Toon posts:

Geen beeld met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb 3 maanden geleden een Acer Aspire T650 gekocht, deze bevalt me heel goed. De specs van deze computer zal ik eerst heel even op een rijtje zetten:

- Processor: Intel Pentium 4 3,1 Ghz
- Geheugen: 1024 mb ram ddr2
- Harddisk: 250gb
- Moederbordchipset: ATI RADEON XPRESS 200 SERIES
- Videokaart: Onboard
- Monitor: Acer AL1916W (19 inch widescreen)
- Voeding: 300 watt

Ik vertel jullie net dat hij goed bevalt, maar 1 ding vond ik niet fijn en dat is de onboard videokaart. Dus ik ben naar de winkel gegaan en dit is het resultaat:

- Sapphire radeon x1650 PRO 512mb

Ik ben nog niet ervaren met hardware, beter gezegt, dit is mijn eerste keer dat ik mijn kast open maak. Ik heb het slot (PCI-e) kunnen vinden en heb hem daar ingeklikt. Monitor erop aansluiten opstarten klaar, tenminste dat dacht ik.

Ik start mijn computer op en mijn ventilator begint ineens heel hard te loeien en op mijn scherm krijg ik een melding met: No Signal en dan gaat hij automatisch op standby, mijn PC blijft loeien. Ik die kaart er dus weer uitgehaald en weer onboard aangesloten.

Ik hulp gaan zoeken en heb me laten vertellen dat ik in de BIOS moest kijken, ik daar gaan zoeken maar nergens kunnen vinden wie wat waar en hoe ik het moet veranderen. Ik kan mijn computer weg laten brengen en het laten inbouwen, maar ik zou het eerst graag zelf willen proberen om kosten te besparen.

Hetvolgende heb ik geprobeert:
- BIOS aanpassen (resultaat: niks kunnen vinden)
- Zoeken op internet of het aan de BIOS van Acer ligt (resultaat: weer niks gevonden :P)
- Software van onboard kaart verwijderen (resultaat: zelfe klachten op het moment dat ik opstart met videokaart erin)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 17:29 ]

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2025
misschien even posten welke voeding je hebt hoeveel watt en welke procesor is dat precies?
pentium 4 661?
tja in je bios zelf zou je natuurlijk wel je onboard video chip moeten disablen!
heb je dit al gedaan?
anders draai je je computer met 2 beeld-output apparaten en dat is niet echt de bedoeling..
schaam me om het te vragen:
- heb je wel je videokaart in de voeding geprikt?
- heb je je beeldscherm wel op je videokaart aangesloten en niet aan je standaard MoBo connector laten zitten?

just thoughts!
post even snel je voeding specs dan weten we in ieder geval of dit niet je bottleneck is.

mijn laatste foto's op flickr

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Even de monitor aansluiten op de nieuwe kaart, heb je dat al gedaan?

Wat je ook moet doen is, als je PCIe kaart erin zit, en hij werkt niet, je monitor op on-board aansluiten, dan in je BIOS je video op PCIe zetten, en je monitor ompluggen..

Verwijderd

Topicstarter
Schaam je nergens voor als je mij iets vraagt, ik moet me juist schamen lol:p

Videokaart in voeding geprikt? Uhhhhh explain please;p

Onboard chip disablen
Nee niet gedaan, ik heb hier al uren naar gezocht en het niet kunnen vinden

Ik zal even mijn specs opzoeken van mijn voeding:D
300 watt is mijn voeding

@ Zero

Ik krijg geen beeld als ik mijn monitor dan aansluit op mijn onboard zelfde geld voor de nieuwe, dan heb ik ook no signal

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 17:32 ]