[PHP] HTML Quickform checkbox array valideren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 20:28

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik maak nu al een tijdje naar tevredenheid gebruik van HTML Quickform. het is erg makkelijker om de formulieren te valideren.

Alleen heb ik de volgende 2 problemen/vragen. Ik wil namelijk voor mijn CMS gaan kijken of ik de lijstjes met alle gebruikers, pagina's of andere entries uit de database ook deels kan aanpakken met HTML Quickform. De lijsten bestaan uit 1 veld dit is checkbox, het betreft hierbij wel een checkbox array. Nu wil ik met HTML Quickform valideren of de objecten waarvan de id's gepost zijn wel bestaan, verwijderd mogen worden etc. Aardig wat checks die ik uitvoer. Dit wil ik makkelijker maken met HTML_quickform, is het mogelijk dat ik een checkbox array daarmee maak?
Het formulier ondersteunt verschillende mutaties dit los ik op doormiddel van een andere GET parameter. Met JS verander ik de submit code zeg maar.

Ik heb op internet gezocht vind vrij weinig documentatie überhaupt over HTML Quickform. En al helemaal weinig over arrays en checkboxen meestal word bij simpele formulieren ingezet. Ik wil dus kijk of ik ook voor niet traditionele formulieren HTML Quickform kan gaan gebruiken

Iets anders wat ik ook graag wil is dat ik voor de datumvelden de datepicker van de DoJo toolkit kan gebruiken. Is daar een handig trucje voor? Of gewoon geen datefield gebruiken en dan textfeild en op die manier oplossen???

Alvast bedankt!!!

W3designer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
*Schop*

Iemand een idee hoe dit aagepakt kan worden. Het mooist zou zijn als dit met PEAR HTML quickform kan of evt ander framework.

Ik heb nu een for loopje, met daarin geneste if statement niet erg overzichtelijke code. Mooist zou zijn als ik aan een object rules kan toekennen die hij moet valideren.

W3designer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Je zou op je webspace je eigen kopie van Quickform kunnen installeren die je vervolgens naar hartelust kunt aanpassen. (uitbreidingen liefst natuurlijk ook weer teruggeven aan de community)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Je kan voor HTML Quickform zelf renderers schrijven dus je bent totaal flexibel in hoe je je formulier met checkboxes wilt outputten.

Validators kan je zelf schrijven en registreren bij HTML quickform. Zie Introduction - validation and filters. Zo'n validator kan dan ook checken of een bepaald id wel bestaat.

Ik vind het trouwens apart dat je de documentatie van HTML quickform niet uitgebreid vind.

[ Voor 8% gewijzigd door Brakkie op 29-01-2007 10:30 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
StratoFarmer schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:55:
Je zou op je webspace je eigen kopie van Quickform kunnen installeren die je vervolgens naar hartelust kunt aanpassen. (uitbreidingen liefst natuurlijk ook weer teruggeven aan de community)
Ik zit al door PEAR packages te neusen. Kan niet iets vinden wat in de buurt komt van wat ik wil.

Denk dat ik zelf een combi moet maken tussen HTML table en HTML quickform packages om mijn doel te bereiken. Als jullie goede ideeen hebben kan ik wel is wat proberen en kijken hoe je zelf project bij PEAR van de grond kan krijgen.

W3designer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Brakkie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:28:
Je kan voor HTML Quickform zelf renderers schrijven dus je bent totaal flexibel in hoe je je formulier met checkboxes wilt outputten.

Validators kan je zelf schrijven en registreren bij HTML quickform. Zie Introduction - validation and filters. Zo'n validator kan dan ook checken of een bepaald id wel bestaat.

Ik vind het trouwens apart dat je de documentatie van HTML quickform niet uitgebreid vind.
Nou naast de standaard documentatie van PEAR zelf vind ik niet veel vernieuwende informatie op internet. Wel paar leuke tutorials zoals:
http://www.midnighthax.com/quickform.php
http://www.midnighthax.com/smarty-guide.php

Ik ken de mogelijkheden dat je zelf nieuwe validators kan schrijven ook al gedaan. Maar ik heb dus een array van checkboxes. Zie hieronder. Op deze manier kan ik snel alles selecteren met JS. En in PHP simpel over de array itereren om de values op te halen. Maar dit wil ik nu met Quickform valideren.

HTML:
1
2
3
<input type="checkbox" name="chkId[]" value="1" />
<input type="checkbox" name="chkId[]" value="2" />
<input type="checkbox" name="chkId[]" value="3" />

W3designer.nl

Pagina: 1