Toon posts:

Draadloos netwerk geen pas-scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil via mijn laptop verbinding maken met mijn draadlose netwerk (KPN Gigaset SX551) en hij vindt hem netjes in mijn lijst met netwerken. Op het moment dat ik zeg verbinding maken komt de laptop alsmaar met de melding dat het netwerk mogelijk niet meer binnen bereik is etc etc. ipv een scherm om mijn wachtwoord in te geven.

Als ik verbing maak met de bijgeleverde usb adaptor komt dit scherm wel en zit ik gelijk op het draadloos netwerk.

Enig idee waarom mij laptop via z'n eigen wifi geen verbinding kan krijgen en via een goedkope usb adaptor wel??

Als er nog meer dingen nodig zijn om te weten hoor ik dit graag, ik zal het hier dan gelijk melden.

Alvast bedankt..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is het MAC-adres van de laptopkaart wel geregistreerd in de Gigaset? WEP, WPA?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
dat nog niet.. ik ga het gelijk even doen.. hoe vraag je het mac adres ook alweer snel op?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu op web staan met een 64bit codering.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:26:
dat nog niet.. ik ga het gelijk even doen.. hoe vraag je het mac adres ook alweer snel op?
MAC-adres kan in XP via het netwerkscherm, of via de Opdrachtprompt:
Start > uitvoeren > cmd (enter)
ipconfig/all (enter)

Tip: Als je informatie toe wilt voegen aan je bericht, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifeditknop ipv een nieuw bericht :)

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 27-01-2007 17:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mac adres gevonden en bij mac-filtering toegevoegd. Ik neem aan dat de device name niets uit maakt. ik kan nu het draadloos netwerk helemaal niet meer vinden??

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Staat SSID uitzenden nog aan? Gebruik je de Windows software of de specifieke driversoftware?

Probeer iets meer informatie te geven, je bent nu erg summier hiermee. Niemand kijkt met je mee, en dus zijn we afhankelijk van wat jij aanbied.

[ Voor 42% gewijzigd door gambieter op 27-01-2007 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
SSID staat aan
transmission is: mixed
super g (108 m bit): disabled

encryption: wep
authentication: open
key lengt: 64bit
input type: key
key type: HEX

enkel key1 ingegeven met: 1234567890

en mac filtering op on: en adres ingegeven van draaloosnetwerk adaptor laptop. device name: jan

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Windows WZC of specifieke driversoftware? Als je de driversoftware gebruikt, heb je de WZC uitstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een medion laptop met allemaal voorgeinstalleerde standaard software, werkte altijd perfect maar na een tijdje slecht bereik. Ik heb nu alles opnieuw gereset maar hij krijgt geen contact meer terwijl het met die usb adaptor wel lukt.

Hij vindt het netwerk ondertussen met mac-filtering aan wel weer maar als ik verbinding wil maken blijft hij wederom komen met dat het netwerk mogelijk er niet meer is ipv een venster om het w-woord in te voeren.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eerst maar eens zonder beveiliging, en kijk of het dan wel lukt. Begin daarna een voor een de beveiligingsnivo's in te stellen (encryptie via WEP of WPA; WEP is trouwens waardeloos), MAC-filtering, disable SSID broadcast.

Reset eventueel je Siemens zodat je echt schoon begint.

Verwijderd

Topicstarter
dat wou ik wel maar ik kan als beveiliging kan ik enkel kiezen uit wpa2-psk / wpa-psk of wep kiezen. Volgens mij kan ik zo niet zeggen dat het netwerk zonder beveiliging hoeft. en een reset heb ik net gegeven voordat ik mijn vraag hier op het forum stelde.

Verwijderd

Ik heb ook een dergelijk probleem gehad. Ik kwam er achter dat mijn laptop niet verder ging dan 10 kanalen, en de Experiabox en de USB-Adapter gaat tot 13. Hij piukt standaard een kanaal uit, en als dat boven de 10 is heb je een probleem. Ik heb kanaal 6 vastgezet en alles werkt nu.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check even of wpa uberhaubt een optie is in je drivers

conection properties -> [netwerk] -> properties -> asociation -> netwerk authentication

Iperf

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 17:57

grimson

domeingrommer

Ik heb ook zoiets meegemaakt met een Speedtouch 110 PCMCIA kaartje.
Deze ondersteunde alleen WEP encryptie en als je dus je Accesspoint op WPA of hoger zet kreeg ik dezelfde melding.
Probeer het eens met WEP en ga dan steeds hoger kwa encryptie.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Pagina: 1