Toon posts:

Ook geen beeld met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde mijn GeForce 6200 vervangen door een nieuwe videokaart en heb een MSI GeForce NX7600GS TD 256 MB AGP gekocht. Aangezien die kaart minimaal 350 Watt voeding nodig heeft (ik had 300) heb ik ook de voeding vervangen door een 380 Watt (max) voeding.

Helaas krijgt mijn monitor geen ingangssignaal als ik mijn pc met de nieuwe kaart aanslinger. Het beeld blijft helemaal zwart en hij springt niet na een paar seconden aan, zoals hij wel doet met mijn oude videokaart. Ik kan dus ook niet zien wat er gebeurt, maar merk wel dat de pc uberhaupt niet opstart (krijg geen piepje, harde schijf stopt al heel snel met ratelen etc). Als ik de oude videokaart er weer in plaats doet hij het weer als vanouds.

Mijn nieuwe kaart heeft een eigen aansluiting voor de voeding, die heb ik aangesloten. Ook zit hij goed aangedrukt in de agp poort en heb ik de monitor goed aangesloten. Wat kan er aan de hand zijn?

Mijn moederbord is een Asus P4C800 Deluxe, verder heb ik 1024 MB RAM en een Iiyama ProLite E430S scherm. Ik gebruik de AGP8x PRO (apg 3.0) interface op mijn moederbord. Hier meer info over mijn moederbord: http://www.asus.com/produ...=30&model=174&modelmenu=1
En hier meer gegevens over mijn nieuwe videokaart: http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=754

Zou het aan mijn moederbord kunnen liggen? Het enige dat ik lees in de handleiding van mijn moederbord is dat hij uitsluitend +0.8V en +1.5V AGP kaarten ondersteunt, maar geen 3.3V AGP kaarten. Ik kan alleen nergens vinden op welk voltage mijn nieuwe kaart draait (ok, ik geef toe: ik had hier op moeten letten voor ik de kaart kocht 8)7

Moet ik misschien iets in de BIOS veranderen? Of mankeert er iets aan mijn nieuwe kaart?

NB Ik heb de andere post al gelezen over dit onderwerp maar vond daar ook geen oplossing voor mijn probleem.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:56

Shaggy

Misantroop pur sang

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
AGP Signalling Voltages
Both the AGP slot on the motherboard and AGP video card must signal at the same
voltage to function. Different speeds require different signalling voltages for 
operation. For example, AGP 8x signals at 0.8V, while AGP 1x can signal at 1.5V or
3.3V. Physical keys in the connector and slot dictate which signalling voltages
the devices is capable of operating at. Speed Signalling Voltage 

1x/2x 1.5V or 3.3V 
4x 0.8V or 1.5V 
8x 0.8V

Moet gewoon werken normaal gezien dus.

Belangrijker, en het zou niet de eerste keer zijn dat iemand het vergeet: heb je een molex op je kaart aangesloten voor de stroomtoevoer?

[ Voor 87% gewijzigd door Shaggy op 27-01-2007 20:23 ]

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm wat is een molex? :/

Aha, dat is de powerconnector. Ja, die heb ik aangesloten.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 20:29 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-07 23:02
Afbeeldingslocatie: http://www.computerhope.com/pictures/power/molex.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Meester_J op 27-01-2007 20:30 ]

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Afbeeldingslocatie: http://www.msprojectstart.org/molex%20connect.jpg

Dit is een molex, die hangen gewoon aan je voeding. Op je videokaart zit een zwarte aansluiting waar deze op moet, ander kan het AGP slot niet voldoende stroom leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik aangesloten....

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:08

3DDude

I void warranty's

shaggy8675 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:29:
[...]

[afbeelding]

Dit is een molex, die hangen gewoon aan je voeding. Op je videokaart zit een zwarte aansluiting waar deze op moet, ander kan het AGP slot niet voldoende stroom leveren.
nee het AGP slot kan niet voldoende stroom leveren dus moet je tegenwoordig wel met een molex kabel je videokaart voorzien van stroom ;)

Be nice, You Assholes :)

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ok dan... Wat voor voeding is het? Geen Sweex oid hoop ik?

Het zou idd ok gewoon kunnen zijn dat je kaart DOA is, maar ja... dat is moeilijk zeggen zo natuurlijk.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

3DDude schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:33:
[...]

nee het AGP slot kan niet voldoende stroom leveren dus moet je tegenwoordig wel met een molex kabel je videokaart voorzien van stroom ;)
Ehh... wat zeg ik hier dan :? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
shaggy8675 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:33:
Ok dan... Wat voor voeding is het? Geen Sweex oid hoop ik?

Het zou idd ok gewoon kunnen zijn dat je kaart DOA is, maar ja... dat is moeilijk zeggen zo natuurlijk.
Het is geen Sweex, maar wat het wel voor merk is....model is BD-380CB. Ik geloof eigenlijk niet dat het aan de voeding ligt (hooguit levert hij te weinig vermogen), want als ik de oude videokaart weer plaats doet de pc het weer normaal.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:40:
[...]

Het is geen Sweex, maar wat het wel voor merk is....model is BD-380CB. Ik geloof eigenlijk niet dat het aan de voeding ligt (hooguit levert hij te weinig vermogen), want als ik de oude videokaart weer plaats doet de pc het weer normaal.
Kijk, dan komen we ergens..nou ja.

Mmhh, dan houdt het wat mij betreft toch helaas op. Je kaart mischien DOA, of toch problemen met het AGP-Pro slot, al lijkt me dit sterk.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 09:51
Het klinkt erop alsof je pech hebt gehad met je videokaart en dat hij Dead On Arrival is. Als je hem bij een lokale pcboer gehaald hebt kun je het beste teruggaan en vragen of zij hem willen testen. Vertel hen duidelijk het probleem en vertel dat je computer met je oude videokaart wel gewoon werkt en wat je nog meer geprobeerd hebt.

• Deetch
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:55
Waarom geen 450 Watt voeding genomen? 380 is wel erg krap als je kaart al een 350 W voeding nodig zegt te hebben.

Verwijderd

Deetch schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:59:
Waarom geen 450 Watt voeding genomen? 380 is wel erg krap als je kaart al een 350 W voeding nodig zegt te hebben.
Zijn config verbruikt van z'n leven geen 350W, waarschijnlijk zelfs nog geen 200. Die 350W rating van nvidia is om zich in te dekken tegen klachten...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 12:30 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Testen in een andere PC lijkt mij een goede optie. Desnoods terug naar de PCboer waar hij vandaan komt :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1