experiabox en draadloze router

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 22:51
Ik heb net een experiabox binnengekregen en ik lees in de handleiding dat je alleen draadloze netwerkadapters kan gebruiken die van kpn komen, ik vind dit nogal vreemd dus ik wil het omzeilen. Ik heb de opstelling gemaakt:

-- experiabox --> linksys (wireless) --> laptop
|
PC's met kabel

Alle pc's met kabel hebben internet.

Maar nu het probleem:
Ik wil met mijn laptop ook op het internet kunnen. Ik ben al zover gekomen dat ik met de laptop in het menu van mijn experiabox kom (192.168.2.1), maar hij wil niet het internet op.. :'(

Iemand misschien een idee?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

Reptile209

- gers -

Ik post dit via mijn draadloze experia netwerk zonder KPN adapter. Geen enkel probleem dus, mits je kaartje de juiste wireless protocollen ondersteunt (b en/of g). KPN levert er (uiteraard) geen ondersteuning op, maar je hoeft dan geen twee WLAN's naast elkaar te onderhouden.

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 27-01-2007 18:19 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Je kan prima een andere adapter gebruiken. Alleen dan zonder ondersteuning. Scheelt je weer een boel gekut met een router achter een router.

PSN: djmurcielago

• n0isH
Dat is al te laat, ik ben er al een uurtje of 5 mee bezig geweest :P

Maar dan moet ik maar ff naar een nieuw netwerk kaartje gaan kijken ^^

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-03 19:29
n0isH schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:40:
Maar dan moet ik maar ff naar een nieuw netwerk kaartje gaan kijken ^^
Zet in ieder geval je SSID broadcast aan en stel op de Experia Box in dat je Wifi een kanaal tussen de 1 en 11 gebruikt. Het is een bekend probleem met de Experia Box en sommige Wlan kaartjes dat de EB het verkeerde kanaal kiest.

• n0isH
Hoe hebben jullie btw je draadloze kaart ingesteld want ik zie net dat mijn kaart het wel ondersteund.

Hij vind het netwerk wel maar krijgt geen antwoord van de box als hij wil connecten.

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01
ik weet niet of dit een topic hijack is, maar ik een soortgelijk probleem.

mijn laptop vind de EB wel, en hij kan er ook mee verbinden. maar hij krijgt geen IP adres van de EB.
hij blijft zoeken, en op een gegeven moment pakt windows zijn eigen IP (die dus niet werkt). verbinding herstellen doet die hetzelfde.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

In de manager van je wireless-kaart of in de Windows Zero Config selecteer je je Experia SSID, stelt de juiste WAP of WPA settings en key in en klaar... Dus als je/jullie nou eerst eens vertellen waar het mis gaat (lees: wat je wel of niet ingesteld hebt) :).
Tip: sluit een PC bedraad aan, surf naar 192.168.2.1 met je browser, log in met default password admin en kijk naar je wireless instellingen. Dan kan je een combo van instellingen zoeken die bij jouw kaartje past.

Verwijderd

TS heeft wel verbinding meldt hij in openingspost, kan in de EB komen maar komt niet op internet.
Hij zal dus in de in de interface (aan het adres te zien is het een Siemens EB) bij advanced setting - wireless network - channel op 10 of 11 kunnen zetten. Dan zal hij ook wireless zonder de linksys op internet moeten kunnen. Mocht het nog problemen geven, DNS servers hard instellen in TCP/IP protocol kan ook nog helpen als TS wel verbinding met de SX55x (1 of 2) krijgt.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 10:40 . Reden: onzin weggehaald en nuttige tip gegeven. ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25
Heb j nog steeds je linksys erop aangesloten?
Zet dan dhcp uit in je linksys, vervolgens zou je laptop ermee moeten kunnen connecten en zal het internet het doen.

• n0isH
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:35:
TS heeft wel verbinding meldt hij in openingspost, kan in de EB komen maar komt niet op internet.
Hij zal dus in de in de interface (aan het adres te zien is het een Siemens EB) bij advanced setting - wireless network - channel op 10 of 11 kunnen zetten. Dan zal hij ook wireless zonder de linksys op internet moeten kunnen. Mocht het nog problemen geven, DNS servers hard instellen in TCP/IP protocol kan ook nog helpen als TS wel verbinding met de SX55x (1 of 2) krijgt.
Het is inderdaad een siemens (SX551).
Als ik de DNS servers hard instel (192.168.2.1) dan wil hij nog steeds geen verbinding maken. Hij komt niet verder dan 'wacht op netwerk' ik heb hem op channel 10 en 11 geprobeerd.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

n0isH schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:46:
[...]
Het is inderdaad een siemens (SX551).
Als ik de DNS servers hard instel (192.168.2.1) dan wil hij nog steeds geen verbinding maken. Hij komt niet verder dan 'wacht op netwerk' ik heb hem op channel 10 en 11 geprobeerd.
Vertel nou eens wat je aangesloten hebt en hoe:
- Alleen experia, geen andere (wireless) routers meer?!
- Geen beveiliging, WAP of WPA? Welke coderingssterkte? Probeer het eerst eens onbeveiligd en bouw dan op.
- Staat de EB op een vast kanaal of op auto?
- Welke instellingen van je wireless kaart en EB heb je als je probeert te verbinden?
- Gebruik je de Windows Zero Config of een tool van de fabrikant?
- Als je een IP van de Experia krijgt, kan je dan surfen? Of iig pingen op domeinnaam? Of pingen op een IP adres?

• n0isH
*** Schop ***

Het probleem is eindelijk opgelost. Mijn experiabox was niet goed. Na mijn laatste post hier was hij ook helemaal uitgevallen. Toen nog urenlang aan de telefoon gehangen te hebben (mensen die 10 keer vragen of ik hem nog kon resetten) is er eindelijk iemand langs gekomen met een nieuw boxje en deze heb ik zonder problemen kunnen installeren.
Pagina: 1