Cisco kennis naar Nortel?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Beetje vreemde titel misschien, maar ik heb op school CCNA1 achter de rug, en CCNA2 ook bijna. Ik ga volgende week stage lopen in Engeland. Nu verwacht ik niet dat ik meteen met het eigen netwerk bezig mag, maar ze hebben daar Nortel apparatuur.

Is dit heel erg anders kwa configureren? Ook een eigen taaltje via de consoleport?

Kortom wie heeft ervaring hiermee?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Skopje

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43
Google? Nortel support site?

No production networks were harmed during this posting

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Ja lijkt makkelijk, maar ik zoek gewoon naar wat ervaringen...
Dat had ik zelf ook al bedankt mien jongen.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Geen ervaring met Nortel...
Wel met Cisco en Extreme.

Extreme is t.o.v. Cisco net iets anders configureren.
Maar de bottomline is dat als je ervaring hebt met command line interfaces, het niet uit maakt welk apparaat voor je neus staat. (Of het nu DOS / Linux / Cisco / Extreme / Whatever...)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hetzelfde in de zin dat 't allebei CLI's heeft. Maar de commando's zijn anders. Maar CCNA is meer dan alleen de commando's voor IOS, en de algemene ideeën zijn natuurlijk ook bij nortel gewoon toepasbaar.

Ik heb geen ervaring met 'echte' nortel apparatuur (Alleen Alteon, wat nu wel van Nortel is maar anders werkt omdat 't overgekocht is), maar zelfs als ze de interface van Cisco IOS emuleren is 't niet exact hetzelfde. HP's Procurves bijvoorbeeld hebben een CLI interface die qua concept heel erg lijkt op die van Cisco, maar in de details toch anders is in hoe je bepaalde features gebruikt van de hardware.

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 04-02-2007 02:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het is beide netwerkapparatuur. De achterliggende techniek is vrijwel hetzelfde, maar de cli zal zeker anders zijn.
Verder zie ik weinig nut in dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.