Om maar met de deur in huis te vallen:
Ik heb ooit al eens eerder problemen gehad met mijn S-ATA schijf. Destijds had ik mijn pc nieuw in elkaar gezet, win2k geinstalleerd en het vehikel wilde niet werken. (Zie ook deze post op het GoT forum).
Nu zit ik wederom met een soortgelijk probleem. Ik heb de oude post al doorlopen, heb al in de search gekeken, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Mijn hardware:
- Asus P4P 800E-Deluxe moederbord
- Maxtor 200GB S-ATA schijf (aan de SATA-1 poort)
- 2 Harde schijfen aan de primary IDE-poort (waaronder de C-schijf)
Wat is er aan de hand?
Onlangs ben ik van Windows 2000 Professional overgestapt op Windows XP Home en heb ik een nieuwe videokaart geinstalleerd.
Om de stalen dame eens goed te verwennen, heb ik het beestje helemaal leeggehaald, alles afgestoft en vervolgens weer terug erin gestopt.
Na het installeren van Windows XP Home, was ik mijn S-ATA schijf echter kwijt.
Ik krijg geen vreemde meldingen bij het opstarten. BIOS herkent hem ook gewoon.
In de bios staat:
Hierdoor kreeg ik in WinXP bij de device manager deze controller te zien met een uitroepteken. De laatste drivers waren echter van de site van asus gedownload.
Nu staat de Promise Fasttrak controller uit in de BIOS, maar gebeurd er nog steeds niets.
Ik heb ooit al eens eerder problemen gehad met mijn S-ATA schijf. Destijds had ik mijn pc nieuw in elkaar gezet, win2k geinstalleerd en het vehikel wilde niet werken. (Zie ook deze post op het GoT forum).
Nu zit ik wederom met een soortgelijk probleem. Ik heb de oude post al doorlopen, heb al in de search gekeken, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Mijn hardware:
- Asus P4P 800E-Deluxe moederbord
- Maxtor 200GB S-ATA schijf (aan de SATA-1 poort)
- 2 Harde schijfen aan de primary IDE-poort (waaronder de C-schijf)
Wat is er aan de hand?
Onlangs ben ik van Windows 2000 Professional overgestapt op Windows XP Home en heb ik een nieuwe videokaart geinstalleerd.
Om de stalen dame eens goed te verwennen, heb ik het beestje helemaal leeggehaald, alles afgestoft en vervolgens weer terug erin gestopt.
Na het installeren van Windows XP Home, was ik mijn S-ATA schijf echter kwijt.
Ik krijg geen vreemde meldingen bij het opstarten. BIOS herkent hem ook gewoon.
In de bios staat:
In eerste instantie stond echter de Promise Fasttrak controller (de raid controller) aan.quote: BiosOn board IDE operate mode: Enhanced
Enhanced mode support on: S-ATA
Configure S-ATA as RAID: NO
Hierdoor kreeg ik in WinXP bij de device manager deze controller te zien met een uitroepteken. De laatste drivers waren echter van de site van asus gedownload.
Nu staat de Promise Fasttrak controller uit in de BIOS, maar gebeurd er nog steeds niets.