Toon posts:

Asus EN8800GTS 6 pin power connector

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag m'n asus 8800GTS kaart binnen gekregen. Nu zit er niet echt een installatie manual bij (alleen een speed setup).
Op zich geen probleem, installatie etc is eenvoudig maar wat ik me afvraag is het volgende:

bijgeleverd is een 6 pin power connector met aan het uiteinde 2 separate 4 pin connectors (3 draden in geruik) met als omschrijving:

Connect a 4 pin 5v/12v power plug from the system power supply if your card has an auxiliary power connector

Moet ik nu beide 4 pin connectors aanluiten op mijn voeding of is voor de gts 1 aansluiting voldoende

Volgende week krijg ik m'n nieuwe kast (antec sonata II met 450 w voeding), zit hier al standaard een 6 pin power supply cable aan ??

Thanks
Remco

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
beide is het beste, onder krijgt die mischien te weinig stroom, er zitten niet voor niks 2 female connectors aan ;)

http://specs.tweak.to/15535

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 09:01

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Als je voeding meerdere rails heeft moet je wel goed opletten waar je hem op aansluit, een zwaar belaste rail als tweede aansluiting kiezen is natuurlijk ook geen goed idee.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2025
is het niet beter je pci-e connector aan te sluiten inplaats van 2, 12v lijnen?
ik neem hierbij aan dat die nieuwe antec van hem een pci-e connector heeft.
ik bedoel het is een beetje nutteloos om 2x12v aan te sluiten als je een directe aansluiting kan maken met je 6 pin pci-e kabel! (zonder verloop stekker!)

mijn laatste foto's op flickr

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:48:
Vandaag m'n asus 8800GTS kaart binnen gekregen. Nu zit er niet echt een installatie manual bij (alleen een speed setup).
Op zich geen probleem, installatie etc is eenvoudig maar wat ik me afvraag is het volgende:

bijgeleverd is een 6 pin power connector met aan het uiteinde 2 separate 4 pin connectors (3 draden in geruik) met als omschrijving:

Connect a 4 pin 5v/12v power plug from the system power supply if your card has an auxiliary power connector

Moet ik nu beide 4 pin connectors aanluiten op mijn voeding of is voor de gts 1 aansluiting voldoende

Volgende week krijg ik m'n nieuwe kast (antec sonata II met 450 w voeding), zit hier al standaard een 6 pin power supply cable aan ??

Thanks
Remco
In die kast zit inderdaad een 6-pins aansluiting.
Ik heb hem zelf namelijk net binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog te wachten op de kast, maar heb net even de online manual bekeken van de true power 2.0 voeding op de site van Antec. En er zit inderdaad een 6 pins pci-e voedingskabel op.
Komt dit automatisch neer op op dezelfde spanningslevels als met de 2 female 4-pin connectors ?

Dan is het inderdaad makkelijker om de pci van de voeding te gebruiken, en de verloopkabel links te laten liggen.

Remco
Pagina: 1