Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

At first: ik heb gezocht http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
Maar dit zijn allemaal oude topics (nog wat meer queries), allemaal ,minstens een jaar oud.

ik heb geen CC en heb al eea betaald met paypal, en dat doe ik door "betalen met paypal" in te drukken op ebay.
Vanochtend ging dat prima met 35USD naar Hongkong maar vanmiddag wilde ik 45USD naar de USA overschrijven ermee en ik kom dan op "een creditcard of betaalpas toevoegen"
Als u deze veilige betaling wilt voltooien, voegt u een creditcard toe aan uw PayPal-rekening en klikt u op 'Doorgaan'.
Volgens alle topics hier die ik gelezen heb kan het gewoon zonder, maar die topics zijn zoals gezegd oud.

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen (zonder iets illegaals te bedoelen oid) ? (ik kan het handmatig in 2-3 delen overmaken maar dat vind ik ook weer zo'n rompslomp).

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Inkoppertje:

Heb je nog genoeg geld op je Paypal staan? :)

Signature

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Helaas is het zo dat afhankelijk van land je om een "goede koper/verkoper" te worden je soms je creditcard gegevens moet invullen. Heb zelf bij SecondLife hierover gevraagd en dat was hun antwoord.

Het ziet ernaar uit dat Paypal blind is dat mensen in europe niet allemaal een creditcard hebben. Jammer maar waar :(

There is no place like ::1

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

LIgt dat niet aan de verkoper die eist dat je 'n beveilgde PayPal-account hebt?

Kan me herinneren bij m'n eerste PayPal aankoop dat dat gewoon makkelijk ging.
Een vriend van me wilde hetzelfde apparaat kopen bij 'n andere persoon en toen kon dat niet!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
pasta, ja tenzij 100E niet meer genoeg is voor 45$.
erg vreemd zeg.

op zich kan ik best een CC nemen, maar ik vind het gewoon zonde van mijn geld.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik neem nooit een CC en helaas vallen daarom bepaalde "services" af voor mij. Nu ja dan maar niet he!

Ga ermaar van uit dat je of een CC moet nemen of gewoon niet kopen waar ze dat soort troep vereisen!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 19:36
In de meeste gevallen kost een creditcard je zo'n 3 euro per kwartaal. Dat is voor mij in ieder geval zo (student en bij de Rabobank). Je moet er wel voor zorgen dat je geen 'credit' op je creditcard laat staan. Dat is al snel met een percentage van zo'n 17%.

Bij webwinkels altijd even opletten of het SSL-certificaat + encryptie in orde is.

[ Voor 14% gewijzigd door zeroxcool op 27-01-2007 15:33 ]

zeroxcool.net - curity.eu

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:27:
LIgt dat niet aan de verkoper die eist dat je 'n beveilgde PayPal-account hebt?

Kan me herinneren bij m'n eerste PayPal aankoop dat dat gewoon makkelijk ging.
Een vriend van me wilde hetzelfde apparaat kopen bij 'n andere persoon en toen kon dat niet!
volgens mij ook.

Soms moet je een 'gecontroleerde account' hebben, en dat kan alleen als je een CC hebt, 'ongecontroleerde account' hoeft dat niet :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik zal die winkel eens even mailen, kijken of ze wat voor me kunnen\willen doen.

• CLB
  • Niet online

CLB

of je koopt het artikel bij 'n andere shop die geen 'gecontroleerde verkoper' nodig heeft?!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
lastig met buizen enzo ;) en het staat er ook bij aankoop niet bij... het is nu al vastgelegd.

[ Voor 57% gewijzigd door Boudewijn op 27-01-2007 15:41 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Move naar WI omdat dit een financieel product betreft :) SG->WI

Het is mij een raadsel waarom zoveel mensen weglopen met een betaalmiddel wat zoveel vaagheden met zich meebrengt als Paypal (voorwaarden, support en ondersteuning, tarievenplan).

• CLB
  • Niet online

CLB

PayPal werkt perfect hoor..?

Ik zou geen zin heben om even 350 dollar over te storen via papieren bankwerk en dergelijke!
Ik zou ook geen andere manier weten om iets te importeren vanuit Amerika zonder PayPal/ CC!?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
inderdaad.
alleen het wordt enorm door ebay gepushed. als je je eenmaal conformeert aan hun favoriete betaalwijze is het ook echt heel erg makkelijk (integratie met ebay is gewoon goed).

ben er zelf ook niet kapot van.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik mis een 0 euro limiet kredietkaart. Anders zou ik wel er een hebben. En waarom niet een DEBET kaart? Werkt als een creditkaart maar zonder "leen" gedeelte ( dus je moet geld op de kaart zelf eerste zetten ) hoe dan ook als european ben je de lul!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mja dat zou een goede oplossing zijn.

even FYI door die actie van PP heb ik laatst gewoon geld overgemaakt zonder PP. Kost me dus nu 110E door die lul van een verkoper.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik kwam er ook achter dat men ineens allerlei beperking had... max zoveel betalingen per jaar voor X type account bij PayPal. Hoewel ik al jaren een PP account heb, was mij dat nooit opgevallen. Er was vroeger maar 1 account ofzo en de PP kosten werden gewoon per transactie in rekening gebracht.

Ook een leuke, ik woon in Duitsland maar heb ook nog gewoon bankrekeningen en creditcards in Nederland. Aan mijn normale PP account hangt een NL creditcard. Ik wilde daar ook mijn Duitse creditcard aan toevoegen... en dat gaat niet. Een PP account werkt niet "cross border".. dus nu een tweede PP account moeten aanmaken om ook gewoon direct tegen mijn Duitse bankrekening en creditcard te kunnen boeken. Lekker handig allemaal weer.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

swampy schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:35:
Ik mis een 0 euro limiet kredietkaart. Anders zou ik wel er een hebben. En waarom niet een DEBET kaart? Werkt als een creditkaart maar zonder "leen" gedeelte ( dus je moet geld op de kaart zelf eerste zetten ) hoe dan ook als european ben je de lul!
Die mis ik ook, ik weet van vrienden uit italie - > dat je daar gewoon een VISA kan kopen met crediet
er op (zonder naam 8) ) (-edit: in de winkel, geen zwarte handel)

waarom hebben wij dat hier niet!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 01:34 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Of gewoon dan toch maar wel een CC nemen? Ik zou in ieder geval niet meer zonder willen... artikelen kopen op internet, vluchten en hotels boeken via internet, auto huren...tanken in het buitenland.. allemaal bijzonder handig met zo'n stuk plastic. Met mijn huidige visa of mastercard gold card zijn aankopen ook meteen verzekerd. Dat is toch wel handig als je een nieuwe lens, camera, tv ofzo koopt.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Ervoor kiezen om aan het einde v/d maand direct af te laten schrijven i.p.v. gespreid betalen en je hebt dat ook opgelost. :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een CC van de Rabobank, deze wordt altijd volledig elke maand afgeschreven.

Kost me al 2 jaar niets, zit in mijn rabo totaalpakket. Leg hem ergens veilig wel, link hem 1x in je Paypal en je hebt nooit zorgen meer op Paypal. Simpel en opgelost :) (desnoods knip je de kaart kapot - zo deed ik dat met mijn vorige CC kaart).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:15
r0b schreef op zondag 28 januari 2007 @ 02:36:
[...]

Ervoor kiezen om aan het einde v/d maand direct af te laten schrijven i.p.v. gespreid betalen en je hebt dat ook opgelost. :)
Met mn ANWB CC regel ik dat zelf, VISA stuurt gewoon maandelijks een overzicht. We maken dan zelf het hele bedrag over, zodat we eventueel ook nog wat van de spaarrekening kunnen halen.
Je hoort het al, we gebruiken hem meestal voor grote aankopen, of hotels etc. In een hotel is het gewoon veel makkelijker...

Wat je bij een CC nodig hebt is zelf-discipline, dat je het ding niet gaat misbruiken. Dat wil zeggen, dingen kopen die je niet kan betalen... Wij gebruiken de CC alleen maar daar waar we eigenlijk ook hadden kunnen pinnen. Ofwel, het geld is er tóch wel. Maar de CC is een stuk makkelijker, en meteen 180 dagen verzekering erbij...

Sometimes you need to plan for coincidence

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Deze kaarten bestaan al een tijdje in Amerika, prepaid creditcards. Je moet dan eerst geld storten op een account voordat je de kaart kan gebruiken. Je hebt zelfs al wegwerp creditcards voor eenmalig gebruik. In Nederland heb ik er alleen nog nooit van gehoord.
Creditcard acceptatie online in Nederland is sowieso erg laag. Als ze het al accepteren vragen ze vaak hoge transactiekosten van 3-4 procent. Gelukkig koop ik meestal in het buitenland.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

jona schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:59:
[...]

Deze kaarten bestaan al een tijdje in Amerika, prepaid creditcards. Je moet dan eerst geld storten op een account voordat je de kaart kan gebruiken. Je hebt zelfs al wegwerp creditcards voor eenmalig gebruik. In Nederland heb ik er alleen nog nooit van gehoord.
Creditcard acceptatie online in Nederland is sowieso erg laag. Als ze het al accepteren vragen ze vaak hoge transactiekosten van 3-4 procent. Gelukkig koop ik meestal in het buitenland.
Bestaat hier in Ierland inderdaad ook; maar het nadeel hieraan is dat ze vaak niet ondersteund worden (veelal Visa / MasterCard), dus dan heb je er alsnog niets aan.
Daarom heb ik nu dus ook laatst een MasterCard gehaald. Kost me het eerste jaar helemaal niets. :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik had toen ik in de VS zat een reguliere betaalrekening met een debitcard die "VISA-enabled" was, waardoor je dus eigenlijk alle cc-functionaliteit had. Erg handig. Paypal heeft wat mindere kanten, maar het is verder best een OK-middel om in te zetten. Zo af en toe gebruik ik het eens voor een betalinkje.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

offtopic:
En ik lees gewoon beta-linkje..

Ik vond zojuist nog een info-folder van de Rabobank, daar kon je (naja, toen in 2005) ook een limiet op je CC laten zetten. Op die manier wat extra 'beveiliging' voor je uitgaven patroon :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

SinergyX schreef op zondag 28 januari 2007 @ 02:43:
Ik heb een CC van de Rabobank, deze wordt altijd volledig elke maand afgeschreven.

Kost me al 2 jaar niets, zit in mijn rabo totaalpakket. Leg hem ergens veilig wel, link hem 1x in je Paypal en je hebt nooit zorgen meer op Paypal. Simpel en opgelost :) (desnoods knip je de kaart kapot - zo deed ik dat met mijn vorige CC kaart).
Idem hier. Bevalt geweldig. Ik gebruik hem idd alleen voor internetaankopen (e-bay & Amazon), geeft je tóch een beperkte vorm van krediet (wordt pas eind van de maand afgeschreven) en je betaalt geen duppie rente.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• sverzijl
  • Laatst online: 06:08
SinergyX schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:26:
offtopic:
En ik lees gewoon beta-linkje..

Ik vond zojuist nog een info-folder van de Rabobank, daar kon je (naja, toen in 2005) ook een limiet op je CC laten zetten. Op die manier wat extra 'beveiliging' voor je uitgaven patroon :)
Volgens mij is dat nog steeds. Standaard iets van 2500 euro/maand meen ik me te herinneren, maar dit kan je laten verhogen/verlagen.
Ik snap die Nederlandse aversie tegen CC niet zo. Ik zou persoonlijk niet meer zonder kunnen. Vrijwel al mijn betalingen in het buitenland (hotel, restaurant, autohuur, vliegtickets) en online betalingen doe ik al jaren met CC en nog nooit problemen mee gehad. Ja, je moet er wel rekening mee houden dat het na een maand ineens van je rekening wordt afgeschreven(bij rabo tenminste), dus het is niet geschikt voor mensen die niet met geld om kunnen gaan(en maar kopen kopen omdat de CC het toelaat :) ), maar anders dan dat werkt het perfect.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
mja mischien neem ik er dan toch maar een.
het blijft knap onhandig dat ik dus nu mijn aankoop niet kan betalen.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

sverzijl schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:55:
[...]

Volgens mij is dat nog steeds. Standaard iets van 2500 euro/maand meen ik me te herinneren, maar dit kan je laten verhogen/verlagen.
Ik snap die Nederlandse aversie tegen CC niet zo. Ik zou persoonlijk niet meer zonder kunnen. Vrijwel al mijn betalingen in het buitenland (hotel, restaurant, autohuur, vliegtickets) en online betalingen doe ik al jaren met CC en nog nooit problemen mee gehad. Ja, je moet er wel rekening mee houden dat het na een maand ineens van je rekening wordt afgeschreven(bij rabo tenminste), dus het is niet geschikt voor mensen die niet met geld om kunnen gaan(en maar kopen kopen omdat de CC het toelaat :) ), maar anders dan dat werkt het perfect.
Mmm wat was het ook al weer, oh ja.. 16% rente?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

swampy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:42:
[...]

Die betaal je alleen wanneer je 't niet aan het eind van de maand van je rekening laat afboeken. Tussen transactie en eind van de maand betaal je geen rente. Als je dus niet leent op je kaart, heb je geen enkele last van dat rare tarief.

• sverzijl
swampy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:42:
[...]

Klok/klepel ?

Als je gewoon ´direct´ (na een maand) betaalt danwel automatisch laat afschrijven van je betaalrekening betaal je helemaal niets aan rente.

• Janoz
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb voor mijn CC bij de rabobank nog nooit een cent rente betaald. Alle aankopen worden aan het einde van de maand van mijn gewone rekening afgehaald. De enige rente die ik ooit heb betaald is door de roodstand van mijn normale rekening vanwege een grote (bedoelde!) afschrijving van de CC.

Ook ik kan niet meer zonder. Sverzijl vergeet nog een groot voordeel in zijn lijstje . Een CC is vooral handig bij het in en uitrijden van parkeergarages. Nooit meer gezeik met kleingeld of wachten voor de rij bij de automaat. Gewoon pas erin bij het inrijden en pas erin bij het uitrijden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zover ik weet, gaat die 16% pas lopen als je over je limiet van je kaart danwel je rekening gaat. Zelfs met een 1800 euro uitgegeven (ticket singapore, speakers etc) kreeg ik nog geen enkele cent rente in rekening gebracht (als hierboven, zolang je niet 'rood' gaat). Maar zover ik weet heb ik 11,6% oid rente, hoe hoger je je krediet afsluit, hoe lager de rente.

Creditcard is imho niets meer dan een 'betaal op rekening' kaart maar dan voor particulieren :)

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2007 13:02 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Janoz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:59:
Ook ik kan niet meer zonder. Sverzijl vergeet nog een groot voordeel in zijn lijstje . Een CC is vooral handig bij het in en uitrijden van parkeergarages. Nooit meer gezeik met kleingeld of wachten voor de rij bij de automaat. Gewoon pas erin bij het inrijden en pas erin bij het uitrijden.
offtopic:
en daar is juist die chipknip ideaal voor, snel en geen gezeik. maar helaas is de implementatie wat minder :/

• sverzijl
Janoz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:59:
Ja, pas nog gebruikt voor P3/lang parkeren bij Schiphol. Werkt inderdaad reuze handig.

Er zijn nog wel meer voordelen op te noemen. Wat te denken van het ´betalen´ van een borg van $500 bij het huren van een auto in het buitenland. Simpelweg een CC authorisation-only uit laten voeren, die je op dat moment geen stuiver kost. Lever je de auto weer in, dan wordt de authorisation verscheurd/teruggegeven en heeft er geen transactie plaatsgevonden. Als je dan geen CC hebt, moet je gaan rommelen met contant geld (en neem je in het slechtste geval $500 contant terug naar huis, die je daar kan inwisselen tegen uitstekende wisselkoersen (voor de bank ja).

Of wat te denken van het voorreserveren van een hotelkamer. Geef CC door aan hotel en ze houden de kamer vast. Zonder CC lukt dit niet tenzij je al betaalt. Toegegeven, dit gaat voornamelijk op voor buitenland.

Daarnaast zijn je aankopen met CC vaak verzekerd. Heb er zelf nog nooit gebruik van hoeven maken, maar mijn schoonvader had vorig jaar nog een camera gekocht met CC die hij een paar weken later op de straat liet vallen. Ding kapot, maar werd zowaar geheel vergoed door CC aanbieder, no questions asked.

• Janoz
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Klopt, kan ook, maar ik gebruik mijn chipknip zo weinig dat ik eigenlijk nooit met zekerheid weet hoeveel saldo ik heb (nou, eigenlijk wel, het is E0,-). Ik heb geen zin om vooraan in de rij te staan om vervolgens bij de slagboom te ontdekken dat mijn chipknip saldo niet toereikend is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Daarom was de chipper (destijds van de postbank) zo ideaal, je had hiervoor gewoon een soort sleutelhanger waarmee je direct kon zien hoeveel er nog opstond, maar met die chipknip is dit dus niet meer mogelijk :(

• sverzijl
Erkens schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:38:
Daarom was de chipper (destijds van de postbank) zo ideaal, je had hiervoor gewoon een soort sleutelhanger waarmee je direct kon zien hoeveel er nog opstond, maar met die chipknip is dit dus niet meer mogelijk :(
Voor de chipknip zijn er ook zulk soort sleutelhangers. Zou alleen niet weten waar je ze kan aanschaffen/krijgen, maar ik kreeg er eentje bij mijn rabopas.
Op de cardreader van de rabo zit ook een optie om je saldo uit te lezen, maar daar heb je onderweg natuurlijk niet veel aan.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sverzijl schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:42:
[...]

Voor de chipknip zijn er ook zulk soort sleutelhangers. Zou alleen niet weten waar je ze kan aanschaffen/krijgen, maar ik kreeg er eentje bij mijn rabopas.
* Erkens gaat eens even de postbank schoppen :Y)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chipknip had leuk geweest, al was er meer implementatie voor geweest, ik heb het zelf nooit gebruikt. Met name in de horeca was het nogal een ramp als je dus net 15 cent tekort kwam, kon je alsnog alles pinnen/contact afrekenen. Daarbij heeft bv Singapore soortgelijke Chipknip, maar deze kan je gewoon langs een aparaat halen ipv insteken. Vooral bij metro-stations gaat dit enorm snel, even snel langs halen en al klaar.

Maar ondersteuning in het buitenland voor CC is enorm hoog, vergelijkend met Nederland. (of je krijgt meteen 3/4% in rekening gebracht als 'kosten').

• sverzijl
Nederland loopt sowieso achter wat betreft betaalstandaarden. Zo wordt ´heel´ Europa klaargestoomd om vanaf 2008 (einddatum 2010) een veiliger betaalsysteem te gaan gebruiken (geen pinpas met magneetstrip meer, maar met chip), maar Nederland volgt pas in 2013. Reden is wel duidelijk, de detailhandel heeft dit bedongen na het moeten invoeren van nieuwe betaalapparatuur bij invoering van euro, maar toch.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Erkens schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:38:
Dat betaal middel heeft het ook niet gehaald helaas, kwam natuurlijk door ja.. TWEE verschillende systemen om een ding te doen en je wist nooit of de automaat het systeem van jouw back ondersteunde. Gewoon weer eens waardeloos :(

Pagina: 1