Upgraden AGP videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Ik heb een systeem waar ik zelf 100% tevreden mee ben, voor de toepassingen die ik gebruik werkt alles snle en naar behoren, dus een nieuw systeem aanschaffen is voorlopig niet van toepassing.

Specs:
Case NZTX Lexa
Voeding Tagan 330W
Mobo MSI KT4 Ultra
CPU Athlon 2800+ Barton
Geheugen 1024 mb

En verder wat ander ik denk niet terzake inhoud.

Als videokaart een Sapphire ATI Radeon 9600 Pro Atlantis 256 mb

En daar gaat het nu om...

Ik heb Vista geinstalleerd en dat draait probleemloos, een de `Vista Score` om het zo maar even te noemen isa van alle onderdelen tussen 3.5 en 4, alleen van de Videokaart dus maar 1...
Met als gevolg een totaalscore van 1.
Aero draait wel, maar toch zou ik liever een wat snellere videokaart hebben om deze score te verhogen en daarmee dus ook de performance in Vista
Ik zoek dus een AGP kaart die daaraan voldoent, budget max. 100 euro.

Ik heb hier al gezocht en ook op andere plekken op internet, maar zou toch graag jullie advies hebben.
Voor welke AGP kaart binnen mijn budget kan is het beste kiezen, gebruikt mag uiteraard ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, kijk eens in de PW wat binnen je budget valt en wat daar de snelste kaart van is. Wat je ook kunt doen is even V&A induiken, daar staan de nodige kaartjes in die nu over zijn omdat veel mensen overstappen op PCI-E

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

o agp zie ik nu

[ Voor 91% gewijzigd door Strikie op 27-01-2007 19:11 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Weet dat die score slechts een ruwe indicatie is en niets zegt over de daadwerkelijke prestaties van je systeem. Die 9600 is ruim zat om Vista soepel te draaien dus laat je vooral niet gekmaken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

PCI-E

Kijk gewoon eens bij verschillende webwinkels, Mycom heeft bv de x1600 rond de 130euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 19:13 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:59
Een score van 1? Dat lijkt me nogal vreemd. Heb je wel de Catalyst drivers voor vista geïnstalleerd?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste heeft hij daar niets aan, omdat het PCI-E is en hij AGP zoekt.
Ten tweede is hij niet de eerste, want ik heb net al gemailed ;)

• mrmusic
Maar dat is dus... PCI express en ik zoek, daar gaat het nou juist om, AGP!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:12:
[...]

Ten eerste heeft hij daar niets aan, omdat het PCI-E is en hij AGP zoekt.
Ten tweede is hij niet de eerste, want ik heb net al gemailed ;)
Vraagprijs € 100,00
Actuele prijs € 159,-

En ten derde schiet het dus niks op

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:12:
[...]

Vraagprijs € 100,00
Actuele prijs € 159,-

En ten derde schiet het dus niks op
En ten vierde wat zijn jullie weer rap :)
Geen tijd om te editten!

[ Voor 4% gewijzigd door Strikie op 27-01-2007 19:15 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Zoek eens of je een 7600GS AGP kunt vinden voor 100€. 2e hands moet dit zeker lukken. Die kaart presteert soms iets beter soms iets slechter als een 6800GT. Een echte aanrader.

• mrmusic
leonpwner1 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:11:
Een score van 1? Dat lijkt me nogal vreemd. Heb je wel de Catalyst drivers voor vista geïnstalleerd?
Ik heb geen speciale drivers nog geinstalleerd, Vista herkende mijn kaart gewoon en heeft deze met eigen drivers geinstalleerd. Juiste Ati drivers zou dus ook helpen=

Verwijderd

oja de vista score.
Grotere onzin als dat heb ik nog nooit gezien.

Die score slaat nergens op omdat vista naar heel je systeem kijkt en de laagste score aanhoud .

De videokaart is snel zat voor vista (zelfs onbourd intel 945 is al vista premium)
Vista kijk ook niet naar overgeklokte cpu's terwijl die veel sneller zijn dan gelijkwaardige geklokte versie.

Vista en hun score is gemaakt voor huis en tuin mensen die gelijk denken dat hun pc waardeloos is.
Waardoor ze gelijk naar de winkel rennen voor een nieuwe.

Voor mij is vista score oplichterij van microsoft.

• mrmusic
Ik heb zojuist de ati vista drivers geinstalleerd, maar score blijft gewoon precies hetzelfde!

Verwijderd

mrmusic schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:52:
Ik heb zojuist de ati vista drivers geinstalleerd, maar score blijft gewoon precies hetzelfde!
Heb je hem wel laten herberekenen ?

• mrmusic
Ja, laten herberekenen, maar maakt dus niets uit. dan toch maar op zoek naar een 7600 GS...

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:32:

Voor mij is vista score oplichterij van microsoft.
Daar geef ik je toch ongelijk. Die score dient als referentie (inderdaad, voor de mensen die iets minder van computers afweten) om te weten of software die ze via Vista willen downloaden op de Microsoft-site al dan niet kan draaien op hun computer. Overklokken is dan ook een non-issue, aangezien zo een mensen dit niet doen.

Waarom nemen ze de minimum-score? Wel, ze onderzoeken voor elke applicatie wat de minimum hardware-requirements zijn om het deftig te draaien. Wanneer één stukje hardware niet in verhouding staat met de rest, is het logisch dat je de applicatie door dat stuk hardware niet deftig kunt draaien. Moesten ze een gemiddelde kiezen, dan zouden mensen verkeerdelijk kunnen denken dat hun PII-400 met Geforce 8800GTX Flight Simulater X zou kunnen draaien.

Ik vind die score juist positief, omdat ze hem ook nog eens per onderdeel opsplitsen. Nu weten de mensen dat ze te weinig RAM hebben, een te trage processor, een te trage videokaart... om een bepaalde applicatie te draaien. Wat gebeurt er nu? Een applicatie draait te traag => Er wordt een nieuwe pc gekocht. Bitter weinig mensen doen aan upgrades maar kopen direct een nieuwe pc. Dankzij deze benchmark zullen mensen met een Core2Duo met een Geforce 7200 weten dat ze een spel toch gaan kunnen spelen bij het aankopen van een snellere grafische kaart.

Uiteraard zijn mijn voorbeelden overdreven, maar je begrijpt het verhaal toch.

Voor de TS zou ik dus zeggen: installeer de ATI-drivers. Als alles wat je wil draaien vlot draait, blijf dan bij je videokaart. Indien je echter vlot spelletjes wil spelen, kijk dan uit naar een 7600GS.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 19:19
7600GS is een goede keus, ik ben zelf net ook van een Radeon 9800 Pro op een AMD Athlon 3000+ (Barton) overgestapt op de 7600GS heb ik voor 105,- gekocht bij www.dollarshop.nl! Werkt uitstekend! En je kunt er gelijk ook nog redelijk goed mee gamen!

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• mrmusic
Dat was een meer dan duidelijk en volledige uitleg voor mij, dank daarvoor!
Ik heb dan ook besloten om uit te gaan kijken naar een 7600GS.
Bedankt allemaal

Verwijderd

needless to say schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Daar geef ik je toch ongelijk. Die score dient als referentie (inderdaad, voor de mensen die iets minder van computers afweten) om te weten of software die ze via Vista willen downloaden op de Microsoft-site al dan niet kan draaien op hun computer. Overklokken is dan ook een non-issue, aangezien zo een mensen dit niet doen.

Waarom nemen ze de minimum-score? Wel, ze onderzoeken voor elke applicatie wat de minimum hardware-requirements zijn om het deftig te draaien. Wanneer één stukje hardware niet in verhouding staat met de rest, is het logisch dat je de applicatie door dat stuk hardware niet deftig kunt draaien. Moesten ze een gemiddelde kiezen, dan zouden mensen verkeerdelijk kunnen denken dat hun PII-400 met Geforce 8800GTX Flight Simulater X zou kunnen draaien.

Ik vind die score juist positief, omdat ze hem ook nog eens per onderdeel opsplitsen. Nu weten de mensen dat ze te weinig RAM hebben, een te trage processor, een te trage videokaart... om een bepaalde applicatie te draaien. Wat gebeurt er nu? Een applicatie draait te traag => Er wordt een nieuwe pc gekocht. Bitter weinig mensen doen aan upgrades maar kopen direct een nieuwe pc. Dankzij deze benchmark zullen mensen met een Core2Duo met een Geforce 7200 weten dat ze een spel toch gaan kunnen spelen bij het aankopen van een snellere grafische kaart.

Uiteraard zijn mijn voorbeelden overdreven, maar je begrijpt het verhaal toch.

Voor de TS zou ik dus zeggen: installeer de ATI-drivers. Als alles wat je wil draaien vlot draait, blijf dan bij je videokaart. Indien je echter vlot spelletjes wil spelen, kijk dan uit naar een 7600GS.
geef ik je ongelijk in

Als ik videobewerkt heeft een grafice kaart niks mee te maken .
Maar word er wel bij gerekent.

stand punt blijft het zelfde
vista score is onzin en blijft onzin.
Vroeger stand er gewoon bij welke cpu en gpu of os versie je moest hebben.

Waar ik bang voor bent is .
Dat dadelijk de software die je wilt installeren (games) kijkt naar windows vista score .
En zegt dat het niet mogelijke is .
Terwijl je een overgeklokt systeem heb die het makkelijk aan kan.
Maar de software wilt niet installeren .

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) Overige Hardware is geen dumpbak, voor zaken over videokaarten hoor je in Videoplanken & Beeldkanonnen te zoeken
2) Waar dan ook op GoT zijn "Wat moet ik kopen?"-topics niet de bedoeling.

Een Tweaker kan zelf informatie opzoeken en kiezen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.