automatisch datapunten verwijderen uit te grote dataset

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 14:52
Ik heb een behoorlijk aantal datasets (XY-coordinaten) van ongeveer 3000 punten. deze moeten in een programma worden ingevoerd maar dan mag de set maar uit 1000 punten bestaan. ik moet dus 2000 punten verwijderen. het liefst zou ik gewoon elk 2e en 3e punt automatisch verwijderen. Ik dacht dat dadt wel mogelijk moest zijn in excel, maar ik kom er niet uit. help al doorgespit, gegoogled, niets.

overigens doe ik zoiets normaal in origin, door de dataset fitten, en dat in de fit parameters aan te geven uit hoeveel punten de fit moet bestaan. vervolgens kan ik dan de gefitte punten gebruiken voor het andere programma. helaas zijn de datasets dit keer niet goed te fitten (vandaar dat ik excel wilde proberen).

• Reptile209
  • Laatst online: 19:24

Reptile209

- gers -

Als je nou in Excel een kolom toevoegt met de repeterende reeks 1 - 2 - 3 - 1 - 2 - 3 (waarden apart in de kolom invullen dus). Dan kan je via Data -> Autofilter kiezen of je set "1", "2" of "3" wilt zien en gebruiken (of desnoods sorteer je op de nieuwe kolom en pik je alleen de 1-en er uit)

[ Voor 15% gewijzigd door Reptile209 op 27-01-2007 11:32 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Byte_Me
  • Laatst online: 23-07 14:52
haha, zo makkelijk is het inderdaad. gisteren veel te lang mee bezig geweest in de trein :'(

bedankt!