Hallo,
SITUATIE:
Netwerk met één switch op plaats A die naar switch B gaat (afstand 200m).
Beide switchen zijn PoE switchen waar netwerkcamera's op geplaatst worden.
Netwerk is 100mbit.
VRAGEN:
* Overbrugging van switch A naar switch B:
--> Welke kabel nodig?
Volgens mijn opzoekingen gaat cat5 tot 100m. Dit zou betekenen dat er nog een repeater moet tussenkomen. Heeft een hub nadelige effecten tov een extra switch in dat geval?
Andere mogelijkheid is misschien een CAT6 of CAT7? Al vind ik nergens eigenlijk cijfers of die kabels over langere afstanden kunnen werken dan 100m.
Dus de vraag is: welke categorie ondersteunt tot 200m en indien geen categorie beschikbaar, maakt het uit of er een hub of switch al repeater geplaatst wordt voor de snelheid van de datatransfer.
* Kabels van netwerkcamera tot op de switches:
Ook hier de vraag waarbij ik niet weet hoe ver je kunt gaan als je PoE gebruikt voor de voeding van de camera's. Ik heb wel eens 100m gehoord, maar ook hier dus de vraag... welke cat kabels of welk soort kabels.
Hartelijk dank voor jullie informatie en hulp voor deze twee vragen.
SITUATIE:
Netwerk met één switch op plaats A die naar switch B gaat (afstand 200m).
Beide switchen zijn PoE switchen waar netwerkcamera's op geplaatst worden.
Netwerk is 100mbit.
VRAGEN:
* Overbrugging van switch A naar switch B:
--> Welke kabel nodig?
Volgens mijn opzoekingen gaat cat5 tot 100m. Dit zou betekenen dat er nog een repeater moet tussenkomen. Heeft een hub nadelige effecten tov een extra switch in dat geval?
Andere mogelijkheid is misschien een CAT6 of CAT7? Al vind ik nergens eigenlijk cijfers of die kabels over langere afstanden kunnen werken dan 100m.
Dus de vraag is: welke categorie ondersteunt tot 200m en indien geen categorie beschikbaar, maakt het uit of er een hub of switch al repeater geplaatst wordt voor de snelheid van de datatransfer.
* Kabels van netwerkcamera tot op de switches:
Ook hier de vraag waarbij ik niet weet hoe ver je kunt gaan als je PoE gebruikt voor de voeding van de camera's. Ik heb wel eens 100m gehoord, maar ook hier dus de vraag... welke cat kabels of welk soort kabels.
Hartelijk dank voor jullie informatie en hulp voor deze twee vragen.