Incomplete Raid set

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb in mijn server een raid kaartje gestoken met het oog op het hebben van een identieke backup als er een schijf crasht.

Mijn server herkent het kaartje en ik heb ook de 2 (identieke!) schijven geconfigureerd als een raid set in raid 1.

Toen ik daarnet mijn pc herstarte kreeg ik de melding van "Incomplete raid set" press F3 to enter Raid utility.

Als ik F3 duw, dan kan ik echter niet veel vinden waar ik echt wijzer uit wordt, de installatie van windows 2003 enzo verloopt allemaal wel zonder problemen.

Nu mijn vraag, is dit normaal en hersteld dit vanzelf of moet ik nog iets configureren?

(heb tijdens de installatie van windows uiteraard de raid drivers opgegeven ;))

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Raid0=striping

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• bibawa
correctie raid 1 :p

Verwijderd

Denk dat je een rebuild moet uitvoeren. Zelf zou ik eerst alles van de mirror trekken als backup, voor de zekerheid. Ik heb het niet zo op die onboard utilities; voor mijn gevoel is alles afgeraffeld en dat wil ik voor mijn heilige data niet.

Maar ik vermoed gewoon dat ze oud of sync zijn en er dus in feite niet (meer) gemirrort wordt.

• bibawa
maar heb is een extern PCI kaartje..

Hoe doe je zo'n rebuild?

• bibawa
Het is trouwens een kaartje van Silicon (iemand die de website weet dan geraak ik misschien ook al verder?)

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Silicon Image en ik denk dat je een kaartje hebt met een Sil3112 chipje, kost ongeveer 20E nieuw. Hoe het werkt weet ik niet, ik gebruik die kaart wel (ook zijn broer Sil3114) maar enkel met software raid.

• bibawa
Inderdaad het is zo'n kaartje dat niks kost, en heb er al spijt van want het kan dus niet veel....

mijn setup van 2003 gaat ook extreem traag en dat was voorheen dus het geval niet...

Ik zit ondertussen in het raid menu maar vind er dus jiets om te rebuilen het enige wat ik kan kiezen:

Detete Raid set
Create raid set
create spare drive
Resolve conflicts

nu resolve conflicts doet niets buiten het eens laten flikkeren van m'n beeldscherm :s

Hoe kan ik hem alsnog rebuilden?

[ Voor 45% gewijzigd door bibawa op 27-01-2007 15:14 ]

• bibawa
Niemand die me wat kan helpen :?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Met zo weinig informatie kunnen we niet veel..

Om wat voor controller gaat het precies?

Indien je een mirror hebt gemaakt die nu incomplete is, ligt er dus een disk uit. Als die disk echt defect is kan je natuurlijk ook geen rebuild doen maar moet je de disk vervangen.

Je zou kunnen proberen om een SPARE DISK aan te maken indien de uitgevallen disk er nog is?

Anders gewoon de handleiding lezen of downloaden, want het is zo ook maar in het wilde weg gissen...

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• bibawa
dat builden gaat toch automatisch normaal of zit ik er nu naast?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Als de disk stuk is en er is geen hotspare dan valt er weinig te rebuilden.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:22:
Denk dat je een rebuild moet uitvoeren. Zelf zou ik eerst alles van de mirror trekken als backup, voor de zekerheid.
Inderdaad, geen slecht advies aan iemand die niet weet waar die mee bezig is.
eerst je data veiligstellen voordat je van alles gaat uitproberen.

[ Voor 75% gewijzigd door John2B op 28-01-2007 10:55 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• bibawa
Ik heb de Raid tools gedownload voor windows en deze eventje gedraaid op mijn server, het bleek dat een schijf van m'n raid configuratie gedropped was.

ik heb deze schijf uit de raid set verwijderd en daarna ook terug opnieuw toegevoegd en nu is hij aan het rebuilden.
Pagina: 1