Toon posts:

Voodoo - Geforce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu in het bezit van een Voodoo 3500 grafischekaart met 3DFX en al mijn spelletjes draaien goed Bijv Falcon, Midtown madness, Theme park world, Landwarrior, enz, enz.
Maar na een test te hebben gedaan met een nieuwe Dell 4100 systeem met een GeForce2 GTS grafischekaart ging alles continu misL
Dit zou mischien aan Dell kunnen liggen i.v.m. Dell only Drivers en hun eigen Dell Bios instelling.
( trouwens een hoop geprobeert nieuwe drivers, DirectX 8.0, nieuwe Bios instellingen en samen met Dell konden we er niet uit komen, dus compleet systeem retour L )

Nou had ik hier en daar begrepen dat Voodoo met 3DFX niet meer bestaat of overgenomen is.
En ik wil toch over stappen naar Geforce want het schijnt de beste grafischekaart te zijn op het moment.
Je kan begrijpen met die test met die Dell systeem dat ik een beetje huiverig bent.
Wie kan mij advies geven ?
zouden al mijn oude spelletjes nog hier op kunnen draaien
Mijn nieuwe systeem wou ik een samenstellen uit :
MOEDERBOARD :Asus CUS - L2, FCPGA, 815E chipset, U - ATA 100, 6 X PCI
GRAFISCHE KAART : Asus AGP - V7700 GeForce2 GTS, 64Mb DDR
GELUIDSKAART : Creative Soundblaster Live Platinum 5.1 retail

En hoe zit nou met 3DFX, Glide ?

En hoe zit het met nieuwe grafischekaarten ten opzichte van oude grafischekaarten?

P.S. nog bedankt aan mijn computer vriend Jomar voor de geduld die hij voor mij heeft om mijn problemen te proberen op te lossen.

Verwijderd

Een combinatie van een CUSL2-C levert geen problemen op in combintaie met een V7700. Wat betreft je vraag over Glide, wat moet je er mee?
Glide wordt eigenlijk alleen nog gesupport door de oude games, daarna is het alleen nog maar D3D en OpenGL geworden.
Een GF2 GTS ondersteunt van zichzelf overigens geen Glide, maar er zijn wel Wrappers te vinden, die Glide commando's omzetten naar OpenGL, maar werkt vaak niet.

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

MOEDERBOARD :Asus CUS - L2, FCPGA, 815E chipset, U - ATA 100, 6 X PCI
GRAFISCHE KAART : Asus AGP - V7700 GeForce2 GTS, 64Mb DDR
GELUIDSKAART : Creative Soundblaster Live Platinum 5.1 retail

Zijn geen conflicten over bekend.
Probeer de PCI kaarten een beetje van plek te switchen.
Misschien dat het effect heeft.
En kijk op www.nvidia.com en download de laatste Detonator drivers.
ZORG DAT HET PCI SLOT ONDER DE VIDEOKAART OPEN BLIJFT!!!!!!

SUC6!

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Oude spellen zijn weles waar geoptimaliseerd voor de x3dfx based kaarten. Maar ook nieuwe kaarten doe het vrij goed. Vroeger was ondersteunde spellen alleen maar x3dfx, misschien kan het daar aan liggen.
Waarom zeg je hele tijd 'met 3DFX, x3DFX was gewoon een bedrijf. ;)
En als je toch een nieuw systeem neemt, neem een van AMD, is beter en goedkoper dan Intel voorlopig. :7