welke camera <400 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Hallo

Ik ben op zoek naar een digitale camera tot 400 euro. Maar na het lezen van verschillende testen, zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek eigenlijk iets met 10x optische zoom, een camera wat goeie en lange video opnames kan maken (canon powershot is3?), ongeveer 6 megapixel.

Ik was eigenlijk van plan om vanmiddag een camera te gaan kopen. Maar ik twijfel nog of het nodig is om een camera te nemen die raw ondersteund. Want ik had zelf de sony cybershot cd h2/5 of canon powershot is3 in gedachten, maar die ondersteunen het raw formaat niet.

Ik had ook gelezen op dcreview dat de kwaliteit van de fotos van de sony cybershot dc h5 beter waren dan die van de canon, alleen heeft de sony weer geen uitklapbaar lcd scherm, die de canon wel weer heeft

zou iemand mij ook advies kunnen geven, of een andere camera kennen die deze features ook heeft.

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
maakt het ook uit voor het filmen hoe zo'n geheugen kaartje je koopt?

Verwijderd

Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

Ik denk dat je vraag daar prima uit de voeten kon maar ala. Mag ik je vragen waarom je RAW files wilt schieten. Ik neem geen genoegen met een antwoord dat deze een hogere kwaliteit hebben. Wat wil jij gaan bewerken waarvoor je RAW files nodig hebt. Daarnaast denk ik dat het erg lastig wordt om een ultrazoom camera te vinden die dit wel kan.

Kijk voor de gein eens op dpreview.com. Hier kun je in de specs heel makkelijk zien of een camera RAW ondersteunt of niet. Daarnaast zijn de door jou genoemde modellen daar getest. Verder kun je nog aan je lijstje toevoegen:
Panasonic FZ7 (hoewel uitlopend)
Fuji s6500

Ik zeg niet dat deze camera's beter zijn, maar ik verruim jouw zoekmogelijkheden.

Edit: heb ik 4 minuten nodig gehad om dat topic op te zoeken en te typen :?
Grmmmbl @ pvdplanet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 13:50 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Hupsa, de twee bovenstaande linkjes zeggen echt genoeg. En als het niet genoeg zegt, dan open je gewoon weer een topic en gooien wij die gewoon weer op slot, net zolang tot we het zat zijn en jou op slot zetten. Zal er wel niet van komen he? ;)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.