Slechte performances in Q3 met celeron+V3.

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik haal echt hele belabberde performance in q3 met mijn systeem. Zelfs IDsoftware logo haperd als een gek in het begin. In timedemo 1 haal ik met alles laag als ik geluk heb 36fps :(.
Mijn systeem is :
celeron(1) 500
mobo met via apolla pro chipset volgens mij
voodoo3 2000pci
128mbram 100mhz
6,4 sygate 5400rpm HD
(ik gebruik voor q3 de wickedGL drivers want zonder die drivers is ie nog langzamer :()

Met mijn AMD k6-2 400 speelde ie het ID filmpje aan het begin wel goed af en haalde ik +- 3fps meer in timedemo(komt mischien doordat q3 3dnow geoptimaliseerd is)

Ik ben van plan om er een geforce 1 ddr in te zetten wat voor performance winst zou ik dan hebben? En ik denk dat mijn celeron de bottleneck is, of is het zo als ik die geforce erin heb dat q3 als een trein gaat?

Verwijderd

mmm.. Q3 is niet bepaald Voodoo optimized (OpenGL :( )

met voodoo moet je Unreal Tournament spelen (1,3x/1,5x sneller dan Direct3D daar

Verwijderd

foutje............ (dubbele post)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Hmm.. ik heb een celeron 366@550 en Quake3 gaat als een trein met mijn viper550 16mb.

De celeron zal het dan toch niet zijn?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• SICK
Oh dan ga ik die voodoo3( en ook mijn oude voodoo2(heb ik ook nog ligge)) wel verkopen aan iemand die veel UT speeld. :)
en dan koop ik een geforce ddr :)

Verwijderd

of het zijn instellingen, want dit is wel heel extreem hoor.. controleer deze instellingen even in Bios:

AGP aperture size --> 64MB !
AGP mode --> 2X

Controlleer anders in beeldscherminstellingen ergens in config schermpje of hij aangeeft dat er AGP memory aanwezig is (AGP aperture) had ik ook probs mee, vertraagde enorm!

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Zo extreem is het niet hoor.. Je hebt idd geluk dat je 36 Fps haalt, ik kom gemmideld op 1 in MDK2.. (350@434, Voodoo Banshee)
Neem een Geforce..

• SICK
Maar het is geen agp voodoo3 maar een pci
en volgens mij ondersteund mijn mobo geen agp 2x

• SICK
Oh MDK2(demo) loopt juist wel weer vloeiend bij mij :) (maar ik heb liever dat q3 beter loopt :()

• SICK
Ik kan wel 40fps krijgen in timedemo maar dan ziet her er zo uit :):
<html>
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/killavin/zomooiisq3bijmij.jpg
</html>

Nou ik heb gewoon ff schijt aan de graphics nu heb ik teminste niet dat mijn framerate onder de 30fps komt te liggen :)

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Doet me denken aan VTML (Dat was het toch).. :)
Ik denk toch dat het die Voodoo is, OpenGL ligt hun gewoon niet (ik weet niet of de V5 daar last van heeft)

• SICK
Oh denken jullie dat als ik een geforce ddr koop dat ie dan wel een beetje fatsoenlijk loopt?

Verwijderd

ja denk ut wel.

paas dan die v3 2k ff aan mij door heb hem nodig voor tweede monitor :)

tis trouwens vrml

• SICK
Ja ik denk dat ik die voodoo3 bewaar voor 2de systeem want over een tijdje koop ik toch een duron en dan zet ik die voodoo3 in een nieuw systeempje met mijn mijn celron500 systeempje pleur ik er nog een 3gig HD bij en 64mbram en mijn brander en dan gebruik ik em als server/cd-brand pctje

Verwijderd

fuk

• SICK
Maar ik heb nog wel een voodoo2 12mb ligge :)

Kan je ook dualmonitor mee doen als je teminste win2k heb (heb zelf win98 hoor)

Verwijderd

Nee, moet je gewoon een standalone PCI kaart voor nemen, en ik wil hem wel kopen

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Welke resolutie graphics ed.... misschien nieuwe drivers voor Moederbord... en nieuwe drivers voor voodoo

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• SICK
resolutie 800x600 geomartric(zoiets :) ) detail op low
, texture detail= r_picmip 5(zie plaatje) En bij gameoptions alles uit force player models aan en simpleitems ook. Met deze instellingen hal ik maar 40fps :(
Ik heb de nieuwste drivers voor mijn mobo al en ook de nieuwste van mijn videokaart :(
... hopelijk loopt q3 wat beter als ik mijn nieuwe geforce ddr heb :)

Verwijderd

Dit lijkt wel op een instellingenprobleem met mipmapping (zoals ik het plaatje zie)

het is trouwens VRML tim

• SICK
Nee zo lelijk heb ik handmatig ingesteld want dan heb ik teminste niet van die dipjes onder de 30fps :(

Check maar het verschil in beeld :) links r_picmip 0 en rechts op 5 (heb nog wat andere dingen verandered zoals: op links is lightmap lightning en rechts is dat vertex etc.
<HTML>

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/killavin/mooi_not.jpg </html>
Pagina: 1