Toon posts:

Nieuwe domeinextensies

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kwam toevallig deze: http://www.new.net/ site ergens tegen met de extensies van .travel, .kids, .mp3 enzo nu zit ik al een tijdje ermee dat ik een internetwinkel wil beginnen en wil dus .shop aanvragen. Weet iemand toevallig een Nederlands bedrijf die die dingen verpatsen?

Bij voorbaat dank,
Thom.

Verwijderd

Eventueel zou dit systeem via slechts één slash kunnen dienen in plaats van twee om onderscheid te maken.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 21:21 . Reden: plus.gl/COMMUNITIES/115360653298368869260 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:04:
Deze domeinen werken alleen als je hun (ik geloof zelfs spyware) toolbars geinstalleerd hebt.
Mwah, ik kan inderdaad bijvoorbeeld ook niet www.egypte.travel bereiken waar ermee geadverteerd word op tv.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Je zou eens contact op kunnen nemen met SIDN. Zij zijn verantwoordelijk voor de NL registraties, maar weten vast wel hoe het met deze extensies zit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

ik denk dat mijn browser iets heel anders gaat doen dan een site bezoeken als ik naar www.URL.mp3 ga

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

174,661,619 New.net enabled Internet users worldwide*

* New.net domain names are accessible by persons that use one of our partner ISPs to access the Internet or who activate their browsers. This number is limited now, but growing daily. For source information click here.

linkje naar PDF: http://www.new.net/PWC_Ne...d_Users_Attest_Report.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door dxta op 27-01-2007 17:11 ]

Omelette du fromage!

Verwijderd

Topicstarter
Dxta schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:10:
174,661,619 New.net enabled Internet users worldwide*

* New.net domain names are accessible by persons that use one of our partner ISPs to access the Internet or who activate their browsers. This number is limited now, but growing daily. For source information click here.

linkje naar PDF: http://www.new.net/PWC_Ne...d_Users_Attest_Report.pdf
Ik zie ook inderdaad dit staan op die site.
Which web hosts currently support New.net domains?
A list of some of the web hosts that support New.net domains can be seen here.
Btw. heb een mailtje gestuurd naar SIDN. Hopelijk weten ze meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:08:
ik denk dat mijn browser iets heel anders gaat doen dan een site bezoeken als ik naar www.URL.mp3 ga
Waarom denk je dat?
lier schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:08:
Je zou eens contact op kunnen nemen met SIDN. Zij zijn verantwoordelijk voor de NL registraties, maar weten vast wel hoe het met deze extensies zit.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Daar moet je de SIDN helemaal niet mee lastig gaan vallen. Je kunt dan beter terecht bij ICANN. Het .travel TLD bestaat al even.

Verder is het natuurlijk niet handig om een domein te kopen die niet voor iedereen bereikbaar is. Wat je vaak beter kunt doen, is een of andere unieke naam te bedenken voor je shop, en daarmee te gaan promoten. Offline promotie is in eerste instantie toch al het belangrijkste om bekend te worden bij je doelgroep. De domeinnaam is veel minder belangrijk.

Verwijderd

Volgens de ICANN is er een aanvraag voor de invoeging van .shop TLD's bij hun beland, maar voor zover dat ik de tekst kan volgen, bestaan ze nog niet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:19:
Verder is het natuurlijk niet handig om een domein te kopen die niet voor iedereen bereikbaar is. Wat je vaak beter kunt doen, is een of andere unieke naam te bedenken voor je shop, en daarmee te gaan promoten. Offline promotie is in eerste instantie toch al het belangrijkste om bekend te worden bij je doelgroep. De domeinnaam is veel minder belangrijk.
Ik wil het vooral hebben omdat die winkel dan kvshop shop gaat heten, dus is het uiteraard mooier om het domein kv.shop te hebben. Maar goed, het staat uiteraard nog in de kinderschoenen evenals mijn shop wat bij alle domeinen zo ooit is geweest.

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 15:25

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Omdat je browser dat als een .mp3 extensie gaat herkennen?

Verwijderd

royco_100 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:25:

Omdat je browser dat als een .mp3 extensie gaat herkennen?
Nee, waarom zouden een browser dat doen? Dat deel uit de domeinnaam is de hostnaam. Als een browser URI's op een generieke manier parset, zal hij dat gedeelte gewoon als hostnaam zien, en niet als het pad naar een of andere resource. Dat komt pas na de hostnaam.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:17
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:54:
[...]

...Dat deel uit de domeinnaam is de hostnaam.
Hostname is toch de linkerzijde ? Dus bij www.test.nl. De host is toch juist www.test of soms zelfs www ? Laat maar :X

[ Voor 3% gewijzigd door sander85 op 27-01-2007 19:56 ]

Verwijderd

sander85 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:01:

Hostname is toch de linkerzijde ? Dus bij www.test.nl. De host is toch juist www.test of soms zelfs www ?
Net perse. Maar anders lees je dat even na op bijvoorbeeld IETF of Wikipedia

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Begrijp ik nou goed dat je een domainnaam wilt registreren waarvoor men een stukje software moet installeren om deze te kunnen bezoeken? :?

Ik houd mezelf nogal regelmatig bezig met het verwijderen van spyware en virussen en "New.net domains" staat op mijn lijstje (:+) als spyware gemarkeerd en gaat dan ook altijd weg!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb van SIDN een mail terug gehad met deze link: http://www.norid.no/domenenavnbaser/domreg.html

Staat er dus niet tussen en is dan officieel ook geen echt domein.

Jammer

Thom
Pagina: 1