[XP]Blauwscherm:O tijdens xp laadscherm

Pagina: 1
Acties:

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-03 23:27
Hoi

zoals jullie zien ben ik nieuw Sry sry sry als ik IETS fout doe want ik ben niet een goede forumnator snap al die regels niet. Ik speel alleen spelletjes op men pc (zoals css) maarrr Hij is kapoet! Zoals jullie in titel zien krij gik een blauw scherm tijdens op starte en gaat het te snel zodat ik het niet kan lezen. me dingen: pentium d proccesser 805 2.7 ghz ,1 gb ram en nvidea 7600GS . IK zou blij zien als jullie het niet meteen willen dichtgooien tenzij het helemaal verkeerd is of geef me een link naar een ander forum:) nogmaals sory als ik iets verkeerd doe.

groetjes Daan

Verwijderd

Zal wel een IRQ_less then etc fout zijn...
update je windows en installeer de nieuwste drivers van je videokaart + geluidskaart?

ohw en wat algemene forum regels;
1. geef aan wat je zelf hebt gedaan om het op te lossen
2. zoek op google naar de fout
3. zoek op GoT naar soortgelijke foutmeldingen

etc

Edit; wacht je kan zeker helemaal niet in windows komen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 19:29 ]

• daaan_1992
Oke bedankt voor die regels enn nope kan er helemaal niet inkome

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:16
wat voor melding krijg je als je je pc opstart? Dat hij een schijf niet kan vinden?

• daaan_1992
ik start me pc op vervolgens zegtie dat er een fout is geweest Dan kan ik kiezen uit veilige modus
recente instelling die wel werken
veilige modus in alle soorten (de gewone veilige modus en recente instelling heb ik geprobeerd maar dan crasht ie ook weer met het blauwe scherm )
maar goed als ik dus recente instellingen die wel werken of windows normaal starten doe crashtie als dat streeptje net bezig is met een blauw scherm wat ik niet kan lezen

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Jammer dat je de foutmelding niet kan lezen. Wat is het laatste dat je gedaan hebt voordat de computer de opstartproblemen kreeg ?

EDIT: Veilig Modus werkt dus, dan kun je EventLog bekijken op zoek naar zinnige foutmeldingen. Zet ook ff de optie 'automatic restart' uit, zodat je die foutmelding in het blauwe scherm (BSOD) kunt lezen & noteren. Post die dan weer hier ;) Mogelijk is het een driver-issue, hardware failure, of zelfs malware. Maak eventuele laatst geinstalleerde programma's/updates/wijzigingen ongedaan ...

PS: Die 'automatic restart' vind je door rechtermuisknop op 'Mijn Computer' (op bureaublad) en dan 'Eigenschappen' en dan dit screenie (heb zelf Engelstalige WinXP):

[ Voor 76% gewijzigd door SKiLLa op 27-01-2007 20:11 . Reden: te traag getype't, veilig modus werkt dus ;) ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• daaan_1992
Ok zal proberen maar ik ga nu pokeren haha BEdank voor je hulp

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
daaan_1992, lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ eens een paar keer goed door, en vraag je dan eens af of je topic daar wel aan voldoet? Ik mis namelijk belangrijke punten ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• daaan_1992
Oke veilige modus werkt niet heb ik denk ik verkeerd geschreven ofzo. Ik krijg eerst een zwart beeld met onderaan dingen die die aan het lade is daarna krijg ik een zwart scherm met een wit knipperend streepje linksboven in dat duurt een minuut ofzo en dan restart de pc wil bedankt voor je hulp maar ik ga maandag naar de winkel..

En moderater heb het gelezen snap het nu. je kan deze sluiten als je wil.
Pagina: 1