Toon posts:

PROBLEEM: trippende videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het gebruiken van mijn pc wil het nog wel eens gebeuren dat ik dit soort trippende dingen op mn scherm krijg:

http://hsop.no-ip.org/trip1.JPG

http://hsop.no-ip.org/trip2.JPG

ik heb de volgende harware:

videokaart: ATI Radeon 9600 pro (niet bepaald het nieuwste van t nieuwste maar k ben er vrij tevreden over, totdat hij deze dingen ging doen)

Intel P4 3.0

1GB ram

rest zal er wel niet zo veel toe doen

ik gebruik gewoon de nieuwste drivers van ATI.com voor me radeon, en heb m ook niet getweakt of iets dergelijks. wat kan het probleem zijn?

grzz,

sjob

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 13:22

SpamLame

niks

gpu en of mem te warm door falende koeling?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Vriend van mij had hetzelfde probleem met zijn 9600, bij hem kwam het door stof in de koeler/fans.
Na de koeler/fans etc schoongemaakt te hebben, leek hij het weer te doen maar na een half uurtje gamen toch weer artifacts.
Waarschijnlijk heeft de hitte de kaart geen goed gedaan en is kaart vervangen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
kheb m net even stofvrij gemaakt, nu dus maar afwachten.

thx 4 reply

in t ergste geval moet ik maar ns n nieuwe videokaart gaan halen

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46
Meest waarschijnlijk: je videokaart wordt te warm en/of is stuk.
Ook enigszins waarschijnlijk: je geheugen doet het niet goed meer, of je voeding kan het niet aan.

I see red pixels.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wwwhizz schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:51:
Meest waarschijnlijk: je videokaart wordt te warm en/of is stuk.
Ook enigszins waarschijnlijk: je geheugen doet het niet goed meer, of je voeding kan het niet aan.
Normaal RAM geheugen met gebreken vertoont niet dit soort problemen, daar krijg je meestal alleen crashes van. RAM geheugen op de videokaart daarentegen is wél heel waarschijnlijk, het meest voorkomende geval bij graka's met dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
2 min nadat ik m had schoongemaakt en geboot had begon hij alweer met de artifacts. hij is denk ik een keer te warm geworden van de zomer. kheb m vervangen.

toch bedankt voor de hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rest zal er wel niet zo veel toe doen
Mogen wij dat aub voortaan bepalen? :o

Verder is het de bedoeling dat we hier niet dagelijks het wiel opnieuw uitvinden. Voortaan aub zoeken naar eerdere topics, dan kom je er snel genoeg achter waar artefacts van kunnen komen en wat je kunt proberen (plus wat de situatie is als dat niet helpt).

Tenslotte staat in de GoT Huisregels duidelijk dat schreeuwerige topictitels MET ONNODIGE HOOFDLETTERS erg ongewenst zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.