop ik een groot risico op opblazen van m'n versterker/input? :?

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Je zegt zelf al dat 1.5V te veel is voor s/pdif, lijkt me dus onverstandig om dat direct aan je versterker te hangen.

Voor mijn (antieke) SBLive Value heb ik ooit een los printje op de kop getikt, waarmee de interne s/pdif van de geluidskaart te gebruiken is. De ouwe budget sblive's hebben namelijk geen externe digitale I/O aansluitingen. Dit soort printjes worden soms bij moederborden geleverd om digitale i/o beschikbaar te maken. Er is ook een bedrijf dat speciale sblive uitbreidings printjes maakt maar daarvan ben ik de naam even kwijt. Een snelle google leverde wel dit op, wellicht heb je er iets aan: http://www.elektor.nl/Def...r=2001&month=-1&art=60438

You're so fucking special. I wish I was special.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Je kan de TX wel gebruiken, maar je moet hem bufferen om het te gebruiken als SPDIF uitgang.
Dit om tegen eventuele kortsluitingen e.d. te beschermen. Ik denk dat het elektuur ding wel gaat werken maar ik kan de print niet bekijken zonder te betalen dus YMMV.

• Promy
die print van de electuur is hoogstwaarschijnlijk een variante van die adapter voor soundblaster.(kan het ook nie zien , maar de stuklijst is wel ongeveer zelfde)
Ik denk dat ik er nog eentje ga bouwen, met een optische uit. Zo ben ik zeker dat ik niks kan opblazen (buiten het zelfbouwprintje natuurlijk >:) )

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Dat schematje dat je zelf aandraagt kun je prima gebruiken, je zult alleen de weerstanden aan de uitgang moeten aanpassen omdat je het circuitje een andere voedingsspanning heeft (3,3 waarschijnlijk ipv 5).

• Promy
na wat rommelen in m'n onderdelenbak bleek dat ik geen TOTX173 meer liggen had (en die kosten jammer genoeg meer dan 5 euro)
maar ik vond wel nog een ander type toslink transmitter.
nu heb ik vroeger het volgende schema succesvol toegepast (linkje)
Nu vroeg ik me af of die 0.1u (vlak na de "to spdif out") weggelaten mag worden... :?
PS kent er iemand de pinout van een 3potige toslink?(code: TP05 0323 - kan er geen datasheet van vinden) ene site zegt midden vcc andere aan de zijkant)
Pagina: 1