Toon posts:

scannen op afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb voor een paar klanten iets nodig. Zij willen thuis werken. Ik heb er al voor gezorgd dat ze via terminal services kunnen inloggen en werken. Maar nu willen zij ook thuis documenten kunnen inscannen, en dat deze ingescande documenten bij hun op kantoor verschijnt (via terminal services).

Is er een oplossing hiervoor? www.remote-scan.com werkt niet, omdat deze geen automatische invoerlade van scanners ondersteund (wel flatbed scanners).

Bedankt alvast voor u hulp.

Vr.gr.,

kmsrby

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Helaas is het zo dat je via een RDP connectie enkel de volgende client bronnen kan doorgeven:
  • Schijfstations
  • Printers
  • Seriele poorten
Wanneer de scanner dus aan een seriele poort hangt, is het dus wel mogelijk om de terminal server de scanner te laten benaderen in een RDP-sessie.

In ieder ander geval zul je het vrees ik op file-niveau moeten afvangen; de gebruiker zelf een bestand laten uploaden, of een applicatie schrijven die dit opvangt.

Download my music on SoundCloud

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Je zou een lokale applicatie kunnen installeren welke het bestand upload, heb je een VPN verbinding o.i.d.?

[ Voor 18% gewijzigd door djluc op 27-01-2007 11:43 ]

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

je kunt toch lokaal scannen naar een bestand en vervolgens via de gedeelde schijfstations inlezen? Lijkt me niet heel veel meerwerk?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 07:30
Enkele All-in-One oplossingen van HP hebben een programmaatje dat het lokale netwerk 'afscant' naar computers waarnaar je vervolgens kunt scannen. Ik denk dat als je iets met een VPN'etje regelet ofzo, dat het wel gaat lukken.

Ik zal zo even zoeken naar een type.

[edit]
Deze bedoel ik dus, de HP Officejet 7310 All in One. Ik zou echter wel even met de leverancier regelen dat je even test of het daadwerkelijk, in de praktijk, te regelen is. Zo niet, geld terug.

[edit]
Een andere oplossing is natuurlijk om een eenvoudig stukkie code te schrijven dat continu een directory in de gaten houdt en wanneer er nieuwe bestanden in verschijnen, deze automatisch upload naar de werksituatie. Moet echt niet moeilijk te realiseren zijn en waarschijnlijk is er al een stukje COTS voor.

[ Voor 58% gewijzigd door smeerbartje op 27-01-2007 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

sorry voor het late antwoord. ik ben net thuis. ik ga van de weekend kijken wat mogelijk is.
ik zal alle antwoorden benutten waar mogelijk.

ik post een reply als ik een oplossing kan vinden, ook als ik geen oplossing kan vinden.

gr.,

kmsrby
Pagina: 1