Kan geen rwtjes meer branden in oude en nieuwe brander

Pagina: 1
Acties:

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 09:50
Ja hoor, het is weer zover, wederom zit ik met een vaag probleem. Ik hoop dat iemand hier raad weet!

Een van m'n twee dvd-branders was laatst overleden, heb een nieuwe gekocht en deze erin gezet (de nieuwe brander op dezelfde manier aangesloten als de oude, oude eruit nieuwe erin, en ook op Slave gezet zoals de overleden brander die eruit ging). Brand zowel gewone dvd als gewone cd als een trein, evenals m'n andere brander (die er al in zat). Probleem is alleen dat sinds ik deze nieuwe brander heb, geen van m'n twee branders meer dvd rwtjes herkent. Kan de schijfjes niet branden maar ook niet alleen wissen.

Ik heb hier al een tijdje op het forum zitten speuren en toen kwam ik als reactie op een soortgelijk probleem de tip tegen om het met Alcohol te doen en daar eerst onder Opties -> Emulatie de optie Start CD/DVD beheer zonder "Negeer Media Type" functie uit te zetten, maar ook dan lukt het niet.

Als ik in Nero schijfinfo opvraag geeft 'ie ook niet aan dat het een RW is, maar dat het een gewone dvd is. Heb het met diverse merken RWtjes geprobeerd (o.a. Phillips), maar bij geen van allen doet 'ie 't.

Rond die tijd had ik ook een nieuwe versie van Nero geinstalleerd, dacht dat het daar aan lag. Heb daarom Nero ook al geupgrade naar versie 7.7.5.1, maar ook dit helpt niet.

Heb het met Nero, Alcohol en DVD Decrypter geprobeerd, maar overal geeft 'ie dezelfde problemen.

Ik heb twee Lite On branders (SOWH-812S en de nieuwe, de LH-18A1H), beiden met de laatste firmware.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit vage probleem, want ik zit erg omhoog!

• Truusje26
Is er helemaal niemand die raad weet?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Dit is een oplossing van een ander probleem:

Even een update: heb m'n virusscanner annex firewall gedeïnstalleerd, en zojuist met succes openSuSE op een DVD+RW gebrand. Ik begrijp echt niet wat Norton in m'n hardware API's te zoeken heeft gehad, maar blijkbaar lag het daaraan

• Truusje26
Mooi dat het bij jou opgelost is, maar helaas werkt dat in mijn geval niet :'(

Ik had zo'n vaag vermoeden dat het aan Nero lag, dus deze heb ik er net helemaal afgesloopt met de clean tool van Nero zelf. Heb wederom geprobeerd om met Alcohol en DVD Decrypter de schijfjes te wissen, maar helaas werkt het nog steeds niet :?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Kijk wat voor programma's op de achtergrond lopen tav beveiligen.
Pc scannen op virussen en spyware.

Alle brandsoftware verwijderen en alleen nero installeren(alcohol, dvd decrypter etc verwijderen),
daemon tools verwijderen en vergelijkbare).

Verwijderd

En als je die nieuwe brander er nu eens weer uit haalde, doet die ander het dan wel weer, misschien is het een conflict tussen elkaar wat ergens(driver probleem etc...).

• Truusje26
Yes, het is opgelost!

Bleek dat Alcohol (ondanks de gewijzigde instellingen) de boosdoener was. Heb Alcohol er helemaal afgehaald en m'n RWtjes worden weer herkend en kan ik weer wissen!
Pagina: 1