Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF
Op mijn laptop heeft de wireless verbinding hier last van. Soms helpt dan repair niet eens en moet ik in de device manager de wifi adapter uit en aan zetten.
De wired netwerk verbinding heeft nergens last van.
Het zou dus een driver probleem kunnen zijn.
Als iemand deze netwerkkaart wel aan de praat heeft gekregen, kan diegene dan de driver versie posten? Thnx
You may experience connectivity issues or performance issues when you connect a mobile PC that is running Windows Vista to a wireless access point
SYMPTOMS
You may experience random connectivity issues when you connect a Windows Vista-based mobile PC to certain Wi-Fi "hot spots." These connectivity issues include the following:
- The wireless network connection is dropped.
- You experience poor performance.
CAUSE
This issue occurs if the Wi-Fi hot spot uses wireless APs or routers that do not support the 802.11 power save protocol.
Asus A7N8X-E Deluxe (nforce2)
MSI K8N SLI-FI (nforce4)
nieuw -> MSI Speedster 945GT A4R (Intel 945GT met 2xIntel LAN)
De 1e keer resume uit sleep gaat mis. Niets doen, geen disable/enable, gewoon weer in sleep gaan. Resume, en het is vooralsnog altijd goed gegaan geloof ik. Heb een aantal malen de computer wéér in sleep gedaan en inderdaad, een enkele keer gaat het dan alsnog mis.
Vreemd!!
[ Voor 8% gewijzigd door edgarv op 12-02-2007 16:30 ]
Resumerend:
- na een 1e sleep heb ik geen default gateway en daardoor geen internet
- nogmaals sleep en resume kan helpen, maar soms niet.
- verschillende moederborden met onboard netwerk (nforce 2 en 4)
- schijnt een bekend probleem te zijn, maar een oplossing heb ik niet gevonden
Verwijderd
mobo: 939dual-sata2 met vista business
/edit ow ik gebruik 64bit editie
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 01:11 ]
"Dit kan liggen aan de Web Browsing Interception
Hoe wordt de Web Browsing Interception uitgeschakeld:
1. Typ het adres van de modempagina in, 192.168.1.254.
2. Kies in het menu SpeedTouch Configuration.
3. Klik rechtsboven in de pagina op Configure.
4. Blader in de webinterface naar System Configuration.
5. Ga naar Web Browsing Interception.
6. Zet de Web Browsing Interception op Disabled. "
Versie 4.8.02.0010 doet het wel, daarmee is het probleem opgelost!!
Hmm, het werkt wel, maar de verbinding waarover de VPN loopt wordt dan geblokkeerd. Ik krijg alleen lokale toegang, en geen toegang tot het internet. Heeft iemand een idee hoe dit kan of komt?
Het gebeurt bij versie 4.8.02.0010 en bij 4.8.01.0510
OPLOSSING gevonden: Versie 4.8.01.0510 of nieuwer installeren, en vervolgens bij MSCONFIG de service Network Connections uitzetten. Dan werkt alles... Ook de lockdown na een standby of hiberante zijn dan over.
deze werkte dus ook niet. Uiteindelijke heb ik in de services de VPN service uitgezet. Vervolgens zet Cisco deze vanzelf weer aan en lijkt het wel te werken
[ Voor 74% gewijzigd door burlapp op 21-02-2007 10:53 ]
Iemand wees erop dat IPv6 de boosdoener zou kunnen zijn. En dat het een idee zou zijn om deze uit te schakelen. Dus dat ben ik maar eens gaan proberen.
Het resultaat - onmiddelijk wanneer ik dat doe, ben ik mijn IPv4 default gateway kwijt! Precies wat ik zie na een standby.
Kan iemand bevestigen dat dit bij hem/haar ook zo werkt?
--- update
Helaas heeft uitschakelen van IPv6 voor de rest nul effect. Blijft hetzelfde geneuzel.
--- nieuwe update
Het lijkt erop dat ik een slechte workaround heb. Gebruik vaste IP adressen, DNS en gateway. Voor desktops thuis een niet al te groot probleem denk ik. Voor laptop destemeer.
[ Voor 29% gewijzigd door edgarv op 22-02-2007 21:16 ]
The default gateway setting is lost when you wake a Windows Vista-based computer from sleep
Na de slaapstand krijg ik: Toegang alleen lokaal (dus geen internet)
Ik heb een P5N32 met onboard lan.
De update die hierboven is vermeld kan ik niet installeren (windows geeft aan dat ie niet voor dit systeem is)
Ik heb de laaste nvdia lan drivers geinstalleerd (sept 08)
De IPV6 verwijderd
Op beide onboard lan's geprobeerd
vinkje weggehaald bij energiesettings v/d lan in apparaatbeheer
statische ip toegewezen met mijn router (conceptronic cb300rs)
Firmware update router gedaan
Eindeloos gegoogled en ik kom er maar niet uit.
Ik krijg daarna alleen nog internet als ik de complete stroom van de pc afhaal (30 seconden) en de ethernet kabel los maak. Daarna doet ie weer, zolang de pc maar niet in de slaapstand gaat.
Het vervelende is dat ik deze pc wil gaan gebruiken voor een mediacenter icm Vista en dan moet de lan na slaapstand goed werken.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik vind het echt diep triest dat microsoft dit nog steeds niet heeft opgelost. Ik heb een gloednieuwe laptop met Vista SP 1 en heb ook dit zeer irritante probleem.
Het volgende al geprobeerd:
- KB933872 installeren >>> werkt niet, geeft aan dat het niet geldt voor het systeem
- ip/gateway etc handmatig ingevoerd >>> werkt niet
- energie opties van lan adapter aangepast >>> werkt niet
iemand?
bedankt!