[Beamer] Pixelgarantie een issue?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik ga deze week een nieuwe beamer kopen, te weten de Panasonic PT-AX100. Bij in de buurt (regio 010) kan ik geen winkels vinden met showroom om deze even te bekijken. Waarschijnlijk zal ik hem dus per postorder bestellen (bv bij Redcoon voor 1249). Andere optie zou zijn bestellen en ophalen bij Alternate (1279 maar niet voorradig).

Mijn vorige beamer had bij (of kort na) aanschaf een pixel die groen bleef. De LCD is daarop keurig door de servicedienst vervangen door een nieuwe.

Bij LCD/TFT monitoren heb je echter per leverancier een bepaalde policy omtrent het aantal toegestande dode/luie pixels. Is dat bij beamers ook zo? Ik kan me voorstellen dat bij een lagere resolutie en een veel groter scherm er ook 0 dode pixels mogen zijn.

Heeft iemand hier ervaringen of tips die hij/zij wil delen? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 06:08
als ik jou was zou ik niet bij Alternate kopen aangezien je daar weinig tot geen service kan verwachten
ik spreek uit ervaring met meerde producten en mensen

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Wellicht even bellen met de winkel? Zelf heb ik een nieuwe Epson TW10H beamer gekregen nadat ik zo'n 5 kapotte pixels had. Twee op hele irritante plaatsen (midden in beeld), deze waren ook nog eens fel wit, de rest viel niet echt op (blauw en in de hoek). Het is al weer een aantal jaren geleden, maar ik meen dat ik op basis van die 2 kapotte pixelfs geen nieuwe beamer zou hebben gekregen. Eigenlijk toch te gek voor woorden voor een apparaat van 1200+ euro, je gaat je er namelijk enorm aan ergeren..

[ Voor 10% gewijzigd door Toewan op 28-01-2007 03:04 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SeatRider schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:32:
[..]
Waarschijnlijk zal ik hem dus per postorder bestellen (bv bij Redcoon voor 1249). Andere optie zou zijn bestellen en ophalen bij Alternate (1279 maar niet voorradig).
[..]
Als ik naar die 2 opties kijk, zou ik voor de goedkope versie gaan.

Waarom? Omdat afhalen niet valt onder de wet-koop-op-afstand. Bestel je dus bij Redcoon, en je laat het bezorgen. Heb je 7 werkdagen de tijd na levering de tent op de hoogte te stellen dat je dat ding retour stuurt.

Kortom, goedkoper en meer zekerheid, lijkt me geen slechte deal dan ;)

Ey!! Macarena \o/

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 28 januari 2007 @ 03:29:
[...]

Als ik naar die 2 opties kijk, zou ik voor de goedkope versie gaan.

Waarom? Omdat afhalen niet valt onder de wet-koop-op-afstand. Bestel je dus bij Redcoon, en je laat het bezorgen. Heb je 7 werkdagen de tijd na levering de tent op de hoogte te stellen dat je dat ding retour stuurt.

Kortom, goedkoper en meer zekerheid, lijkt me geen slechte deal dan ;)
Goeie :). Heb net ff de algemene voorwaarden gechecked, dit gaat inderdaad gewoon kunnen. Ze komen hem zelfs keurig thuis ophalen als ik hem binnen 7 werkdagen toch niet meer wil :)

Ik moet dan alleen geen bedrijfsnaam op de bon laten zetten, want dan wordt het niet meer aangemerkt als consumentenkoop denk ik.

Ik bel overigens maandag Panasonic wel even over die pixelpolicy, mocht er wat mee zijn ga ik toch direct naar hun servicecentrum in Voorburg.

[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 28-01-2007 10:15 ]

Verwijderd

Koop inderdaad geen beamer bij ALternate. Vriend van mij heeft voor zijn bedrijf 2 beamers gekocht bij Alternate. Beide hadden problemen met dode pixels. Kan Alternate natuurlijk niks aan doe maar Alternate gaf ook niet huis voor hulp en hij moest maar uitzoeken. Kreeg het adres van de leverancer. (zo dank u wel, heel schappelijk van u) Mailen kan ook niet (want dat lezen ze niet) en bellen lukt niet want na een half uur hangen geloof je het wel. Het is een leuke zaak maar koop er enkel dingen die een klein risico hebben (en dat zijn beamers nooit) en door een goede aanbieding goedkoper zijn. Het is alleen jammer dat het zo ver rijden is:-(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RaZ schreef op zondag 28 januari 2007 @ 03:29:
offtopic:
Zolang je op afstand een overeenkomst hebt is valt het wel onder die wet of je het dan afhaalt en daar meteen betaald of niet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SeatRider schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:14:
Goeie :). Heb net ff de algemene voorwaarden gechecked, dit gaat inderdaad gewoon kunnen. Ze komen hem zelfs keurig thuis ophalen als ik hem binnen 7 werkdagen toch niet meer wil :)
Zelfs als het niet in de AV staat is het alsnog geen probleem aangezien het BW boven elke AV van een bedrijf gaat :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:27:
[...]

Zelfs als het niet in de AV staat is het alsnog geen probleem aangezien het BW boven elke AV van een bedrijf gaat :)
True.

Enfin, ik heb maandag ook nog even met Panasonic gebeld. Binnen de garantieperiode zijn ze met mij eens dat elke stukke pixel er eentje te veel is. Dus zij hebben gewoon een 0 dode pixel garantie.

De beamer is overigens besteld bij Redcoon en wordt morgen bezorgd. Net op tijd, inmiddels is ie niet meer voorradig en de volgende zending gaat 1279 moeten kosten :)

Verwijderd

Voordeel van beamers tov tv's is dat de panelen makkelijk kunnen worden vervangen, dus denk dat ze gewoon een nieuw paneeltje erin stoppen.Lijkt mij dan he :)

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

SeatRider schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:58:
[...]

True.

Enfin, ik heb maandag ook nog even met Panasonic gebeld. Binnen de garantieperiode zijn ze met mij eens dat elke stukke pixel er eentje te veel is. Dus zij hebben gewoon een 0 dode pixel garantie.

De beamer is overigens besteld bij Redcoon en wordt morgen bezorgd. Net op tijd, inmiddels is ie niet meer voorradig en de volgende zending gaat 1279 moeten kosten :)
Die pixelgarantie van Pana is dus goed nieuws! Dat is erg mooi want ik ben ook van plan binnen niet al te lange tijd deze beamer te gaan kopen. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar je ervaringen (zowel met de Pana als met Redcoon) en verwacht ik ook een uitgebreid verslag met foto's als je hem binnen hebt ;).

Hymns of indigestible suppuration

Pagina: 1