Toon posts:

Proper boot device, Geen aansluiting voor DVD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben net bezig geweest met het in elkaar zetten van mij nieuwe pc. Ik heb nu een AMD 3800 op een Asus M2N. Nu heb ik 2 probleempjes: Nadat ik mijn videokaart, geheugenkaartjes en mijn 2 harde schijfen heb aangesloten krijg ik bij het opstarten de volgende melding: Reboot and select proper boot device. Or insert boot media in selected boot device and press a key. Zoiets heb ik wel vaker gehad maar misschien moet ik nog iets in mijn bios veranderen aangezien de pc dus helemaal nieuw is?
En dan probleempje 2: Ik kan geen aansluiting vinden van mijn moederbord voor een DVD speler/brander. Enig idee hoe dit zit? Hartelijk dank voor jullie hulp alvast!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik neem aan dat je wel Windows opnieuw instaleerd op je hdd?

Je moet gewoon de bootsequence in je BIOS goed zetten ( cd-rom, floppy, hdd etc. ) dan cd erin, Windows setup en installeren maar.

Heb je de specifieke Asus M2N ( geen verdere aanduiding? ) Dan moet je gewoon je cd-rom aan je flatkabel hangen, en in het blauwe of eventueel zwarte slot prikken.

Maar dit staat ook allemaal perfect in je boekje beschreven van je moederbord, maar dat ken je vast al van buiten ;) .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/adc9667d7bd294458f517b06f4617e02/thumb.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Shaggy op 27-01-2007 16:28 ]

Making an ass of myself since the 70's