doel
ik heb +/- 2000 verschillende videobestanden:
avi, mpg, mkv, mp4 etc..
van deze bestanden wil ik het volgende hebben:
1 tijd (dus de aantal minuten/uren)
2 codec (video en audio codec)
3 filesize
4 bitrate (liefst losse video en audio bitrate waar mogelijk)
vervolgens moeten deze gegevens opgeslagen worden in een database
ik wil dit omdat ik dan met php een mooie catalogus kan aanmaken van al mijn serie's (en ik dan ook exact kan opzoeken waar welk bestand staat.
probleem
ik kan niet van alle bestanden de gegevens inlezen met php, het gaat voornamelijk om de mkv bestanden. (en daar heb ik er nogal veel van), mkv is trouwens het matroska container formaat
wat heb ik gevonden
ffmpeg voor php -> kan mkv niet uitlezen
GetID3 -> kan mkv ook niet uitlezen.
vraag
is het mogelijk om toch de mkv bestanden uit te lezen met php (misschien heb ik met mijn google acties niet juist gegoogled)
als dat niet mogelijk is, is er dan een programma dat dat wel kan en de info of naar een text file of naar een mysql database kan wegschrijven?
ik heb +/- 2000 verschillende videobestanden:
avi, mpg, mkv, mp4 etc..
van deze bestanden wil ik het volgende hebben:
1 tijd (dus de aantal minuten/uren)
2 codec (video en audio codec)
3 filesize
4 bitrate (liefst losse video en audio bitrate waar mogelijk)
vervolgens moeten deze gegevens opgeslagen worden in een database
ik wil dit omdat ik dan met php een mooie catalogus kan aanmaken van al mijn serie's (en ik dan ook exact kan opzoeken waar welk bestand staat.
probleem
ik kan niet van alle bestanden de gegevens inlezen met php, het gaat voornamelijk om de mkv bestanden. (en daar heb ik er nogal veel van), mkv is trouwens het matroska container formaat
wat heb ik gevonden
ffmpeg voor php -> kan mkv niet uitlezen
GetID3 -> kan mkv ook niet uitlezen.
vraag
is het mogelijk om toch de mkv bestanden uit te lezen met php (misschien heb ik met mijn google acties niet juist gegoogled)
als dat niet mogelijk is, is er dan een programma dat dat wel kan en de info of naar een text file of naar een mysql database kan wegschrijven?
[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 27-01-2007 12:23 ]