Het probleem:
Nieuwe harde schijf wordt niet herkend, noch in het BIOS (naast een IDE Maxtor en twee dvd/cd branders), noch onder schijfbeheer.
Barracuda 7200.10, 250 gieg, SATA. Voeding van de HDD gechecked en met twee verschillende sata-kabels en twee identieke hdd's uitgetest, HDD's kon ik niet uittesten omdat ik hier verder geen SATA heb, maar twee nieuw beiden kapot lijkt me sterk, ze draaien ook gewoon. Kabeltje ook 2 verschillenden van geprobeerd.
Heeft het zin om partition magic nog te proberen, of detecteert dit niet meer als schijfbeheer? Of kan het wellicht dat mijn mobo geen SATA ondersteunt, ondanks dat er wel twee aansluitingen op zitten?
Ik vermoed dus dat het aan m'n moederbord ligt, iemand ideeën wat te doen?
Mobo (Via Aida32):
Chipseteigenschappen
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
In-Order Queue Depth 4
CAS Latency 3T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 3T
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 08/01/2003-VT8377/VT8237-A7V600
Moederbordnaam Onbekend
Nieuwe harde schijf wordt niet herkend, noch in het BIOS (naast een IDE Maxtor en twee dvd/cd branders), noch onder schijfbeheer.
Barracuda 7200.10, 250 gieg, SATA. Voeding van de HDD gechecked en met twee verschillende sata-kabels en twee identieke hdd's uitgetest, HDD's kon ik niet uittesten omdat ik hier verder geen SATA heb, maar twee nieuw beiden kapot lijkt me sterk, ze draaien ook gewoon. Kabeltje ook 2 verschillenden van geprobeerd.
Heeft het zin om partition magic nog te proberen, of detecteert dit niet meer als schijfbeheer? Of kan het wellicht dat mijn mobo geen SATA ondersteunt, ondanks dat er wel twee aansluitingen op zitten?
Ik vermoed dus dat het aan m'n moederbord ligt, iemand ideeën wat te doen?
Mobo (Via Aida32):
Chipseteigenschappen
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
In-Order Queue Depth 4
CAS Latency 3T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 3T
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 08/01/2003-VT8377/VT8237-A7V600
Moederbordnaam Onbekend