Pc start wel maar geen windows

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 16:57
Hallo, ik heb net mijn pc terug waarvan de voeding kapot was. Nu heb ik net alles weer aangesloten (monitoren, toetsenbord enz...). Ik start de pc op en alles gaat aan. Dus alle koelers. Maar ik krijg geen beeld. De beeldschermen staan aan maar blijven in stand-by modus. Alle koelers blijven ook vol blazen terwijl dit normaal alleen in de eerste seconden is.

Weet iemand wat er aan de hand is? De pc komt net terug van reparatie dus misschien doe ik iets fout? Graag hulp want het bedrijf is pas weer tijdens werkdagen bereikbaar.

Alvast bedankt!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
1. We hebben geen glazen bollen hier.
2. Niet mee kloten en maandag van dat bedrijf eisen dat ze het kosteloos écht repareren.

Verwijderd

post je specs ....

• bsmpower
Hallo!

Ik ben iets verder. Ik heb alle kabeltjes er nog even goed ingedrukt.
Op dit moment internet ik met de "kapotte" pc.

De eerste keer dat ik opstarte kreeg ik de volgende melding. Mss kunnen jullie hier iets meer mee?:

"Overclocking failed!
Please enter setup to reconfigure your system.
Chassis intruded!
Fatal error... system failed.
"

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Ik heb mijn systeem dus nog niet opnieuw opgestart omdat ik bang ben dat ie straks weer niet opstart.

Specs:

AMD X2 4200
Western Digital Caviar SE16 250 GB
2GB geheugen
(Nieuwe) Nexus NX-5000 voeding

[ Voor 22% gewijzigd door bsmpower op 27-01-2007 17:08 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
bsmpower schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:05:
Hallo!

Ik ben iets verder. Ik heb alle kabeltjes er nog even goed ingedrukt.
Op dit moment internet ik met de "kapotte" pc.

De eerste keer dat ik opstarte kreeg ik de volgende melding. Mss kunnen jullie hier iets meer mee?:

"Overclocking failed!
Please enter setup to reconfigure your system.
Chassis intruded!
Fatal error... system failed.
"
Ik heb dit ook eens gehad na wat vergelijkbare problemen. Even gereboot, en alles deed het weer. Het had niets met een overklok te maken.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Ik heb mijn systeem dus nog niet opnieuw opgestart omdat ik bang ben dat ie straks weer niet opstart.
Dat zal hij wel doen, omdat je kabels nu wel goed zitten. Dit was waarschijnlijk gewoon een verkeerde melding van je (waarschijnlijk Asus) moederbord.. (het BIOS dus)
Specs:

AMD X2 4200
Western Digital Caviar SE16 250 GB
2GB geheugen
(Nieuwe) Nexus NX-5000 voeding
Dat zijn geen specs.. :X

Wat ik bedoel met specs? Alles wat in je PC zit hier uitgetypt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 27-01-2007 17:16 ]

• bsmpower
Wat bedoel je dan met specs? Ik heb inderdaad een Asus moederbord. Hoop dat de problemen opgelost zijn dan...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

asus moederbord... welk asus moederbord?
dat bedrijf heeft maar paar duizend modelletjes.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Specs in't algemeen:

Processor
Videokaart
Geheugen
Harde schijf
Voeding
Moederbord
Ander apparatuur, geluidskaart bijv.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• bsmpower
Ok sorry. Hier de goeie specs:

AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz
Asus Radeon EAX1900XTX 512 MB
TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB
WD Caviar SE16 250 GB
Nexus Technology NX-5000 Real Silent Power Supply 500 Watt
Asus Moederbord A8R-MVP
Creative Soundblaster Audigy 4
NEC ND-4551A

[ Voor 7% gewijzigd door bsmpower op 27-01-2007 17:43 ]

• bsmpower
Net de pc opnieuw opgestart omdat mijn cd-rom drive het niet doet. Weer problemen. Weer alle stekkertjes aangedrukt. Nu doet ie het weer maar mijn cd-rom drive nog steeds niet :'(

Verwijderd

Even terug naar de winkel denk ik maandag

Je kan nu wel gaan kloten en allerlei dingen gaan doen op ons advies, maar het makkelijkst de veiligste oplossing is de winkel het laten oplossen ;)

Verwijderd

ehh, nee dennis een tweaker doet dit zelf, zeker als het maar zo'n simpel issuetje is waarschijnlijk... Als je naar de winkel gaat ben je de pc minstens 2 soms zelf 5 weken kwijt..
Als je pc nu nog steeds niet fatsoenlijk boot, moet je de bios even resetten (cmos).. Je cd drive zal het misschien niet doen omdat je de instellingen (jumper) verkeerd hebt staan. Deze hoort op master te staan.. kijk ook even of je bios hem wel herkent.

Probeer anders even de ander ide aansluiting (kan kaduuk zijn)... En heel misschien als je nog meer problemen met je pc hebt, kan dit aan de combi twinmos asus liggen....

• TheZeroorez
  • Niet online
Misschien zit de kabel van je CDdrive verkeerd om?
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:33:
ehh, nee dennis een tweaker doet dit zelf, zeker als het maar zo'n simpel issuetje is waarschijnlijk...
Als de shop het voor hem vergald heeft, en hij er niet zoveel vanaf weet.. Lekker terug brengen :Z

• bsmpower
Ben de pc 6 weken kwijt geweest. Moet ook 1 uur rijden om er te komen. Dus "even" terug naar de winkel is eigenlijk geen oplossing. Ze hebben als het goed is alleen de voeding vervangen dus vreemd dat de pc zo raar doet. Ik heb de kabels naar de cd-drive al eruit en er weer in gedaan. Kan alleen nu niet goed zien waar de kabel heen gaat in het donker. Dus kijk morgen in het licht nog even. En anders kan ik misschien nog een vriend laten langskomen die er meer verstand van heeft dan ik. Maar de cd-rom drive gaat helemaal niet open he! Dus heeft niks met herkenning oid te maken. Is een bios reset dan wel nodig?!

ps. kan een kabel van de cd-drive verkeerd om zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 27-01-2007 19:37 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Begin eens met stap voor stap booten. Alleen HD/videokaart, start hij door -> volgende stuk hardware erbij.

Probeer dan ook een andere voedingaansluiting op de CDrom speler, kijk of die connecter niet verkeerd om zit (geloof me, ik heb dat zelf gezien dat het mogelijk is, grof geweld :P) Al zou de ide kabel verkeerd omzitten, zou je nog wel nl je CD open en dicht kunnen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 27-01-2007 19:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bsmpower
Stap voor stap booten weet ik niet hoe dat moet :|.

Morgen zal ik de andere voedingsconnector proberen voor de cd-rom drive. Maar ik zie nu bijna niks dus doe ik morgen. Morgen zal ik weer even posten of het heeft geholpen of niet.

En de cd-rom doet het helemaal niet. En omdat je zegt dat als stekker verkeerd omzit, hij het ook moet doen zal dat het wel niet zijn..

[ Voor 22% gewijzigd door bsmpower op 27-01-2007 19:56 ]

• bsmpower
Nou de pc start elke keer weer normaal op. Nu doet alleen mijn cd-drive het nog niet.

Korte uitleg wat ik heb gedaan.

In de cd-drive zit een grote en een kleine stekker. Ik heb een Asus HDD cable.
Aan de kabel zitten 2 brede stekkers. Eerst zat de eerste brede plug in. Ik heb nu de 2e plug in de cd-drive gedaan zonder resultaat.

De kleine stekker heb ik een keer uit en in gedaan.

Maar nu vroeg ik me af wat de voeding voor de cd-drive is? De brede stekker of de kleine?
Wat kan ik nog meer doen om de cd-drive het te laten doen? De cd-drive doet dus nu helemaal niks (gaat ook niet open).

Alvast bedankt.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Kabel vervangen,mijn IDE-kabel heb 'k zelf ook eens gemold, waardoor m'n dvd-drive het niet meer deed. Die dikke kabel moet je dus vervangen i.m.o., kost je 2 a 3 euro.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• bsmpower
Ok maar de pc komt dus net terug van de pc zaak die hem heeft gerepareerd. En ik ben zelf niet zo'n held in prutsen in de pc. Hoop dat er misschien een eenvoudigere oplossing is?!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:24
bsmpower schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:50:
Nou de pc start elke keer weer normaal op. Nu doet alleen mijn cd-drive het nog niet.

Korte uitleg wat ik heb gedaan.

In de cd-drive zit een grote en een kleine stekker. Ik heb een Asus HDD cable.
Aan de kabel zitten 2 brede stekkers. Eerst zat de eerste brede plug in. Ik heb nu de 2e plug in de cd-drive gedaan zonder resultaat.

De kleine stekker heb ik een keer uit en in gedaan.

Maar nu vroeg ik me af wat de voeding voor de cd-drive is? De brede stekker of de kleine?
Wat kan ik nog meer doen om de cd-drive het te laten doen? De cd-drive doet dus nu helemaal niks (gaat ook niet open).

Alvast bedankt.
100 van de 99 mensen hier weet wel hoe die kabels heten. De dunne met de rode, gele en zwarte draadjes eraan is je voeding. Wat ze trouwens bedoelen met stap voor stap booten: Haal je harde schijf los, net als je dvd(s) en floppy. als ie nu wel opstart, zet je hem weer uit, dan de harde schijf erbij, start ie weer goed op, weer uit, dan de floppy erbij (LET OP HOE DE KABEL ERIN ZAT), etc. Mocht ie nu ergens problemen gaan geven, weet je waar je het probleem moet zoeken. Het is namelijk niet ondenkbaar dat wanneer je voeding de geest geeft er nog andere dingen meegaan.

• bsmpower
Ok ik snap hoe ik nu stap voor stap moet booten. Maar op dit moment is alleen nog maar de cd-rom die het niet doet.

Trouwens aan de voedingsdraden voor de cd-drive zitten 2 stekkers. 1 in de cd-drive en 1 los. Heeft het zin om die 2 stekkers om te wissellen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Je kan de CD-Lade wel openen? Anders moet je er nog stroom op zetten.

Die 2 stekkers zijn voor Master en Slave, het hangt er van af hoe het op de CD-Rom is ingesteld met de jumpers (cableselect: dan maakt het niet uit/ master: moet hij de bovenste stekker hebben/ Slave: De stekker die er tussen in zit, (het slaafje dat er aan hangt).

• bsmpower
Cd lade gaat niet open. Hoe zet ik stroom op de cd-drive? Gaat toch via de kleine stekker?
Ik heb maar 1 cd-drive dus moet dan gewoon de master hebben begrijp ik. De voedingskabel van de cd-drive is op dit moment de master.

• GENETX
Jij zegt echt rare dingen :P.

Je hebt 2 soorten kabels:
1: Data kabel, IDE (tenminste ik gok op een IDE CD-Rom en niet S-ATA, grote kans dat ik het goed heb :P). Daar gaat een grote platte (vaak) grijze kabel in met in totaal 3 aansluitingen (1 op mobo, 1 er tussen (slave) en 1 op het eind (master). Ik gok idd dat het gewoon Master moet zijn dus de bovenste nemen. Deze verstuurt dus alleen de data, geen stroom om de hele drive te laten werken!

2: Stroom. Rechts zie je (vaak rechts iig :P) 4 pinnen. Dat is voor de stroom, daar moet dus een stekker van de voeding naartoe. Die is vaak wit (het blokje) met gele, rode en zwatre kabel (in totaal 4 kabeltjes). Die voorziet de drive van stroom waardoor deze ook echt de lade kan openen en data kan lezen :)

• bsmpower
Klopt helemaal. Ik zeg rare dingen omdat ik de benaming van de kabels niet weet.

Maar ik hoop dat het iets simpels is wat ik kan doen zodat de cd-drive het weer doet. Ik gok er op dat de cd-rom geen stroom krijg aangezien de cd lade niet opengaat. Er zit wel een voedingsstekker in de cd-drive. Heb nog niet gekeken waar die heen loopt. Naar de voeding neem ik aan. Wat kan ik hier nog mee doen?!

• GENETX
Maak anders even een foto van de achterkant (in de kast) van je CD-Rom, dan kan ik ff kijken hoe de kabels zitten.

• bsmpower
Ik heb net nog even gekeken. Er zit een kabel van de cd drive naar het moederbord (brede platte kabel) en een kabel van de voeding naar mijn cd drive. Echter is deze zwart en gaat naar een 4 pins connector. Aan diezelfde kabel zit ook een nog iets kleinere/plattere witte connector. Maar ik kan nergens een ingang vinden voor deze connector. Dus is die zwarte connector dan ipv de wite connector voor de voeding?

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 28-01-2007 13:49 ]

• GENETX
Ja dan is hij zwart, alle kabels (geel, zwart en rood) zitten er aan? Heb je anders nog zo'n kabel in je kast hangen, probeer dan die. Die kleine connector is voor floppy drives e.d.

• bsmpower
Heb verder geen andere kabel er aan hangen.

Probleem is ook als ik dingen probeer met de kabels mijn pc weer problemen geeft. Dan start ie alleen de koelers maar gebeurt er verder niks. Ik moet dan weer alle kabels in en uit doen en op het gegeven moment start ie weer goed op. Dit lijkt me toch ook niet normaal?

Dus ik vrees dat ik toch (weer) gewoon naar de pc zaak moet. Ik ben de amateuristisch om alles zelf te doen. Verder zit de kast ook overvol met kabels e.d. zodat ik overal slecht bij kan...

• GENETX
Ja idd, als het 1 kabeltje was geweest dan was het geen probleem, maar dit lijkt me idd minder. Zeker voor iemand die eigenlijk nog nooit een PC van binnen heeft gezien en blij is als Windows start :) . Gewoon eisen dat ze hem maken, klaar.

* GENETX mompeld wat over veel kabels en hoe erg die zijn als je de hele HDD er uit wilt...

• bsmpower
Naja ik heb wel eens de kast opengehad. Maar ben bang om dingen kapot te maken. Dus daarom durf ik niet zomaar kabels los te halen enz. Ik had gehoopt dat ik iets simpels hoefde te doen om de cd drive het weer te laten doen. Maar ik denk dat er meer aan de hand is dan een "los" kabeltje oid. Dus ik zal maandag maar weer eens opbellen wat ik kan doen. Of ik moet kijken of iemand een losse cd-drive heeft. 2 kabeltjes loshalen > cd drive eruit halen lukt me nog wel... Dan kan ik iig weten of het de cd-drive is of iets met de kabels.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Lijkt mij echt dat gewoon die 'dikke platte kabel' a.k.a. IDE-kabel kapot is. Die zijn redelijk makkelijk kapot te krijgen en gaven in mijn geval precies dezelfde problemen.

• TheZeroorez
  • Niet online
drooger schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:18:
Lijkt mij echt dat gewoon die 'dikke platte kabel' a.k.a. IDE-kabel kapot is. Die zijn redelijk makkelijk kapot te krijgen en gaven in mijn geval precies dezelfde problemen.
Onzin. Elke losse kabel kan voor problemen zorgen, en zal dat ook doen. Die kabel zit er immers niet voor niets.

Verder sloop je flatcables echt niet zo snel hoor, dan moet je toch wel heel lomp bezig zijn :X

• GENETX
En zelfs al zou die kapot zijn, dan moet de lade van je CD-Rom nog steeds opengaan (mits voedig er in zit). Zo vaak aan het prutsen geweest met oude bakken en wil je opruimen ben je je Win98 CD kwijt en herinnerd je alleen het er in stoppen van dat ding :). Ff de CD-Rom speler kappen, aan de stroom hangen via de voeding and there you go :) Niks geen IDE kabel voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 28-01-2007 14:27 ]

• bsmpower
Ja dat is het rare. cd lade gaat dus niet open. Beide kabels zitten er in. Er zit net een nieuwe voeding in. Ik ga er vanuit dat de mensen van de pc zaak de kabels goed hebben gekoppeld...?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Tjah het zou nog steeds kunnen dat ze vergeten zijn de kabel van je cd rom in de voeding te duwen, maar lijkt me onwaarschijnlijk.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit soort topics horen hier dus niet thuis en derhalve gaat het op slot.

Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij. Troubleshoot het systeem stap voor stap en bekijk goed of alles correct is aangesloten (niet verkeerd om bv.). Mocht je niet zeker zijn van de zaak ga dan terug naar de winkel (of bel ze op) en leg het probleem voor :).

Mocht je vragen hebben over bepaalde kabeltjes: Pak de handleiding van het moederbord erbij. Daar staat vaak wel het e.e.a. aangegeven over aansluitingen op het moederbord. Simpelweg zoeken met Google Afbeeldingen levert dan wel goede resultaten op.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.