Onbeperkt foto's op aol.nl

Pagina: 1
Acties:

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07-2025
AOL Pictures Nederland is een nieuwe gratis online dienst voor het opslaan en delen van digitale foto's. De dienst kent geen datalimiet, zodat foto’s in originele resolutie gestald kunnen worden. Abonnees krijgen ook hulpmiddelen aangereikt om eenvoudig fotoalbums aan maken om eventueel te delen met familie en bekenden. Een e-mailbericht versturen met een link naar het album volstaat. Aanmelden voor de fotodienst kan via de nieuwe, Nederlandstalige internetportal www.aol.nl. Die bundelt verschillende diensten voor communicatie en opslag, onder meer een lokale emaildienst met 2 GB opslagcapaciteit. Leden van AOL webmail kunnen gratis gebruikmaken van het AOL Instant Messaging-programma AIM, dat wereldwijd meer dan 67 miljoen gebruikers heeft. Zie ook http://fotos.aol.nl

Bron: Dagblad van het Noorden 27-1-2007

Zelf heb ik er geen ervaring mee en kan dan ook niet oordelen of het wat is.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hot link testje:
http://shutter08.pictures...hbhhEJk1nB7HSATfC0300.jpg

Edit: Foto weer verwijderd, blijkbaar werkt Hot Linken (zie kritiek beneden ;) ), Ideaal dus voor Fora aangezien je groot formaat foto's mag hot linken ..

[ Voor 43% gewijzigd door djexplo op 27-01-2007 12:17 . Reden: foto verwijderd ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Nomad
  • Laatst online: 08:37

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hm, de pagina met de voorwaarden krijg je een 404 error voor :P......Maar ziet er wel betrouwbaar uit. Klinkt als een flickr variant.
Zou toch wel eerst de voorwaarden willen lezen voordat ik foto's upload, voordat ik ze ergens gebruikt zie worden waarvan ik niet wist toestemming gegeven te hebben :P

heb jij die foto zelf zo slecht gemaakt, of is die door hun verneukt. Met 80kb grootte is die iig niet groot, eigenlijk wat klein misschien....

[ Voor 19% gewijzigd door Nomad op 27-01-2007 12:07 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
die lijkt me gewoon bewogen.

|>

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

De voorwaarden pagina geeft inderdaad een 404.
Als je op help klikt staat er iets over een contest en daarbij staat wel:
- Met het uploaden van de foto, gaat u akkoord met het verlenen van rechten aan AOL om de opnamen vrij te gebruiken voor publicitaire doeleinden

Op de us versie http://about.aol.com/aolnetwork/aolcom_terms
Staat:
We do not claim ownership of any Content that you may post. However, by submitting Content to public areas of AOL.COM, you grant us, our parent, affiliates, and distributors the right to use, copy, display, perform, distribute, adapt and promote this Content in any medium.

Met andere woorden, jij bent nog de eigenaar, maar ze mogen ermee doen wat ze willen.
Zal denk hier niet anders zijn.

Senri no michi mo ippo kara

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 11:14
Neophyte schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:08:
De voorwaarden pagina geeft inderdaad een 404.
Als je op help klikt staat er iets over een contest en daarbij staat wel:
- Met het uploaden van de foto, gaat u akkoord met het verlenen van rechten aan AOL om de opnamen vrij te gebruiken voor publicitaire doeleinden

Op de us versie http://about.aol.com/aolnetwork/aolcom_terms
Staat:
We do not claim ownership of any Content that you may post. However, by submitting Content to public areas of AOL.COM, you grant us, our parent, affiliates, and distributors the right to use, copy, display, perform, distribute, adapt and promote this Content in any medium.

Met andere woorden, jij bent nog de eigenaar, maar ze mogen ermee doen wat ze willen.
Oftewel, er komt geen foto van mij op die website :)

edit: wel erg kort door de bocht, maar groter dan 800x533 zul je niet snel zien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 27-01-2007 14:51 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Neophyte schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:08:
Heel fijn dus die ruimte die je beschikbaar gesteld wordt. Ik ga dan alleen nooit gebruik van maken. Hoe slecht mijn foto's nu ook zijn (:p) is het toch even wat anders gesteld met de copyrights dan ik zou willen. Flickr heeft trouwens ook een dergelijke policy (for your intention):
[quote=http://flickr.com/terms.gne]Yahoo! does not claim ownership of Content you submit or make available for inclusion on the Service. However, with respect to Content you submit or make available for inclusion on publicly accessible areas of the Service, you grant Yahoo! the following worldwide, royalty-free and non-exclusive license(s), as applicable:
  • With respect to Content you submit or make available for inclusion on publicly accessible areas of Yahoo! Groups, the license to use, distribute, reproduce, modify, adapt, publicly perform and publicly display such Content on the Service solely for the purposes of providing and promoting the specific Yahoo! Group to which such Content was submitted or made available. This license exists only for as long as you elect to continue to include such Content on the Service and will terminate at the time you remove or Yahoo! removes such Content from the Service.
  • With respect to photos, graphics, audio or video you submit or make available for inclusion on publicly accessible areas of the Service other than Yahoo! Groups, the license to use, distribute, reproduce, modify, adapt, publicly perform and publicly display such Content on the Service solely for the purpose for which such Content was submitted or made available. This license exists only for as long as you elect to continue to include such Content on the Service and will terminate at the time you remove or Yahoo! removes such Content from the Service.
  • With respect to Content other than photos, graphics, audio or video you submit or make available for inclusion on publicly accessible areas of the Service other than Yahoo! Groups, the perpetual, irrevocable and fully sublicensable license to use, distribute, reproduce, modify, adapt, publish, translate, publicly perform and publicly display such Content (in whole or in part) and to incorporate such Content into other works in any format or medium now known or later developed.

Verwijderd

gewoon een hosting nemen, kost maar 7 pleuro per maand voor 20 gig aan schijfruimte. heb je dat geneuzel met auteursrechten helemaal niet :)

• Nomad
  • Laatst online: 08:37

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik vermoedde al zoiets, goed dat jullie alsnog de rechten een beetje hebben kunnen vinden op die site. Ik ga niet mijn foto's posten wanneer zij er mee doen mogen wat ze willen, behalve verkopen.
Wat hierboven ook al werd gezegd, voor slechts 4 euro per maand heb je ook prima hosting, eigen webpagina en alles erbij maakt het geheel ook een stuk luxer.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1