4-cell Acer batterij

Pagina: 1
Acties:

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Geachte Tweakers,
ik ben van plan om mij de Acer Aspire 5051awxmi te kopen.
Echter zie ik dat deze een 4-cell batterij heeft met een levensduur van 1,5 uur.
Is dit een groot gebrek ?

Na gegoogled te hebben heb ik nog maar 1 site gevonden waar ik een nieuwe batterij kan kopen (exact dezelfde). Ik heb nog niks gevonden van een andere batterij met een grotere levensduur die eveneens compatibel is met deze acer 5050-serie.

Alvast bedankt !
Jonas.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:52

rapture

Zelfs daar netwerken?

Aspire-reeks staat bekend als een gestripte Acer met 3x minder batterijen aanboord.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, dat is een nadeel als je veel op de batterij moet werken.

Maar het lijkt me sterk dat je geen grotere batterij kunt krijgen. Vraag Acer voor de specificaties, en kijk ook eens op deze site, die hebben bijna alles (al zijn ze soms wel nogal duur).

Maar waarom een goedkope gestripte laptop kopen met een kleine batterij, en dan een extra batterij gaan kopen? Koop liever gelijk een goede laptop met de juiste batterijgrootte.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jonaskellens
gambieter schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:35:
Maar waarom een goedkope gestripte laptop kopen met een kleine batterij, en dan een extra batterij gaan kopen? Koop liever gelijk een goede laptop met de juiste batterijgrootte.
Deze laptop moet dienst doen voor school. Meestal thuisgebruik, soms verplaatsingen naar school voor projecten. Voor de rest weinig vereisten : draadloos internettoegang.
Liever minder geld dan meer en zwaardere prestaties...

• jonaskellens
gambieter schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:35:
Maar het lijkt me sterk dat je geen grotere batterij kunt krijgen. Vraag Acer voor de specificaties, en kijk ook eens op deze site, die hebben bijna alles (al zijn ze soms wel nogal duur).
Deze site heeft dus mijn batterij inderdaad (was de site die ik gevonden had) maar geen meer-cell compatibele variant... indien die er al zou zijn ?!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jonaskellens schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:40:
[...]

Deze laptop moet dienst doen voor school. Meestal thuisgebruik, soms verplaatsingen naar school voor projecten. Voor de rest weinig vereisten : draadloos internettoegang.
Liever minder geld dan meer en zwaardere prestaties...
Tip: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifeditfunctie ipv nieuwe berichten :)

Dan nog: een extra batterij zet je snel 60-100 euro terug. Die kan je beter gelijk investeren. En zonder nu een "wel of geen Acer" discussie te starten, zou je misschien beter wat verder kunnen zoeken.

Welke laptops heb je al bekeken, met welke prijzen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jonaskellens
@ gambieter
Dank voor je reactie.
Ik kijk enkel naar Acer, daar deze volgens mij prijs/kwaliteit de beste oplossing zijn.
Heb nog niet gekeken naar HP,ASUS,Siemens,...
Geen Dell of Sony aub. Dell : moeilijke hersteldienst, sony : té duur.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jonaskellens schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:00:
@ gambieter
Dank voor je reactie.
Ik kijk enkel naar Acer, daar deze volgens mij prijs/kwaliteit de beste oplossing zijn.
Prijs en features, zeker. Kwaliteit en garantie: veel minder. Asus biedt standaard 2 jaar garantie op zijn laptops, en is mogelijk een betere keuze voor je. Lees ook de verschillende Acer topics maar eens door, die zijn niet erg positief. Persoonlijk heb ik veel liever een Dell dan een Acer!

Maar je hebt niets over je budget gezegd, en je eisen zijn ook maar heel summier gegeven. Noem modellen welke je hebt bekeken, en kijk verder dan alleen een standaard computerwinkel.

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
jonaskellens schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:00:
@ gambieter
Dank voor je reactie.
de acers van klasgenoten zijn POEP vergeleken met mn dell 6400, en moeilijke hersteldienst? dat kan je eerder over acer zeggen.

1,5 uur is echt niks, en het is ook nog eens 1,5 uur bij optimale omstandigheden, in de praktijk dus nog wat lager.

Verwijderd

In andere woorden; een grotere batterij zul je waarschijnlijk niet vinden en geen idee of je je laptop wel eens wil gebruiken zonder stroom..

Zoja; neem een andere pc
Zonee; dan maakt het niks uit

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Wat zijnmje doelen en budget? Wel makkelijk. Als je niet van plan bent om op de accu te werken (hooguit eens in de kamer voor een uurtje) dan is 4 cell genoeg, ben je van plan in de zomer ff lekker 4 uur buiten te internetten, dan moet je meer hebben dus. Ben iig zeer tevreden over Asus. Idd 2 jaar garantie, tas en muis bij de meeste modellen (except Z serie dagt ik), vaak 6cell of meer (8/9 standaard eigenlijk) en mooi geprijst!

(De A6T uit mn sig is nu nog maar 900 euro :) (heb je wel 1GB)

Edit: merk nu dat die behoorlijk buiten je budget valt gok ik nu ik die acer in de pricewatch zie :P
Die zware prestaties waar je het eerder over had kun je wel vergeten, je mag al blij zijn als het geen celeron of sempron word..

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 27-01-2007 23:28 ]

Pagina: 1