Toon posts:

Barebone

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik ff zeggen dat ik nieuw ben hier. Ik bezoek dit forum als een tijdje als "guest"

Maarja, even ter zake komen. Ik heb nu een eigen huisje enzo en wil graag een barebone pc. Deze sluit ik gewoon aan op me Philips Flat TV. Nu denken jullie vast: Waarom een Barebone? Nou, ik wil de pc in me TV meubel doen. Die is niet al te groot dus thats why...

Ik wil ongeveer 800 euro uitgeven voor de pc. De pc is bedoeld voor de simpele dingen. Hierbij moet je denken aan: websurfen, msn en dergelijke. Ik wil ook af een toe fatsoenlijk een spelletje kunnen spelen dus een goeie grafische kaart is ook een vereiste.

Dit is wat ik tot nu toe heb:

MOBO: Asus M2NBP-VM CSM. Het is een redelijk standaard uATX moederbord met AM2 Socket. Maar hierbij ben ik nog niet helemaal uit aangezien ik niet precies weet of ik voor AMD of Intel kies. Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij die keuze. Prijs: 89 Euro

Processor: Ik heb nu gekozen voor de AM2 AMD Athlon 64 X2 4200+ boxed. Zoals jullie weten ben ik hier nog niet uit. Als ik AMD kies dan neem ik deze ipv de 3800+ omdat deze op 2200 Mhz werkt en niet op 2000 Mhz. Prijs: 159 Euro

Geheugen: Ik heb nu gekozen voor Kingston VlaueRam 1 GB DDR2-533. Ik weet niet of ik voor een betere moet kiezen aangezien ik niet iets ga doen waar je echt super veel "kracht" voor nodig hebt. Prijs: 115 Euro

Harde Schijf: WD Caviar SE 200 GB: Ik luister muziek en heb ontiechelijk veel foto's dus 200 GB moet wel genoeg zijn in mijn ogen. Ik heb goeie dingen gelezen over Western Digital. Als jullie een beter idee hebben hoor ik het graag. Prijs: 75 Euro

Grafische Kaart: Hier heb ik gekozen voor ATI Sapphire Radeon X1650 Pro 512 MB. Ik ben over het algemeen een ATI fan vandaar deze keuze. Maar ik las laatst dat de Sapphire kaarten redelijk warm worden. Dus misschien heeft iemand een andere oplossing. Prijs: 119 Euro

Drive: Samsung SH-S182D DVD-brander. Ik wil gewoon ff een DVDtje kunnen branden meer niet eigenlijk. Het is wel een IDE drive. Is dit wel een goede keus? Prijs: 39 Euro.

Voeding: Hier heb ik even snel 1 gekozen. Het is een HEC Power Master 420 Watt. 420 watt moet wel genoeg wezen lijkt me maar ik weet niet welk merk goed en welk merk minder goed is. Ik hoor graag reacties hierop.

Kast: Zoals jullie weten wil ik een Barebone. Ik heb gekozen voor de Silverstone SUGO SG01 Evolution. uATX MOBO is hier natuurlijk vereist en het nadeel is dat je maar 2x 5,25 en 2x 3,5 plaatsen hebt. Ik weet ook niet of me grafische kaart er wel in past. Ik heb deze kast gekozen omdat ik er 1 wil zonder voeding omdat die meestal gaan tot 300 watt. Prijs 115 Euro

Alle prijzen zijn afkomstig van www.alternate.nl In deze opstelling kost de pc 780 Euro. Ik wil niet boven de 800 Euro uitkomen. Randapparatuur zoals muis, toetsenbord, boxen en beeldscherm heb ik niet nodig.

Ik hoor graag reacties. Bij voorbaat Dank :)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Welkom hier.

Ik heb zelf weinig ervaringen met barebones, maar mij lijkt het dat je beter een barebone kan kopen die al incl. moederbord en voeding is.
Ik heb deze kast gekozen omdat ik er 1 wil zonder voeding omdat die meestal gaan tot 300 watt.
Vaak koop je zo'n pc niet vanwege het feit dat er zware grafische kaarten e.d. in komen, en dat ze minder warm zullen worden, dunkt me.

Overigens zou ik ook kijken naar een seagate baracuda 7200.10, dan heb je 50 gb meer, voor 8 euro minder. ;)

Waarom trouwens geen dual core?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

AMD x2 is een dualcore processor...

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even een opmerking over de voeding:

In Barebones zitten vaak speciale kleinere voedingen die toch veel vermogen leveren. Ze zijn namelijk kwalitatief erg goed. Een standaard 300/350 Watt barebone voeding zal jouw systeem dus zeker weten aankunnen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Satch op 27-01-2007 17:45 ]

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21
Let (zoals al eerder vermeld is) er wel op dat een dikke videokaart lastig te koelen is in zo'n kleine kast en dat het mede daardoor lastig schijnt te zijn om de pc stil te krijgen.

[ Voor 56% gewijzigd door Mr.Wop op 27-01-2007 17:54 ]

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:36:
AMD x2 is een dualcore processor...
Foutje, bedoelde core2duo, ofwel een mooie Intel processor.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

is idd een betere keuze. Verder zou ik voor 35E een samsung sh 183A brander nemen (s-ata)

Verwijderd

Topicstarter
dus zoals drooger zegt is het verstandiger te kiezen voor een seagate baracuda en een intel dual core

zoals satch zegt is het verstandiger te kiezen voor een barebone met ingebouwde voeding

en zoals Kalten zegt is het verstandiger een dvd brander te nemen met S-ATA aansluiting

Over die grafische kaart. Er moet wel een grafische kaart inkomen die wel een beetje prestaties kan geven. Hebben jullie dan andere ideeen?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

En bedenk je dat je wellicht een paar tientjes wil reserveren voor een (dual)tv-tuner, als hem je op je tv gaat aansluiten!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

De x1950pro, heeft een van de beste prijs/kwaliteit-verhoudingen in het midden-klassement. Is voor € 165,- te krijgen.

offtopic:
Er is een x1950 pro agp te koop voor € 35,15. Klopt denk ik niet helemaal :+

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Ik zou eigenlijk een GFX nemen die iig een HDCP chip heeft zodat je er later ook zeker van bent dat je HD content kan afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
das een goed idee :)

daar heb ik wat aan.

Ik zit nu even te kijken op alternate en daar is het echt duur. Als ik zie dat drooger een x1950pro voor ongeveer 170 euro kan krijgen....bij alternate 189 euro. Weet iemand een betere winkel waar ik de pc kan bestellen?

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 15:00
4launch.nl ?
sallandautomatisering.nl ?

mijn pc komt bij 4launch vandaan. goede ervaringen mee

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Die van mij moet nog steeds komen van sallandautomatisering, vertraging.. begint op de ns te lijken :P

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:05
Salland heeft idd tegenwoordig vaker vertraging.

En de kaartjes van Sapphire worden altijd wat warmer als die van de concurrent, met de standaard koeler.

(mooie 1e post trouwens.)

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
drooger hoelang wacht je al op je pc?

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Even kijken in m'n mail, ik heb een orderbevestiging op 5 januari gekregen.

Houdt er wel rekening mee, dat ik tijdens het bestellen een ander moederbord heb gekozen en geheugen erbij besteld. Het is alleen zo lang wachten op m'n kast, Aerocool Engine 3T. Lijkt mij ook niet een populaire kast, dus zal wel niet zo snel te verkrijgen zijn zoals bijv. coolermaster centurion.

Vanmorgen videokaart en cpu koeler binnen gekregen van azerty, prima winkel. Ook erg goede klantenservice.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 22:03
vermeld ook even hoe/wat het geworden is, altijd leuk!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Kan je een up-to-date lijstje maken, zodat ik kan zien hoeveel budget er over is en wat de overige opties zijn? :)

offtopic:
Intel core 2 duo E6600, 2x2.4 GHz
Ati x1950xt 256mb
OCZ gamexstream 700watt (beetje overkill, maar gericht op de toekomst)
Seagate barracude 7200.10 320gb
2x Corsair CM2X1024-6400 1024 MB, PC6400, 800 MHz, cas 5
Samsung DVD-RW SH-S182M Bulk, Zwart
Asus Moederbord P5B Deluxe WiFi-AP (draadloos internet in dit 'studentenhuis')
Aerocool Engine 3T
Arctic Silver 5(niet vergeten :P)
Scythe Infinity

Gericht op zware games(directx 10 videokaart koop ik wel over 1+ jaar) en ik ga hem 'lichtjes' overklokken.

[ Voor 11% gewijzigd door drooger op 29-01-2007 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
de pc is gekocht zoals die daar boven staat alleen met een zalman voeding.

Ik hoop em z.s.m te krijgen en in elkaar te zetten.

btw: dit is de pc van me broer. Ik heb een deel geschreven en hij een deel xD
Pagina: 1