Playstation 3 Importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 15:09
Begin van de zomer ga ik naar Amerika op vakantie, geweldig land natuurlijk ga er veel zien. Maar hardware en andere elektronica is daar natuulijk veel goedkoper. Dacht dat het wel leuk zo zijn om daar een Playstion 3 (of iPhone) te kopen.

Maar nu, in ons protectionistische landje mag je natuurlijk niet onbeperkt importeren. Dit staat er op de site van de douane:
Als u meer wilt meenemen, dan betaalt u belasting over het deel dat uitkomt boven het maximum. Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van € 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u goederen koopt met een waarde van meer dan € 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de goederen heeft gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen over uw reisgenoten.
Dat wordt dus een erg duur grapje, in ieder geval 19% BTW en misschien ook nog andere importkosten. Is nog altijd een stuk goedkoper dan de aanschaf van het apparaat in Nederland maar ik blijf een Nederlander he.

Nu vroeg ik mij dus af of er misschien een maas in de wet is, een stom regeltje waardoor ik toch (legaal, ik ga hier niet smokkelen) een mooie Playstation 3 kan meenemen uit the States? Weten jullie misschien iets? Ik had al bedacht dat ze in de winkel een bonnetje van 100 Dollar mee geven (geen idee of ze dat doen) maar dan hoef ik er maar 19 Dollar belasting over te betalen...dat is een stuk minder.

Ook dacht ik dat het misschien iets was om de Playstation helemaal uit zijn verpakking te halen en in een normale tas te doen met wat schuim en het bonnetje weg te gooien. Natuurlijk gaan ze dat zien door het rontgenapparaat (en denken ze misschien wel dat het een bom is) maar dan kan ik zeggen dat ik deze heb gekregen van familie daar (ik heb daar ook echt familie wonen).

Op lik-sang verstuurde ze electronica altijd in een gift-wrap, weet iemand hoe dat precies zit? Als ik mijn Playstation 3 laat inpakken hoef ik dan ook geen belasting te betalen?

offtopic:
Ik ben te lang van stof...
Enige vraag is dus, weten jullie/of hebben jullie wel eens geprobeerd elektronica met zo min mogelijk/of geen belasting Nederland binnen te krijgen, en zoja hoe?

offtopic:
Als het niet lukt met een Playstation 3 dan probeer ik het wel met een iPhone...die houd ik dan bij me als handbagage. Even vriendelijk lachen naar de douane beambtes :+ en dan moet dat wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Maksvr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:02:
Begin van de zomer ga ik naar Amerika op vakantie, geweldig land natuurlijk ga er veel zien. Maar hardware en andere elektronica is daar natuulijk veel goedkoper. Dacht dat het wel leuk zo zijn om daar een Playstion 3 (of iPhone) te kopen.
*snip*

offtopic:
Als het niet lukt met een Playstation 3 dan probeer ik het wel met een iPhone...die houd ik dan bij me als handbagage. Even vriendelijk lachen naar de douane beambtes :+ en dan moet dat wel lukken denk ik.
offtopic:
Kun je nog gaan lachen met je iPhone, Apple wou proberen 1 telecomoperator voor heel Europa te vinden :+ , iets zegt me dat ie dan gesimlocked is
Modbreak:Een heel verhaal gaan quoten voor 1 OT-regeltje is wat teveel van het goede, denk je niet?

[ Voor 52% gewijzigd door Kaj. op 27-01-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:30
de iPhone gaat hier volgens mij zo ie zo niet werken omdat ze maar met 1 provider willen werken en dan zul je die zelf niet kunnen veranderen voor europa.

Wat betreft de PS3, doe de doos, handleidingen en bonnetjes op de post richting nederland en doe de PS3 idd in een tas of een standaard doos. Dan kunnen ze nooit zeggen dat jij die daar gekocht zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Bedankt voor de reacties, over die iPhone had ik niet eens nagedacht maar jullie hebben wel gelijk (en daarbij kan je in Amerika alleen telefoons met abbonement kopen dacht ik).

Hehe Rctworld, dat is natuurlijk veel slimmer dan weg gooien ^^. Die doe ik dan dus op de post, heb ik zelfs nog een beetje garantie :+ (al geldt die alleen in Amerika denk ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:32

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Nu vroeg ik mij dus af of er misschien een maas in de wet is, een stom regeltje waardoor ik toch (legaal, ik ga hier niet smokkelen) een mooie Playstation 3 kan meenemen uit the States? Weten jullie misschien iets? Ik had al bedacht dat ze in de winkel een bonnetje van 100 Dollar mee geven (geen idee of ze dat doen) maar dan hoef ik er maar 19 Dollar belasting over te betalen...dat is een stuk minder.
[moraalridder]
Als je het legaal wilt zul je toch echt met de orginele bon langs de douane moeten lopen anders ben je in principe aan het smokkelen.
[/moraalridder]

Om een PS3 mee te krijgen zonder te betalen aan de douane kan je natuurlijk ook een bonnetje uit Nederland van iemand lenen die de PS3 hier heeft gekocht. Zodra de douane je dan aanhoudt laat je deze bon zien zodat het lijkt of hij in Nederland gekocht is. Eventueel werkt dit, als je een beetje een schappelijke douanebeamte hebt, misschien ook wel met een kopie van een bon of een foto waaraan te zien is dat hij voor je vakantie in Nederland gemaakt is.
Rctworld schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:05:
Wat betreft de PS3, doe de doos, handleidingen en bonnetjes op de post richting nederland en doe de PS3 idd in een tas of een standaard doos. Dan kunnen ze nooit zeggen dat jij die daar gekocht zou hebben.
Je kan zelf ook niet aantonen dat je hem er niet gekocht hebt...

[ Voor 14% gewijzigd door SandaX op 27-01-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Maar waarom zou je een PS3 meenemen naar de VS?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Shiver23 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:13:
Van de VS naar Nederland zal je bedoelen? Om de reden dat ie in NL nog niet te koop is?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 07:21

SeatRider

Hips don't lie

Nog afgezien van het feit dat ik ivm garantieafwikkeling, voedingsperikelen en NTSC/PAL geneuzel lever geen AV spullen rechtstreeks uit de USA haal, zou je kunnen proberen hem niet in je koffer mee te nemen maar gewoon in een doos te doen en op te sturen. Zorg dat de doos eruitziet als een retourgekomen reparatie en de douane laat hem misschien wel door.

Oh, en onder de 175 euro mag je zo meenemen zei je? Wat kost die PS3 dan, dat je daar boven dreigt te komen?

@ Gunner: Als je een bon mee zou nemen van een PS3 gekocht in Nederland, zal de douane beambte zich bij terugkomst afvragen waarom je een PS3 heen en terug mee laat vliegen naar de VS.

[ Voor 16% gewijzigd door SeatRider op 27-01-2007 14:17 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Gunner schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:14:
[...]

Van de VS naar Nederland zal je bedoelen? Om de reden dat ie in NL nog niet te koop is?
Ik denk eerder dat hier bedoeld wordt, dat de douane zich zal afvragen waarom je een PS3 van NL, naar de VS mee neemt, en weer terug..
Maar dan zeg je toch gewoon dat je heel erg verslaafd bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:13:
Om te gamen! Natuurlijk ben je een echte 'nerd' die niet zonder z'n PS3 kan op vakantie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 19:46
Dit is een probleem. Je kan inderdaad je doos, boekjes etc. los van de playstation naar nederland sturen en volharden in het feit dat je de playstation in nl heb gekocht. MAAR bij de douna kunnen zij jouw playstation toch vasthouden tot het moment waarop jij een bonnetje laat zien waarop staat dat jij het apparaat in NL gekocht hebt. Dus eigenlijk moet je van elk apparaat wat je hebt altijd je bonnetjes mee nemen op vakantie als bewijs voor de douna dat jij je spullen in nl koopt. Hoop dat het duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Doe je hem ook in je hand bagage :+ Nee maar ff serieus, zullen ze niet onderop de PS3 kunnen zien dat het een Amerikaanse is als ze daar slim genoeg voor zijn tenminste 8)7 Ken je wel Nederlands bonnetje hebben maar dan weten zij ook wel dat dat niet het bonnetje van die PS3 is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Wel slim idee SandaX, ik heb connecties (bij de Intertoys :+ ). Dus ik denk dat de eigenaar van de Intertoys voor mij wel een mooi bonnetje wil afdrukken.

Eehm, ik denk dat ik die Playstation 3 aan mijn neefje wil laten zien, hehe eChOeS_2003 en TheTMC zo kan het natuurlijk ook. Denk dat ik het maar zo ga doen dan, zal ik dan ook maar mijn Laptop, PSP en Gamecube meenemen, dan valt het minder op denk ik :+

Playstation is 600 Dollar, voeding e.d. is trouwens geen probleem.

Edit\ Misschien kan ik bij de Intertoys vragen of ze het type nummer er op zetten, dan reserveer ik wel een Playstation 3 bij Best Buy ofzo en vraag of ze het type nummer willen mailen. Wordt zo wel erg afhankelijk van mensen maar zo wordt mijn plannetje wel steeds waterdichter (en illegaal :+ ).

[ Voor 23% gewijzigd door Maks op 27-01-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TheTMC schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:16:
Ik denk eerder dat hier bedoeld wordt, dat de douane zich zal afvragen waarom je een PS3 van NL, naar de VS mee neemt, en weer terug..
Maar dan zeg je toch gewoon dat je heel erg verslaafd bent :P
SeatRider schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:15:
@ Gunner: Als je een bon mee zou nemen van een PS3 gekocht in Nederland, zal de douane beambte zich bij terugkomst afvragen waarom je een PS3 heen en terug mee laat vliegen naar de VS.
Ben ik de enige die leest dat iemand een PS3 in Amerika wil kopen en importeren in Nederland? :?

Over serienummers enzo; ik weet niet of jullie wel eens dat programma op TV hebben gezien over die Douane vent die echt het bloed onder je nagels vandaan weet te halen? Ze hebben zo veel bronnen dat ze binnen twee seconden weten dat het serienummer van een US PS3 is.
Sales Tax is in geen enkele staat in de VS 19%. Gemiddeld is het zo'n 7%. Trouwens, als je niet wilt smokkelen, begin er dan niet aan. Want als je door het poortje op Schiphol loopt "niets aan te geven" en je hebt feitelijk wel wat aan te geven (je PS3) dan ben je dus wel aan het smokkelen.

[ Voor 73% gewijzigd door Gunner op 27-01-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Gunner schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:22:
[...]

[...]

Ben ik de enige die leest dat iemand een PS3 in Amerika wil kopen en importeren in Nederland? :?

Over serienummers enzo; ik weet niet of jullie wel eens dat programma op TV hebben gezien over die Douane vent die echt het bloed onder je nagels vandaan weet te halen? Ze hebben zo veel bronnen dat ze binnen twee seconden weten dat het serienummer van een US PS3 is.
Haal je het stickertje van je serienummer eraf en doe je die ook op de post waar de dozen, handleidingen en bonnetjes ook al bij zaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
[...]

[...]

offtopic:
Was een reactie op de eerdere post van jouw, waarbij je de reactie van Shiver23 niet snapte, en dat probeerde ik uit te leggen ;)
wat hieronder gezegd wordt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
offtopic:
Gunner dat zijn allemaal reacties op het idee van SandaX ;), die had het idee dat als je kon bewijzen dat je je Playstation 3 uit Nederland mee neemt geen gedoe krijgt met belastingen en heffingen omdat je dan in feite niets importeert (althans...dat moet de douane dan denken :+ ).

@ Gunner, ik dacht juist dat het importeren een probleem was. Bij exporteren heb je toch al tax betaald bij aankoop?

[ Voor 17% gewijzigd door Maks op 27-01-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Maar ff serieus, de PS3 weegt ook 5,5 kg, dus dan moet je daar ook rekening mee houden anders word ie duur van en belasting en gewichtstoeslag en dan heeft het helemaal geen voordelen meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Nee hoor, wij hebben allemaal de TS gelezen, maar sommigen van ons reageren op deze post
SandaX schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:11:
[...]
Om een PS3 mee te krijgen zonder te betalen aan de douane kan je natuurlijk ook een bonnetje uit Nederland van iemand lenen die de PS3 hier heeft gekocht. Zodra de douane je dan aanhoudt laat je deze bon zien zodat het lijkt of hij in Nederland gekocht is. Eventueel werkt dit, als je een beetje een schappelijke douanebeamte hebt, misschien ook wel met een kopie van een bon of een foto waaraan te zien is dat hij voor je vakantie in Nederland gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maksvr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:25:
@ Gunner, ik dacht juist dat het importeren een probleem was. Bij exporteren heb je toch al tax betaald bij aankoop?
Een Playstation voor 100$? Niet echt geloofwaardig he? Zoals ik al zei, ze hebben bij de Douane een mooi systeem waar ze het zo kunnen opzoeken, en een PS3 voor 100$ zou zelfs een Douane leek opvallen. (heb ik het nu alleen even over je 100$ bonnetje verhaal)

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 27-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ben ik de enige die dan gaat zeggen : haal hem voor een paar euro's meer in NL, dan heb je tenminste geen gezeik alstie kapot gaat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Exorcist schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:30:
Ben ik de enige die dan gaat zeggen : haal hem voor een paar euro's meer in NL, dan heb je tenminste geen gezeik alstie kapot gaat? :D
Ben ik het op zich wel mee eens ja, alleen dat ie 23 maart hier uitkomt zegt niet dat ook maar een kwart van degene die hem gepreordert heeft hem ook krijgt. :( En hijs hier tog wel stukkie duurder moet ik toegeven zkr omdat we hier helemaal geen 20gb versie krijgen voorlopig :/ Als je die zou willen dan he :P

[ Voor 15% gewijzigd door Rctworld op 27-01-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Playstation 3 kost omgerekent 464.015 Euro, als ik dat zonder belasting en gewichtstoeslag kan doen heb ik 150 euro winst. Daar doe ik het wel voor. Met belasting (19% btw) zou het 552 euro zijn, ook nog een beetje goedkoper.

Als ik het "probeer" op SandaX's manier en ik wordt gepakt zou ik dan een boete moeten betalen? Als ik dan alleen 19% btw hoef te betalen is dat niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Exorcist schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:30:
Nee hoor:
SeatRider schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:15:
Nog afgezien van het feit dat ik ivm garantieafwikkeling
KNIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Uhm, ik denk dat je gewoon de gok maar moet nemen en 'm opsturen, in je koffer drukken of wat ook.
Dit gaat toch even net over de grens van het toelaatbare.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.