Toon posts:

Alles blauwachtig!!??HELP

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakeraars,

Vandaag ben ik lekker rustig begonnen met mijn Intel E6600 te verkennen...FSB ietsje omhoog, etc etc...gewoon rustig aan, hij is tenslotte stock gekoeld, en dus ga ik niet verder van 200/300 mhz hoger dan de standaard snelheid....daarbij heb ik op aanraden van het overclocking.net forum meerdere dingen verhoogd, waaronder mijn geheugen timings, ik vond dat zelf nog niet nodig, maar heb t toch maar gedaan....toen ik daarna mijn pc wou rebooten, maakte de fan erg veel kabaal, maar kreeg ik niets te zien op het beeldscherm, meerdere keren gedaan, nog steeds geen respons, dus ik Bios gereset en toen schrok ik me te pletter, alles was blauwachtig!!!....en nu nog steeds, ik kan gewoon alles doen, maar hij blijft nu blauwachtig scherm geven, wat het rare is. is dat ik nog steeds kleuren makkelijk kan onderscheiden, maar dat het toch allemaal een raar kleurtje heeft gekregen....heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen??hoe ik dit kan oplossen??of dat er gewoon iets kapot is?
voor de zekerheid mijn specs:

Intel C2E E6600@stock koeling
Asus P5B deluxe
1x 1024 MB PC6400 800MHZ
2x 160GB 7200RPM
Asus 7900GTX
Nexus 500 watt

Alvast bedankt

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je ook je monitor stekker losgehad o.i.d?

Want soms kan het zijn dat een pinnetje in je VGA/DVI connector omgebogen is waardoor het beeld ineens blauw/groen/rood is. Kijk dit even na :)

Anders kan het zijn dat je je videokaart te ver hebt overgeclocked. Ik raad je aan om al de settings die je veranderd heb (speed settings) terug te zetten naar default.

Als dit niet heeft geholpen, probeer dan eens een andere videokaart.
Succes :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
1. Zorg dat ALLES van je PC uit staat, je zult de eerste niet zijn die gaat panieken om een blauw lampje in de kast.
2. Haal alles eruit, en kijk eens goed. Het kan goed dat er een condensator lek is.
3. Is je koelpasta blauwkleurig?
4. Iets uit je koeler dat is gaan lekken, lock-tied oid?
5. Maak foto's en posts ze :)

Wees duidelijk. Het gaat dus om je scherm..

Doe wat die boven mij zegt.. Kijk ook je beeldscherm instellingen eens na, en test je videokaart ergens anders. Het kan goed zijn dat je de PCI lock vergeten bent..

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 27-01-2007 21:19 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Hij heeft last van een blauwachtig beeld op z'n monitor, geen last van blauwe rook in z'n kast.
Ik kan verder ook nergens lezen dat z'n videokaart is overgeclocked.

Ik hoop voor je dat het een los contaktje is van je VGA connector. trek deze eruit en check of er vuil in zit en dat alle pinnetjes rechtstaan.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt,
ben nu bezig, net mn vga kabel er even uit getrokken, maar daarna nog steeds ditzelfde, haal zo even mijn complete VGA eruit en maak hem even schoon, daarna slinger ik er even een andere monitor aan, als dat t niet is ga ik Videokaarten omwisselen enzo voordat ik overhaaste conclusies ga trekken van: Het is kapot oid...
@The_Zeroorez: Ik vroeg om hulp en niet om dat soort ge-etter, ik heb zover ik kan zien duidelijk gezegd wat het probleem is, en aan dat soort reacties heb ik niks
Voor de rest alvast bedankt jongens!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik ben eruit, het was uiteindelijk de monitor, wel erg raar, want toen ik daarna een andere pc op die monitor aansloot (waarop mijn eigen pc blauwachtig beeld gaf) gaaf hij gewooon normaal zuiver beeld,. Toen dacht ik dus dat de mointor het weer deed en sloot ik mijn eigen pc er weer po aan, maar toen gaf hij weer blauwachtig beeld, iemand enig idee waaraan dit kan liggen??
De grootste schrik is iig weer voorbij, en het blijkt niet aan mijn eigen pc te liggen (oef).. heel erg bedankt, en ik ben benieuwd of jullie eing idee hebben waar het nou aan ligt met die monitor..

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:31:
@The_Zeroorez: Ik vroeg om hulp en niet om dat soort ge-etter, ik heb zover ik kan zien duidelijk gezegd wat het probleem is, en aan dat soort reacties heb ik niks
Geëtter? Ik zie niet in wat ik fout deed hoor :? JIJ bent degene die met gebrekkige info komt, IK ben de persoon die probeert te helpen, maar jou verkeerd begrijpt.

Verder ligt het dus WEL aan iets uit jouw PC, je hebt zojuist uitgevonden dat je monitor nog goed werkt ;)

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:46:
De grootste schrik is iig weer voorbij, en het blijkt niet aan mijn eigen pc te liggen (oef)..
uhm, als die monitor t wel op een andere PC doet dan ligt t toch juist wel aan jouw pc...? :?

Edit: haha ik moet sneller typen :p

[ Voor 7% gewijzigd door RooN op 27-01-2007 22:52 ]

smile an everlasting smile

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:46:
Hey,
Ik ben eruit, het was uiteindelijk de monitor, wel erg raar, want toen ik daarna een andere pc op die monitor aansloot (waarop mijn eigen pc blauwachtig beeld gaf) gaaf hij gewooon normaal zuiver beeld,. Toen dacht ik dus dat de mointor het weer deed en sloot ik mijn eigen pc er weer po aan, maar toen gaf hij weer blauwachtig beeld, iemand enig idee waaraan dit kan liggen??
De grootste schrik is iig weer voorbij, en het blijkt niet aan mijn eigen pc te liggen (oef).. heel erg bedankt, en ik ben benieuwd of jullie eing idee hebben waar het nou aan ligt met die monitor..
Het was dus volgens jou de monitor, maar de monitor doet het wel gewoon goed op een andere pc :? Tja, ik kweet niet hoor, maar ik snap em ook niet helemaal meer 8)7

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het ligt dus waarschijnlijk aan de videokaart. Sluit eens een andere monitor op jouw videokaart aan. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 27-01-2007 22:56 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Sluit dit topic maar, ik ben eruit...De monitor doet het nu wel weer.
Bedankt voor jullie hulp!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Het zou mooi zijn als je ook even verteld wat je dan gedaan hebt

Burp

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:35
Kabeltje beetje pielen?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

supreme tweaker schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:43:
Het zou mooi zijn als je ook even verteld wat je dan gedaan hebt
Ik heb een flauw vermoeden; nagedacht. :')

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Wat ik heb gedaan....goed naar jullie geluisterd, de (volgens mij) goede ideeen eruit gehaald, en de flauwe gelaten voor wat ze waren ;)
Uiteindelijk denk ik dat er iets overhit ofzo moet zijn, want nu doet mijn pc het gewoon weer op dat scherm! :) (ik blij)
Ik denk dat het niet iets in mijn pc zelf is, want heb inmiddels 3 andere monitoren eraan gehangen en die doen het ook gewoon!
Dankjwel jongens,
En alsnog, sluiten maar met die hap

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit topic lijkt me niet helemaal te verlopen hoe het gaat...

raphael, als je een vraag hebt kunnen mensen een antwoord geven... Als je het niet eens ben met dit antwoord is dit geen excuus om te gaan flamen. Dan mag je het de volgende keer gewoon lekker helemaal zelf uitzoeken ;) De topic start was nu niet echt duidelijk dus probeer eerst eens bij jezelf te kijken en ga dan pas andere mensen beschuldigen.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.