Toon posts:

[ACCESS 2003] Waarden berekenen in een Query

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik gedaan:
Informatie gezocht betreffende: gegevens optellen in een query
Ik voer dit in bij criteria, maar op de een of andere manier werkt dit niet.

Het probleem is als volgt:
Ik heb vier tabellen
  1. Donateurslijst
  2. Donatie
  3. Abonnementen
  4. Tijdschriften
De opdracht is queries te maken van deze vier tabellen.
De query waarbij ik vastloop is waar er gegevens berekend moeten worden.
De query heet: te ontvangen contributie
Deze bestaat uit de volgende gegevens:
  1. Donateursnummer
  2. Donatie.donateurstype
  3. Bedrag
  4. Naam
  5. Betaald voor 2006
Ik wil dat de gegevens van het bedrag opgeteld worden zodat er 1 getal uitkomt. Dit is het bedrag dat ik nog moet ontvangen. Ik krijg het niet voor elkaar om dat in een query te laten berekenen.
Dit getal heb ik namelijk ook nodig om in een formulier te verwerken. Mij rest dan nog de vraag hoe ik dit in een bestaand formulier kan verwerken. Onder het kopje openstaand bedrag.
Alvast bedankt

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

PromoX

Flying solo

Misschien kun je 's kijken naar de optie Group By (zie ook P&W FAQ - SQL voor uitleg). Hiermee kun je onder andere het totaal berekenen van een groep records.

Ik snap niet veel van je verhaal, dus misschien is dit wel niet wat je wilt...

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Misschien ligt het aan mijn uitleg.
Ik heb een query waar onder andere de kolom bedrag in staat.
Al de bedragen die in deze kolom voorkomen moeten worden opgeteld.
Daarna wil ik 1 antwoord krijgen zonder nog parameters etc in te vullen.
Het group by biedt geen uitkomst (sorry) evenwel bedankt voor je tip.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Eerlijk gezegd snap ik er evenmin een hout van. Bedragen optellen en aftrekken doe je met + en -, en voor een totaal bedrag gebruik je aggregatiequerys zoals PromoX al vertelt. Nu ga ik ervan uit dat je optellen en aftrekken al beheerst, ;) dus waar het dan alsnog misgaat is me een raadsel.

Omschrijf eens nauwkeuriger wat je nu eigenlijk wilt berekenen want zelfs dat is niet duidelijk. Wil je een totaal openstaand bedrag of een bedrag per debiteur? Geef even duidelijk aan wat je ál geprobeerd hebt en waarom dat niet voldoet want 'biedt geen uitkomst' is niet erg informatief; zonder aanvullende informatie zie ik toch een vroegtijdig einde aan dit topic komen. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Oke, om tweakers.net schoon te houden.
Voor contactadvertenties zijn er andere sites. Bovendien is het hier geen huiswerkservice
Als ik voor vrijdag geen reactie heb of oplossing gepost heb hier, dan kan wat mij betreft het topic dicht (helaas)

[ Voor 180% gewijzigd door Lustucru op 31-01-2007 12:42 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vrijdag moet je je opdracht inleveren op school?

Als je een reactie wilt is er niks op tegen om je probleemstelling wat helderder onder woorden te brengen; iig is het niet de bedoeling om het topic naar privé kanalen te verplaatsen.
Sowieso is het niet slim om mailadressen plain tekst te plaatsen op een openbaar forum.

Enfin, dit topic mag wel dicht dus. Bedenk even dat het jóuw probleem is waar jíj een antwoord op wilt en dat jij dus degene bent die zijn probleem zó onder woorden moet brengen dat een ander er iets mee kan. Open dus gerust een nieuw topic als je een antwoord wilt op je vraag maar lees dan vooraf even Registratievoorwaarden / korte FAQ: daar staan ook wat tips in hoe je een topicstart zo maakt dat een ander er wel wat mee kan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.