DVD-speler aanschaffen - Denon 1730 ?

Pagina: 1
Acties:

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-02 14:18
Ik ben voor mijn Panasonic 37PV60 op zoek naar een bijpassende DVD-speler die kan upscalen naar 720p/1080i. De beeldkwaliteit is natuurlijk belangrijk, en door wat zoeken ben ik uitgekomen bij de Denon DVD1730. Nu twijfel ik nog, door een Duitse review.
Bij de conclusie staat oa dit:

Pluspunkte:
Sehr gutes Deinterlacing bei progressivem Material (zeer goede deinterlacing bij progressief materiaal)

Minuspunkte:
Mässiges Deinterlacing bei interlaced-Material (matig deinterlacen bij interlaced materiaal)

Nu staan de meeste films interlaced op een DVD, heb ik begrepen. Is deze speler dan wel een goede keus? Of interpreteer ik de review verkeerd? Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit apparaat :)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik volg het even niet hoor, hoe kan een DVD speler zeer goed scoren bij het deinterlacen van progressief (dus niet interlaced) materiaal :?

• Msniekers
Daar had ik overheen gelezen, dat kan inderdaad niet.. Zouden ze er iets anders mee bedoelen? De tekst van de review maakt ook niet veel meer duidelijk.
Een andere review, ook in het Duits, is zeer positief over het deinterlacen en geeft de speler de volle score.
Als er hier nog tweakers zijn met ervaringen, hoor ik het graag.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Ze halen bij die review wat zaken doorelkaar. In de conclusie (onder de + en - punten) doelen ze met 'progressive' op film materiaal (de normale film DVD's) en met 'interlaced' op video materiaal (b.v. een video welke je zelf geschoten hebt of een concertregistratie). Natuurlijk is dit een compleet verkeerde aanduiding want beide typen zijn interlaced. In ieder geval doet de speler het goed met het deïnterlacen van film DVD's en daar gaat het je vast om :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Msniekers
Zo had ik het inderdaad niet opgevat, maar nu is het me een stuk duidelijker geworden. Dan wordt het waarschijnlijk deze speler :)