Begin van de zomer ga ik naar Amerika op vakantie, geweldig land natuurlijk ga er veel zien. Maar hardware en andere elektronica is daar natuulijk veel goedkoper. Dacht dat het wel leuk zo zijn om daar een Playstion 3 (of iPhone) te kopen.
Maar nu, in ons protectionistische landje mag je natuurlijk niet onbeperkt importeren. Dit staat er op de site van de douane:
Nu vroeg ik mij dus af of er misschien een maas in de wet is, een stom regeltje waardoor ik toch (legaal, ik ga hier niet smokkelen) een mooie Playstation 3 kan meenemen uit the States? Weten jullie misschien iets? Ik had al bedacht dat ze in de winkel een bonnetje van 100 Dollar mee geven (geen idee of ze dat doen) maar dan hoef ik er maar 19 Dollar belasting over te betalen...dat is een stuk minder.
Ook dacht ik dat het misschien iets was om de Playstation helemaal uit zijn verpakking te halen en in een normale tas te doen met wat schuim en het bonnetje weg te gooien. Natuurlijk gaan ze dat zien door het rontgenapparaat (en denken ze misschien wel dat het een bom is) maar dan kan ik zeggen dat ik deze heb gekregen van familie daar (ik heb daar ook echt familie wonen).
Op lik-sang verstuurde ze electronica altijd in een gift-wrap, weet iemand hoe dat precies zit? Als ik mijn Playstation 3 laat inpakken hoef ik dan ook geen belasting te betalen?
Maar nu, in ons protectionistische landje mag je natuurlijk niet onbeperkt importeren. Dit staat er op de site van de douane:
Dat wordt dus een erg duur grapje, in ieder geval 19% BTW en misschien ook nog andere importkosten. Is nog altijd een stuk goedkoper dan de aanschaf van het apparaat in Nederland maar ik blijf een Nederlander he.Als u meer wilt meenemen, dan betaalt u belasting over het deel dat uitkomt boven het maximum. Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van € 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u goederen koopt met een waarde van meer dan € 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de goederen heeft gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen over uw reisgenoten.
Nu vroeg ik mij dus af of er misschien een maas in de wet is, een stom regeltje waardoor ik toch (legaal, ik ga hier niet smokkelen) een mooie Playstation 3 kan meenemen uit the States? Weten jullie misschien iets? Ik had al bedacht dat ze in de winkel een bonnetje van 100 Dollar mee geven (geen idee of ze dat doen) maar dan hoef ik er maar 19 Dollar belasting over te betalen...dat is een stuk minder.
Ook dacht ik dat het misschien iets was om de Playstation helemaal uit zijn verpakking te halen en in een normale tas te doen met wat schuim en het bonnetje weg te gooien. Natuurlijk gaan ze dat zien door het rontgenapparaat (en denken ze misschien wel dat het een bom is) maar dan kan ik zeggen dat ik deze heb gekregen van familie daar (ik heb daar ook echt familie wonen).
Op lik-sang verstuurde ze electronica altijd in een gift-wrap, weet iemand hoe dat precies zit? Als ik mijn Playstation 3 laat inpakken hoef ik dan ook geen belasting te betalen?
offtopic:
Ik ben te lang van stof...
Enige vraag is dus, weten jullie/of hebben jullie wel eens geprobeerd elektronica met zo min mogelijk/of geen belasting Nederland binnen te krijgen, en zoja hoe?Ik ben te lang van stof...
offtopic:
Als het niet lukt met een Playstation 3 dan probeer ik het wel met een iPhone...die houd ik dan bij me als handbagage. Even vriendelijk lachen naar de douane beambtes
en dan moet dat wel lukken denk ik.
Als het niet lukt met een Playstation 3 dan probeer ik het wel met een iPhone...die houd ik dan bij me als handbagage. Even vriendelijk lachen naar de douane beambtes