Ik heb een behoorlijk aantal datasets (XY-coordinaten) van ongeveer 3000 punten. deze moeten in een programma worden ingevoerd maar dan mag de set maar uit 1000 punten bestaan. ik moet dus 2000 punten verwijderen. het liefst zou ik gewoon elk 2e en 3e punt automatisch verwijderen. Ik dacht dat dadt wel mogelijk moest zijn in excel, maar ik kom er niet uit. help al doorgespit, gegoogled, niets.
overigens doe ik zoiets normaal in origin, door de dataset fitten, en dat in de fit parameters aan te geven uit hoeveel punten de fit moet bestaan. vervolgens kan ik dan de gefitte punten gebruiken voor het andere programma. helaas zijn de datasets dit keer niet goed te fitten (vandaar dat ik excel wilde proberen).
overigens doe ik zoiets normaal in origin, door de dataset fitten, en dat in de fit parameters aan te geven uit hoeveel punten de fit moet bestaan. vervolgens kan ik dan de gefitte punten gebruiken voor het andere programma. helaas zijn de datasets dit keer niet goed te fitten (vandaar dat ik excel wilde proberen).