Toon posts:

Notebook: Draadloze verbinding lukt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb laatst een notebook gekocht en ben er zeer tevreden mee, alleen heb ik een vraagje.
Wij hebben thuis een adsl, en die wordt door een router draadloos en met draad doorgegeven aan onze pc's. (er zijn twee desktops via draad en twee (nu drie) laptops via draadloos)
De laptops die er waren krijgen makkelijk verbinding met internet draadloos, maar met mijn laptop lukt dat nog niet.
Ik begrijp niet waarom, met een lankabel lukt het wel en als ik zoek naar netwerken, dan vind ik er ook een hoop waaronder onze eigen. Maar verbinden lukt dus niet.
Heeft iemand een idee hoe dat kan?
Bij voorbaat dank

Verwijderd

Hey Domie,

om je te helpen zijn er wel wat gevevens nodig

Welke notebook heb je? (en miss kan je een link posten waar specs staan over deze notebook?)

en wat voor een router heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Oja tuurlijk, das dom van mij, de notebook die ik heb is een Asus Z92, de specificaties:

http://h10025.www1.hp.com...n&product=3330137&lang=en

en de router is van Sitecom:
Wireless Router 5.4 Mbps ADSL Modem 4P switch 10/100 Mbps
Model no: WL-108

Hopelijk kan je er wat mee.

Verwijderd

Network Card Ethernet 10/100BT integrated network interface
Wireless Connectivity Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g Integrated Wireless LAN

ik heb alleen hoofdpijn dus even geen tijd om je te helpen, sorry :(

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11 21:22
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:53:
Oja tuurlijk, das dom van mij, de notebook die ik heb is een Asus Z92, de specificaties:

Wat mij geholpen heeft: de meest recente drivers van de broadcom wireless netwerkkaart in m'n Acer Notebook heb ik van de Acer site afgehaald en geinstalleerd. Daarna kreeg ik gelijk verbinding met m'n Sitecom wireless router (de WL-160). Met de oude drivers 'zag' m'n notebook het draadloze signaal van m'n Sitecom router niet eens.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:29
Router ge-reset?
Goede drivers?
Nieuw(ere)/(ste) drivers geprobeerd?

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Op veel notebooks moet je ergens een knopje omzetten om draadloos netwerk te kunnen gebruiken...
Zit soms aan de achterkant, soms aan de zijkant en soms via een toetscombinatie.
Heb je zoiets wel gedaan?

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Nog even nagekeken op de website, ook jouw laptop heeft een aan/uit knopje voor draadloze verbinding...

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:28:
.. en als ik zoek naar netwerken, dan vind ik er ook een hoop waaronder onze eigen. Maar verbinden lukt dus niet.
Welke melding komt er als je probeert te verbinden?
En zie je nog meldingen in de EventLog?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13

Call me stupid, maar waarom link je naar een Compaq Pressario terwijl je een Asus Z92 notebook hebt ? Dat snap ik niet helemaal... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Oh oh, ik ben zeer stom geweest, ik had deze computer op het oog maar dat is hem niet geworden uiteindelijk...stom stom

deze heeft een

Netwerkkaart: Wireless Lan 802.11g, 10/100/1000 Base T, Bluetooth

pardon voor de vergissing.

Over dat knopje op de notebook, dat kan inderdaad aan en uit. Maar hij vindt dus wel netwerken hier, als die uitstaat vind die niks, dus daar ligt het denk ik niet aan.
Ik heb een bepaald programmaatje voor draadloos verbinden namelijk INTEL Proset/Wireless
Toen dat niet lukte heb ik het via windows geprobeerd. Ook daar zij die dat die niet kon verbinden, voor de rest stond er niks.

Heeft drivers zin terwijl hij wel de netwerken vindt? Bij de andere laptops had hij geen problemen met verbinden.
Router heb ik al eens aan en uitgezet

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:20
Is je router niet gewoon beveiligd en ben je vergeten het wachtwoord/code/... in te vullen?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

noem eens wat details van de beveiliging op je wireless router :s

MAC filtering aan?
WEP ?
WPA ?

lijkt me handig om te weten..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er is geen beveiliging en elke andere notebook kan zo op het systeem. het lijkt me dus dat het aan de laptop zelf ligt? Hij vindt ze dus wel, 1 onbeveiligde (die van ons) en 5 beveiligde. Bij de vijf beveiligde moet je een wachtwoord intypen, dus ik kan niet checken of ik er daar ook niet op kom.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Heb ook een ASUS Z92(M) thuis, ook problemen gehad met de onboard (ASUS WL-138g) wlan-nic. Deze hebben ze omgewisseld voor een Intel Wireless PRO 2200ABG.

Gewoon contact opnemen met ASUS.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Pagina: 1