Opstartproblemen Onkyo TX-DS797

Pagina: 1
Acties:

• Marco78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 14:13
Hallo,

Mijn versterker heeft de laatste tijd het volgende probleem :
Als ik de versterker aan zet is het volume van de linker luidspreker "veel" lager dan de rechterluidspreker. Draai ik nu het volume van -61 naar -35/-31 dB (zet hem dus harder) dan hoor je het volume van de linkerluidspreker omhoog komen tot op normaal niveau. Daarna heb ik verder geen problemen meer. Het is dus alleen als ik mijn versterker voor de eerste keer aanzet nadat deze een tijd op standby heeft gestaan.

Heeft iemand van jullie mischien ervaring met dit probleem ? Heeft iemand mischien een schema liggen van dit type versterker ?

Alle hulp is welkom.

Mvg,
Marco
-

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Onkyo, heb ik ook, goede keuze! :)

Het zal wel in de eindversterker zitten, want het probleem kan hem alleen maar in het gedeelte
zitten NA de volumeknop. Want anders zou hij ook niet goed fuctioneren na het opendraaien van de volumeknop.

Misschien dat 1 eindtransistor van het linkerkanaal steeds wegvalt, en als je er eens even een flink signaal door heen jaagt ( door dus volumeknop omhoog te draaien) dat transistor weer wakker schrikt, en weer aan het werkt gaat. Is niet zo moeilijk te vervangen volgens mij.

Zoiets heb ik een keer met een tapedeck gehad,opname volume nkop flink omhoor draaien,en dan kwam pas het rechterkanaal tot leven.

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Vincento op 27-01-2007 19:02 ]