Toon posts:

[Java] Rente applet met visual café

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal,

voor school moet ik dus een applet maken met visual café die ik vóór 12 uur s' nachts zondag moet inleveren, maar kheb een aantal problemen...

Ik heb al op google gezocht maar kon niks bruikbaars vinden.

het eerste deel van mijn programma moet het bedrag te ontvangen rente kunnen berekenen, dus je moet de rente, het beginbedrag en het aantal jaren invoeren, dan is er een knop om de rente te berekenen.

het tweede deel is dat je een bedrag invoert wat je wil behalen, het rente percentage en je begin bedrag. Het programma moet dan uitrekenen hoeveel jaar het kost voordat je dit percentage behaalt.

(de rede dat ik dit erbij doe is omdat we een stukje herhaling in ons programma moeten verwerken, het programma moet dus iedere keer een jaar erbij doen totdat het bedrag behaald is).
Aan dit deel van de code heb ik nog niks gedaan omdat ik er niks van snap...

Hier zijn nog 2 probleempjes waar ik mee kamp:

1. ik heb dus een aantal invoervelden waar je getallen moet invullen (rente, beginbedrag en het aantal jaren. Maar als ik een comma achter het getal invoer doet ie et niet. Dus hoe maak ik het zo dat ik er een comma in kan zetten?

2. Als ik 2 buttons in de Form Designer maak krijg ik dezelfde code als ik op edit source druk als die van de eerste button... ze moeten natuurlijk iets anders doen.

Mijn vraag is dan aan julie of julie me kunnen helpen met mijn 2 probleempjes en of julie me kunnen helpen met het tweede deel van mijn opdracht.
Het handigst is misschien dan als julie em downloaden en dan veranderen...

Hier kan je em downloade:
http://ul10.rapidshare.com/files/13637162/renteapplet.rar

Thx alvast!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1. Probeer eens een punt in plaats van een komma? wilde gok hoor

Verwijderd

Topicstarter
thx, maar heb ik al geprobeert

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me even wil helpen?
Modbreak:Wil je niet dubbelposten binnen 24 uur na je laatste post? Edit je post als je nog wat wilt toevoegen

[ Voor 64% gewijzigd door Spider.007 op 28-01-2007 13:53 ]

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 23:20

Pyrus

Hardknock life

maak er een double van inplaats van een int? (ook een wilde gok)

Dat tweede probleem kan ik je niet mee helpen, zelfs nog nooit gehoord van dat programma.

Oh en als je wil dat mensen je helpen, is het ook wel handig om de daadwerkelijke code te geven. Nu geef je alleen maar de gecompilede shit, waardoor je moet gaan rotzooien met decompilers.

[ Voor 38% gewijzigd door Pyrus op 28-01-2007 12:26 ]

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Het programmatje is inmiddels zo goed als af,

Ik gebruik double voor het bedrag daar rekent hij netjes mee achter de komma enzo

maar met rente als ik daarbij double gebruik en ik toets een rente percentage zoals 5.5 in doet ie niks, dus hoe fix ik het zodat ik wel een rente percentage met een getal achter de comma zet?

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 23:20

Pyrus

Hardknock life

Zoals ik zei: zonder je code te zien kan niemand je helpen.

LinkedIn

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 15:45
Het kan zijn dat je de renten ergens berekend in een integer variable? (wilde gok agian)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier mn code dan:

int beginspaarbedrag;
beginspaarbedrag = Integer.parseInt(BeginSpaarbedragInvoerveld.getText());
double rentejaarbasis;
rentejaarbasis = Integer.parseInt (RenteJaarbasisInvoerveld.getText());
int gewildeindbedrag;
gewildeindbedrag = Integer.parseInt (GewildEindBedragInvoerveld.getText());
double bedrag;
bedrag = beginspaarbedrag;
int jaar;
jaar = 0;
while (bedrag < gewildeindbedrag)

{

bedrag = bedrag + bedrag * rentejaarbasis/100;
jaar = jaar +1;

}

NieuwBedragUitvoerveld.setText(String.valueOf("Bedrag op uw rekening: "+bedrag+" euro"));
AantalJarenUitvoerveld.setText(String.valueOf("Na: "+jaar+" jaar"));
}
}

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Depress schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:52:
Het kan zijn dat je de renten ergens berekend in een integer variable? (wilde gok agian)
dat zou dan moeten zijn bij:

double rentejaarbasis;
rentejaarbasis = Integer.parseInt (RenteJaarbasisInvoerveld.getText());

En als dat dan het probleem is, hoe verander ik dat dan in de goede manier?

Verwijderd

Topicstarter
Je had gelijk, het lag hier aan: Integer.parseInt: nu veranderd naar Double.parseDouble en hij doet et :D:D thx :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het mag duidelijk zijn dat dit een basic programmeerprobleem is wat ten eerste niet thuishoort in dit subforum; daarnaast hoort het gezien het niveau helemaal niet thuis op GoT; aangezien het niveau van dit topic uitermate dubieus is; je mate van eigen inzet evenzogoed.

Daarnaast worden huiswerkopdrachten vaak niet gewaardeerd op GoT omdat ze voortkomen uit opdrachten die ter lering van de topicstarter zijn bedoelt; en zoals ook uit dit voorbeeld blijkt wordt aan dat doel voorbijgegaan zodra je andere mensen je problemen laat oplossen. Hierbij dus het vervolg om even Policy: Alle regels die op het forum gelden door te lezen alvorens je een nieuw topic start :)

Daarnaast de toevoeging dat we dubbelposts absoluut niet kunnen waarderen

[ Voor 5% gewijzigd door Spider.007 op 28-01-2007 13:56 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.