Ik ben van plan een nieuwe pc te gaan kopen, vooral met het oog op gaming en Windows Vista. Aan games speel ik vooral rts-games, zoals Company of Heroes, Medieval II en deze pc moet ook Supreme Commander goed gaan draaien. Ik heb al een monitor, met een resolutie van 1280x1024, de pc hoeft dus geen extreem hoge resoluties aan te kunnen. De PC moet wel een poosje meegaan (ik ga uit van drie jaar, las ik hem tussendoor een keer upgrade). Ik wil de processor gaan overclocken, en ik wil er voor dit bedrag ook graag DX10 in. De monitor heb ik dus zelf al, maar ik wil er wel een goede muis en toetsenbord bij. Hier is mijn eigen lijstje dan:
Behuizing: Thermaltake Matrix Zwart € 52,19
Mooie kast van een goed merk, zou ook voor goede koeling/airflow moeten zorgen. Is ook een beetje een persoonlijke keus. Ik dacht eerst aan een Antec Sonata II, maar ik vind deze mooier en nu kan ik er zelf een voeding bijzoeken.
Voeding: Zalman ZM460B-APS € 78
Als voeding een Zalman, is volgens mij wel stil, genoeg power en is ook erg stabiel. Ik zou ook een Sunbeam NUOO 450W kunnen nemen voor dezelfde prijs, maar ik weet niet of die beter is.
Casefan: Zalman ZM-F3 € 5
Een tweede casefan is wel nodig voor een goede airflow, en ik denk dat deze wel goed is. Zalman staat bekend om zijn stille producten, en deze geeft ook genoeg luchtverplaatsing.
Moederbord: Asus P5N-E SLI € 113
Lijkt me wel een goed moederbordje, schijnt ook redelijk over te clocken. Ook SLI, al heb ik dat waarschijnlijk niet nodig. Hier kan ik ook zonder problemen mijn oude IDE DVDbrander op aan sluiten, want bij de P965 moet je dan eerst de JMicron driver installeren. Die DVD heb ik dus niet meer nodig.
Processor: Intel Core 2 Duo E4300 € 161,99
Processor die extreem ver over te clocken is, tot wel 3,6 GHz. Ik denk dat ik het bij 3 GHZ ga houden. Ook van Core 2 Duo serie, wat op dit moment wel de beste keus is.
CPUkoeler: Arctic Freezer 7 Pro € 19,19
Goede koeler voor zijn prijs, ik weet niet of hij stil is, maar de prestaties zijn wel oke.
Geheugen: OCZ Platinum XTC 2K PC6400 Cl4 2048MB Kit of 2 € 226
Geheugen van een gerenommeerd merk, en is ook goed voor het overclocken van mijn processor. Als ik de 3,6 GHz niet ga halen, kan ik dit altijd nog terugclocken met nog lagere Cas-latencies.
Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 160GB € 56,19
Stille harddisk met goede prestaties, wat wil je nog meer?
Ik heb ook niet veel opslagruimte nodig, die paar games en paar honderd mp3'tjes nemen echt geen 500GB in beslag.
Videokaart: EVGA 8800GTS 640MB € 376
Extreem snel en DX10. Hiermee kan ik alles wel op max detail zetten. Ik weet alleen niet of ik nog even moet wachten op 8600 Ultra, om wat meer aan mijn processor uit te geven.
Muis: Microsoft Laser 6000 € 28
Goede muis van een goed merk.
Toetsenbord: Microsoft Comfort Curve 2000 € 17,01
Voor het toetsenbord heb ik niet zoveel eisen, maar het moet wel kwaliteit zijn en lekker tikken als ik iets voor school moet doen.
Dit heb ik bij Salland bij elkaar gezocht. Het totaalbedrag is € 1141,58
Ik heb dus nog wat ruimte, wat niet perse gevuld moet
. Hebben jullie op of aanmerkingen en kunnen jullie me wat over de voedingen vertellen. Als jullie goede adviezen hebben, let me know
Behuizing: Thermaltake Matrix Zwart € 52,19
Mooie kast van een goed merk, zou ook voor goede koeling/airflow moeten zorgen. Is ook een beetje een persoonlijke keus. Ik dacht eerst aan een Antec Sonata II, maar ik vind deze mooier en nu kan ik er zelf een voeding bijzoeken.
Voeding: Zalman ZM460B-APS € 78
Als voeding een Zalman, is volgens mij wel stil, genoeg power en is ook erg stabiel. Ik zou ook een Sunbeam NUOO 450W kunnen nemen voor dezelfde prijs, maar ik weet niet of die beter is.
Casefan: Zalman ZM-F3 € 5
Een tweede casefan is wel nodig voor een goede airflow, en ik denk dat deze wel goed is. Zalman staat bekend om zijn stille producten, en deze geeft ook genoeg luchtverplaatsing.
Moederbord: Asus P5N-E SLI € 113
Lijkt me wel een goed moederbordje, schijnt ook redelijk over te clocken. Ook SLI, al heb ik dat waarschijnlijk niet nodig. Hier kan ik ook zonder problemen mijn oude IDE DVDbrander op aan sluiten, want bij de P965 moet je dan eerst de JMicron driver installeren. Die DVD heb ik dus niet meer nodig.
Processor: Intel Core 2 Duo E4300 € 161,99
Processor die extreem ver over te clocken is, tot wel 3,6 GHz. Ik denk dat ik het bij 3 GHZ ga houden. Ook van Core 2 Duo serie, wat op dit moment wel de beste keus is.
CPUkoeler: Arctic Freezer 7 Pro € 19,19
Goede koeler voor zijn prijs, ik weet niet of hij stil is, maar de prestaties zijn wel oke.
Geheugen: OCZ Platinum XTC 2K PC6400 Cl4 2048MB Kit of 2 € 226
Geheugen van een gerenommeerd merk, en is ook goed voor het overclocken van mijn processor. Als ik de 3,6 GHz niet ga halen, kan ik dit altijd nog terugclocken met nog lagere Cas-latencies.
Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 160GB € 56,19
Stille harddisk met goede prestaties, wat wil je nog meer?
Videokaart: EVGA 8800GTS 640MB € 376
Extreem snel en DX10. Hiermee kan ik alles wel op max detail zetten. Ik weet alleen niet of ik nog even moet wachten op 8600 Ultra, om wat meer aan mijn processor uit te geven.
Muis: Microsoft Laser 6000 € 28
Goede muis van een goed merk.
Toetsenbord: Microsoft Comfort Curve 2000 € 17,01
Voor het toetsenbord heb ik niet zoveel eisen, maar het moet wel kwaliteit zijn en lekker tikken als ik iets voor school moet doen.
Dit heb ik bij Salland bij elkaar gezocht. Het totaalbedrag is € 1141,58
Ik heb dus nog wat ruimte, wat niet perse gevuld moet