Toon posts:

Recovery problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals mijn topic aangezien de vorige verkeerd geplaatst was en te weinig informatie had.

Ik heb een packard bell pc gekocht (tijdje terug 5jaar-/+) met legale windows home edition d'r op. Harde schijf gaf het op dus het was genoodzakelijk om een nieuwe aan te schaffen, wat ik overigens ook gedaan heb.

Ik heb hem er in gedaan en mijn buurman heeft er een illegale versie van windows op gezet.
Nu heb ik gewoon een legale product key (aan de zijkant van de pc), deze kan ik gebruiken als ik een windows xp home edition cd had. Maar omdat ik hem niet heb wil ik de recovery draaien dan gaan we 5 jaar terug ;)

Dus dan zou er als het goed is de legale windows weer op zitten met drivers en alle bijgeleverde software.

Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik de disket draai, dat hij om een master cd vraagt wat hij eerst niet deed. Dus voordat er proff. op gepleurd is vroeg hij niet om de master cd.

Mijn vraag is dus, weet iemand hoe ik dit op los?

Verwijderd

Hoe kan je een recovery draaien als er een andere harde schijf op zit? Deze informatie wordt toch normaal op je HD vastlgelegd (die gecrashed is)?

En om windows op een lege HD te installeren waar alleen een illegale versie op staat, zul je idd een legale windows CD moeten hebben lijkt mij..

PSH: waarom 'de buurman' eerst een illegale versie laten installeren? Waarom niet gewoon een legale versie kopen en erop zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dacht ik ook aan, maar denk dat packard bell hier tog wel aan gedacht heeft?
de andere harde schijf deed het gewoon niet meer..

en zou niet weten waarom ik een nieuwe windows zou moeten kopen terwijl er op deze pc gewoon een legale windows hoort..

Verwijderd

De recovery data stond op de oude harde schijf waardoor je nu een master cd nodig hebt. Gewoon van iemand een xp home cd lenen en de drivers downloaden van de PB site.

Verwijderd

Topicstarter
maar probleem is kan daar niet aan komen, heel mischien een gekopierde home edition..
en dan heb ik wel de drivers, maar de software dan die ik erbij gekregen heb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:09:
maar probleem is kan daar niet aan komen, heel mischien een gekopierde home edition..
en dan heb ik wel de drivers, maar de software dan die ik erbij gekregen heb?
Als de software niet op CD's staat ben je het kwijt.. Toen je HD crashte ben je AL je gegevens kwijt geraakt en dus ook ALLE instellingen/programma's die op je PC stonden toen je hem kocht.. (backup maken voortaan?)

Meestal worden er ook gewoon CD-ROM's meegeleverd met daarop de software. Als je de PC tweedehands hebt of dit alles heb weg gegooid heb je idd pech..

Een gekpieerde home edition = een 'orginele' CD dus deze werkt ook met jouw code

Verwijderd

Topicstarter
Hij crashte niet maar hij deed vreemd dus heb ik hem maar weggehaald. Maar inderdaad lijkt me logisch dat alles weg is nu...

en heb de pc van wehkamp gekocht, (geen garantie meer) en heb geen enkele cd gekregen? alleen een rode disket (de recovery disk) en wat andere zaken..

Verwijderd

Dan zul je toch CD's moeten gaan lenen voor programma's te installeren..

Verwijderd

Topicstarter
Dus de drivers, programma's als word 2003/ norton/ etc. etc. ben ik allemaal kwijt?

(de recovery disk is dus ook overbodig nu?)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:23:
Dus de drivers, programma's als word 2003/ norton/ etc. etc. ben ik allemaal kwijt?

(de recovery disk is dus ook overbodig nu?)
Ja.

Maar ik mag aannemen dat je de installatie-CD's voor Word en dergelijke hebt of gaat het over de bijgeleverde Word van 5 jaar geleden (waar overigens geen support van Microsoft meer voor is)?

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2007 18:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

aan een diskette heb je idd geen ene bal, je zult waarschijnlijk wel snappen dat hier geen software op kan staan ;)

Heb je geen boot CD gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
ahh domme nog aan toe..

voor elk onderdeel weer drivers zoeken en en wordt installatie etc.etc. aangezien ik voor word wel een serial heb liggen hier.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 18:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MAX3400 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:24:
[...]

Ja.

Maar ik mag aannemen dat je de installatie-CD's voor Word en dergelijke hebt of gaat het over de bijgeleverde Word van 5 jaar geleden (waar overigens geen support van Microsoft meer voor is)?
Ga er maar vanuit dat je die er niet bijkrijgt. Bij PBs mag je alles zelf branden, doe je dat niet dan ben je de recovery dingen simpelweg kwijt.

Maarre, TS, kun je me even je typenr geven. Ik heb hier nog een hele set mastercds liggen van een PB namelijk.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:27:is er iemand die een home edition kan uploaden voor me? (weet niet of ik dit mag vragen)
dan brand ik hem wel..
Dat mag je inderdaad niet vragen...

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2007 18:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:27:
ahh domme nog aan toe..

voor elk onderdeel weer drivers zoeken en en wordt installatie etc.etc. aangezien ik voor word wel een serial heb liggen hier.

is er iemand die een home edition kan uploaden voor me? (weet niet of ik dit mag vragen)
dan brand ik hem wel..
Waarom 'voo elk onderdeel weer drivers zoeken'? Gewoon XP installeren en dan werkt het systeem van zelf wel weer. En daarna idd gewoon via internet drivers updaten..

En weet niet over welke word je het hebt, maar aangezien die al 5 jaar oud is zal dat wel word 97 ofzo zijn.. Valt vast wel ergens te downloaden, maar je doet er denk beter aan gewoon even een XP CD en Office CD van een buur te lenen

PS. het uploaden van Windows XP is illegaal dus dat zal niemand voor je doen

Verwijderd

Topicstarter
Word 2003 was het en voor elk onderdeel was inderdaad overdreven maar heb het gewoon gericht in geluid drivers etc.

en het enige wat ik heb kunnen regelen is een windows XP proffesion cd, alleen deze pc key werkt daar niet op.

en ik heb geen boot cd gekregen,
gewoon recovery DISK + serial voor word + bibliotheek software ofzoiets en that's all..

en het is een;
Packard bell IXTREME 9617

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 18:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:48:
Word 2003 was het en voor elk onderdeel was inderdaad overdreven maar heb het gewoon gericht in geluid drivers etc.

en het enige wat ik heb kunnen regelen is een windows XP proffesion cd, alleen deze pc key werkt daar niet op.

gewoon recovery DISK + serial voor word + bibliotheek software ofzoiets en that's all..
Dan heb je 2 keuzes
1. Aan meer mensen vragen en op die manier wat CD's te pakken zien te krijgen
2. Gewoon naar de winkel gaan en nieuwe XP/Office/etc kopen..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:48:

en het is een;
Packard bell IXTREME 9617
Voor die serie heb ik een set recovery cds liggen incl de softwarelibrary. Deze heb ik zelf bij PB geregeld omdat het branden van de recovery cds misging. Het systeem heb ik echter allang niet meer, de schijven wel.
Mocht je interesse hebben dan moet je het maar even laten weten. HJet is iig ook XP home incl de hele zut aan software die erbij zit.

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik zeker nodig, als het werkt en ik eindelijk van dit gezeik af ben dan wil ik het zeker wel ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:54:
ja die heb ik zeker nodig, als het werkt en ik eindelijk van dit gezeik af ben dan wil ik het zeker wel ;)
mail, ICQ of DM me dan maar even :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je gemaild naar het adres in je profiel ;)

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 19:07 ]

Verwijderd

mail, ICQ of DM me dan maar even
Misschien een beetje onbeleefd van mij om hier op te reageren, maar zou je niet een klein beetje inzet kunnen tonen en gewoon even zijn email van zijn profiel af kunnen halen? En misschien ook iets dankbaarder over komen? |:(

In ieder geval ziet het ernaar uit dat Terw_Dan erg behulpzaam is en het probleem is opgelost. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
volkomen gelijk Dennis, ook allen bedankt voor de tijd + hulp. Hopelijk is dit ook werkelijk opgelost ;)

• Nielson
  • Nu online
Mja, en als je dan de recovery-cd's start krijg je een Glue Part Error o.i.d. omdat de originele harde schijf er niet meer inzit, en kun je de PB helpdesk weer gaan bellen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nielson schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:17:
Mja, en als je dan de recovery-cd's start krijg je een Glue Part Error o.i.d. omdat de originele harde schijf er niet meer inzit, en kun je de PB helpdesk weer gaan bellen.
Ach, gluepart errors, niet kloppende hidden sectors, dat is allemaal redelijk makkelijk op te lossen :)
Sterker nog, als je het restore prog handmatig opstart met de /noglue parameter dan gaat hij gewoon door als het goed is :P

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 28-01-2007 13:24 ]

Pagina: 1