Geluidisolatie tegen mobo = kortsluiting???

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik heb geluidsisolatie van dat piramide spul en nou is mijn vraag kan ik kortsluiting krijgen als die isolatie tegen mijn mobo aan komt??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Wat niet geleid kan geen kortstluiting veroorzaken. Maar in dit geval isoleer je het tegen geluid en isoleer je het ook tegen warmte.. De achterkant van het mainbord kan zijn warmte dus niet kwijt!! Ik zou aan een rubber mat ofzo denken (die is niet zo dik)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
schuim moet geen problemen geven lijkt me, het is tenslotte kunststof?
maar zou sowieso zorgen dat dat spul nergens met mobo of andere printplaatjes in contact komt

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
das geen probleem hoor heb ik ook.. wel wordt je kast een beetje warmer (binnen dan wel) :)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Een echte kortsluiting zal het meestal niet geven, het is immers niet geleidend..

Het kan afgezien van het warmte probleem echter wel degelijk problemen opleveren. Problemen die niet direct aanwijsbaar zullen zijn en niet constant van aard..

Doordat het kunststof verschillende contacen zal raken, zullen zich tussen deze contacten allemaal kleine condensatortjes gaan vormen die de nodige problemen zullen gaan geven tussen je databussen. Afhankelijk van de soort kunststof, de temperatuur, de frequentie, de luchtvochtigheid en andere omstandigheden kan dit overspraak op b.v. je databussen gaan geven of in extreme gevallen kortsluiting voor de hoogfrequente data signalen, met alle errors en instaioliteit te gevolge..

Overigens, dat schuim isoleert geen contact geluiden, dus het heeft ook weinig nut.. Wil je contact geluid dempen dan heb je iets heel anders nodig dan dat eier schuim, een zwaardere dikkere versie.

B.v. dik isolatie tapijt, de dike isolatiematten bij de gamma (erg duur en erg dik, niet dat eierspul) of iets dergelijks, die zullen de laagfrequente geluiden in je pc aanmerkelijk beter dempen door hun gewicht.

IP Rocks