Geforce 7600 + niet genoeg stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Sinds twee weken heb ik een nvidia Geforce 7600 GS van MSI in mijn pc gestoken (p4 3.0 ghz - 512 mb ram) Tot nu toe heeft hij denderend gewerkt, maar gisteren kwam hij ineens af met de melding dat hij niet genoeg stroom kreeg en zen performances had neergehaald. In quake 4 was dit al snel te merken door een flikkerend beeld, dat soms volledig stil viel.

Vanochtend werd ik totaal gespammed door dit soort berichten. En ook in games zoals enemy territory is het beeld niet meer zo stabiel. Ik vrees dus dat mijn psu alles behalve krachtig genoeg is om het boeltje te draaien, dus heb ik er een nieuwe nodig.

Ik ben niet zo'n held op dat gebied, dus kan iemand mij een aantal voorstellen doen? de vereisten:
- Genoeg om dit systeem te draaien (600 Watt vermoed ik?)
- STIL (men psu is een jaar geleden vervangen omdat de vorige geluid maakte als een koffie molen)
- als het kan goedkoop (liefst toch, mijn budget is al flink gezakt na mijn nieuwe gpu)

update:
hoewel volgens deze site (http://extreme.outervision.com/PSUEngine) ik uitkom op +/- 230 watt :?

[ Voor 5% gewijzigd door Xeon_vl op 27-01-2007 09:47 ]

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 11:46
Wat voor PSU heb je op dit moment dan? Hoeveel wattage? En bovenal wat voor merk? Ik heb zelf een AMD Athlon 3000+ met een Geforce 7600 GS en een 400 Watt voeding van CaseMaster en dit werkt perfect.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:24
mijn 6600gt had dat ook als ik hem opeen van de kabels aansloot (een tagan 580 watt) en ik heb die voeding 3 keer omgewisseld, en het ging niet weg. na de videokaart te hebben geruild, werkte alles weer

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Xeon_vl
Ik heb het boeltje eens opengeschroeft. De psu is een standaard dell die bij mijn pc hoort ik vermoed 400 watt maar dat zal ik nog eventjes checken in de handleiding
wat mij echter verbaasde , is dat er geen enkele kabel naar mijn gpu loopt!.
hij steekt in het AGP slot, maar de power connector achteraan is met niets verbonden... klopt dat wel???

EDIT: hmm , het is eigenlijk een 250 watt , maar toch, theoretisch moet hij het doen, maar kan dat wel met die power connector zonder connector? En helemaal zeker ben ik toch ook niet van die psu, kan ik dat op een of andere manier meten hoe straf hij is?

[ Voor 29% gewijzigd door Xeon_vl op 27-01-2007 10:13 ]

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07 20:15
Bij de 7600GS voor AGP hoord inderdaad een powerconnector aan. Heeft een huisgenoot van mij ook. Kan je die niet even aansluiten om te proberen?

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Xeon_vl
zal het zo meteen eens doen

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Van die calculator in die link die je gaf moet je nix aan trekken dat ding klopt van geen kant.

Ik zou een ruim 1000 watt voeding nodig hebben. (heb 430 watt)
Dus theoretisch kan hij het niet volgens die site.

Als die powerconnector niet helpt zul je toch maar een andere voeding moeten halen.
Bij jou is het dat je voeding het theoretisch wel kan maar in de praktijk dus niet.

• Xeon_vl
Heb de powerconnector aangesloten. Hij heeft tot nu toe nog niks geklaagd. ik ga nu quake nog eens proberen.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:51
Jut schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:33:
Van die calculator in die link die je gaf moet je nix aan trekken dat ding klopt van geen kant.

Als die powerconnector niet helpt zul je toch maar een andere voeding moeten halen.
Bij jou is het dat je voeding het theoretisch wel kan maar in de praktijk dus niet.
wat voor systeem heb je dan wel niet dat die calculator op 1KW uitkomt? Bij mij klopt het namelijk bijna altijd wel :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je moet inderdaad gewoon de powerconnector aansluiten, dus je probleem is opgelost.

• Xeon_vl
Ik hoop het ja. De problemen kwamen zonder power connector ook pas na 2 weken. Hopelijk houdt ie zich nu netjes

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 22:29
Jut schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:33:

kan natuurlijk weinig zeggen over juw specifieke situatie, omdat je merk e.d. onbekend is, maar kan wel zeggen dat er nogal veel verschil in merken is
misschien dat je met een b-merk / c-merk voeding wel een 600 watt voeding nodig gehad zou hebben.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 16:06

Hendal.

Chocolate moose

-ErikE- schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:00:
[...]

wat voor systeem heb je dan wel niet dat die calculator op 1KW uitkomt? Bij mij klopt het namelijk bijna altijd wel :)
Bij mij ook dus ik vermoed dat jut het niet helemaal goed erin zet :)

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07 12:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hehe. beetje gammel is die website wel :)

bij mijn fileserver komt ie op 534 wat uit. terwijl hij al werkt op een el cheapo 300W voeding :)
Mijn gamebak die met een 350W voeding niet wou werken, heeft volgens hun maar 336W voeding nodig. r

[ Voor 40% gewijzigd door heuveltje op 28-01-2007 15:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die calculator klopt prima als je het maar goed invult. Dingen zoals dual core CPU door elkaar halen met 2 CPU's scheelt nogal. Ik kom op iets van 330W en mijn systeem verbruikt 260W tijdens gamen. Dit met een E6600 en X1900XT.

600W is voor de meest dikke pc's nog genoeg. Met een 7600GS en P4 heb je zonder al te veel andere hardware aan 250W genoeg.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een 6600GT!

7 vd 10x krijg ik 'n melding van nVidea te zien, dat m'n videokaart niet genoeg stroomkrijgt.
En dat hij wordt teruggeschroefd naar 'n niveau waarop hij nog kan draaien.

Gamen kan dus ook niet meer! Maar deze computer draait al meer dan een jaar zo,
niks met m'n computerkast zeulen naar lanparties of onzin waardoor kabels los kunnen raken!

Waarschijnlijk dus gewoon wat kabeltjes los zeker?
Ik ga 'm nu nog niet openschroeven, omdat ik nog 'n n00bje bent!
Vandeweek komt m'n laptop dus dan heb ik een 2e computer en dan ga ik even kijken!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik lijk een vergelijkbaar probleem te hebben.

In plaats van een 9800Pro net een Asus N7600GS Silent geinstalleerd. Kast is een Aopen H600B met een 350 Watt voeding. Tweetal schijven (SATA), tweetal DVD's.

Bij het opstarten van Windows valt het scherm diverse malen weg. Mijn iiyama CRT scherm (MM904UT) komt met de melding "out of range fh 02.4 kHz fv 402.9 Hz". Kaart geeft dus blijkbaar een heel zwak signaal af. Na minuutje of twee-drie is probleem weg en lijkt de pc verder stabiel te draaien.

Videokaart is aangesloten op spanning (net zoals de oude). Vreemd genoeg lijkt het (wat google opdrachten) dat de oude kaart meer vermogen trekt. Misschien zit ik daar naast.

Verstandig om naar de voeding te gaan kijken? Andere fora refereren hier naar. Mogelijk ander probleem?

Uiteraard heb ik de drivers al naar de laatste versie gebracht (93.71).

• PilatuS
  • Niet online
Het is in alle gevallen belangrijk om met een voeding te draaien van een A-merk. Een 650W Q-tec kan nog geen 400W constant leveren. Zalman/Enermax/Coolermaster en andere goede merken leveren ook echt 350W als dat op de doos staat. Er zijn 250W voedingen die sterker zijn dan 400W voedingen.

Om er achter te komen of de voeding wel of niet voldoet kan je draaien met zo min mogelijk hardware. Als je bijvoorbeeld 3 HDD's heb haal er dan tijdelijk even 2 af die je niet nodig hebt. Dat scheelt al zo'n 30W.

• Xeon_vl
Ja voorlopig doet ie het perfect (ok, zonder het optisch station dan want daarvan heb ik de power connector even moeten lenen, gezien ik de andere niet in de buurt kreeg, dat moet ik nog eens fixen)

@ CLB: bij mij was ie niet eens los, maar gewoon nooit aangekoppeld door de winkel!, dat was duidelijk te zien, alle molexen waren afgeschermt met een kapje

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Xeon_vl schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:41:
@ CLB: bij mij was ie niet eens los, maar gewoon nooit aangekoppeld door de winkel!, dat was duidelijk te zien, alle molexen waren afgeschermt met een kapje
Ja das helemaal vaag! Maarja mijne draait al 'n jaar goed,
geen nieuwe hardware erbij gehangen en opeens: blabla nVidea :?

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• PilatuS
  • Niet online
gezien ik de andere niet in de buurt kreeg
Gewoon ff bij een PC zaak een molex splitter kopen. Kost iets van 2 euro en die zijn meestal lang genoeg om ergens bij te komen.
Pagina: 1